Afremmen automaat

Gestart door Anc, 26-11-2005 20:45:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anc

Mijn 850 remt geheel niet af op de automaat. De bak vertoont ook erg nerveus schakel gedrag (in E). Er is recent (jaar geleden) een nieuwe/revisie bak in geplaatst.

Ik heb het vermoeden dat (mogelijk bij een backfire) er een vacuumslang loszit (heb dit ooit bij een oude 340 gehad) maar ik heb tot nu toe visueel geen losse slang kunnen vinden. Ook op de computer geen storingen uitgelezen voor de tranmissie.

Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?

b0nkolok

Hey, als je met je automaat gaat 'afremmen' ben je gauw aan je tweede revisie toe!!! Een automaat in stand D (met E of S) remt bijna niet af op de motor, zoals bij een schakelbak. Gewoon rempedaaltje duwen (met linker- of rechtervoet of in nood beide).
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Volvograag

maar je kunt hem toch wel in 3-speed trekken als je in z'n 4e trap zo'n 60/70 km/u rijdt. dat remt toch aardig af richting stoplicht bijv. Of is dat niet aan te raden?
Jan

Jan_D.

Daar is een automaat niet voor! Gewoon in D zetten en rijden maar.
Afremmen op de motor doet een automaat nu eenmaal nauwelijks. Voor gebruik in de bergen en andere tips: lees het instructieboekje eens door!

Alleen bij langdurig file rijden met af en toe een paar minuten stil staan, dan kun je de bak tijdens het stilstaan beter in N zetten. Dan wordt de olie in de transmissie niet zo heet en het is ook beter voor de remschijven.

Jan

ed

Waarom zou je met een automaat niet kunnen afremmen? Is niks mis mee hoor. Doe het ook regelmatig om de remmen wat te assisteren.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mehn

Jahoor, gewoon terugschakelen, doe ik wel eens  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Hen3

Citaat van: mehn op 26-11-2005 23:23:24
Jahoor, gewoon terugschakelen, doe ik wel eens  ;)

Gewoon in de achteruit ploffen.. remt ook wel af.

animalT5R

Citaat van: Hen3 :·.·. op 27-11-2005 12:38:49
Citaat van: mehn op 26-11-2005 23:23:24
Jahoor, gewoon terugschakelen, doe ik wel eens  ;)

Gewoon in de achteruit ploffen.. remt ook wel af.
hahahahahahaha

enige nadeel is wel dan dat je je tanden uit je stuur moet rukken volgens mij ;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Anc

thanks. Maar goed dat ik de blokken vandaag niet imitatie worden vervangen :-)