Nieuwe koppeling en vliegwiel dan??

Gestart door JosS70, 28-11-2005 11:18:30

Vorige topic - Volgende topic

Oele

Citaat van: Johann op 20-02-2006 16:31:01
Citaat van: Oele op 20-02-2006 16:25:48
Citaat van: Johann op 20-02-2006 10:42:25
Kunnen ze 'm niet gewoon in het vliegwiel maken?

Johan,

Dit vliegwiel is van aluminium, plakt geen magneet aan...  :-*

Aluminium is niet ferromagnetisch en zal geen grote inductie kunnen opwekken in de sensor...
;D

Dat wist ik wel..
Ik zat meer te denken aan die krans die je bij sommige wielen ziet, o.a. het dubbele massa wiel.
Als ik de foto's kijk is jouw orginele vliegwiel ook anders als die die ik in de S70 heb zitten.

Freddy gaat toch mijn vliegwiel aanpassen zodat hij werkt met de standaard sensor op de standaard ECU.

Ik ben benieuwd wat hij gaat verzinnen...

Top kerel!
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

JosS70

Top kerel!
Citeer

Dat is ie!  ;D

Nog een paar dagen en dan kan ik de SPEC set en het vliegwiel eens mooi testen. Hopelijk eind van de maand de drijfstangen van VMS binnen en dan eens kijken hoever mijn turbo wil.  ;)

Houd het dan nooit op!!! Nee  8)

Oja Goedemorgen allemaal...

Zippo

Citaat van: Johann op 20-02-2006 16:31:01
Citaat van: Oele op 20-02-2006 16:25:48
Citaat van: Johann op 20-02-2006 10:42:25
Kunnen ze 'm niet gewoon in het vliegwiel maken?

Johan,

Dit vliegwiel is van aluminium, plakt geen magneet aan...  :-*

Aluminium is niet ferromagnetisch en zal geen grote inductie kunnen opwekken in de sensor...
;D

Dat wist ik wel..
Ik zat meer te denken aan die krans die je bij sommige wielen ziet, o.a. het dubbele massa wiel.
Als ik de foto's kijk is jouw orginele vliegwiel ook anders als die die ik in de S70 heb zitten.

Lijkt op een vliegwiel voor een automaat...

Johann

Citaat van: Zippo op 21-02-2006 12:27:46Lijkt op een vliegwiel voor een automaat...

Klopt, ging even om de sensor krans.

thuur

Wat een gedoe... Toerental trek je dan toch gewoon van je bobine ??? (of een van de ..)

Spoeltje eraan en je kan de sensor er zo voor hangen :P

Gr 8)

Oele

Citaat van: thuur op 22-02-2006 00:03:33
Wat een gedoe... Toerental trek je dan toch gewoon van je bobine ??? (of een van de ..)

Gr 8)

Klopt geen probleem met het toerental..

BDP herkenning is het probleem...

Toerenental sensor wordt hiervoor ook gebruikt ...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

thuur

Citaat van: Oele op 22-02-2006 15:33:33
Citaat van: thuur op 22-02-2006 00:03:33

Gr 8)

Klopt geen probleem met het toerental..

BDP herkenning is het probleem...

Toerenental sensor wordt hiervoor ook gebruikt ...

Oh :-[

Hahaha, nu begrijp ik de discussie wel wat beter ;D

Gr :-X

JosS70

Joepie!!!

De SPEC set en het vliegwiel is gemonteerd en ik heb net van Gorredijk naar Coevorden gereden en ik moet zeggen....

Ik ben er stil van......  :o :o :o :o

De auto trekt heerlijk soepel en sneller door en de koppeling is echt perfect. Zelfs in de hogere versnelling waar de R koppeling het liet afweten, doet deze zijn werk. Hij trekt enorm door en het is weer een enorm verschil.

In zijn 1 is het even wennen, maar daar wen je ook zo weer aan. Hij loopt soepeler en vooral in de hogere toeren loopt hij gewoon lekkerder en sneller.

VOLVO FOR LIFE, tot 4 maart  ;D ;D ;D ;D

JosS70

Freddy gaat toch mijn vliegwiel aanpassen zodat hij werkt met de standaard sensor op de standaard ECU.

Top kerel!
Citeer

He Michiel,

Hij heeft mij al even laten zien hoe hij het gaat doen. Er worden rondom gaten geboord en deze worden gevuld met stalen pinnetjes.

Enne het gewicht blijft uiteindelijk nog steeds hetzelfde. 8)

Oele

Citaat van: JosS70 op 01-03-2006 07:36:08

Top kerel!
Citeer

He Michiel,

Hij heeft mij al even laten zien hoe hij het gaat doen. Er worden rondom gaten geboord en deze worden gevuld met stalen pinnetjes.

Hahaha! Geweldig, geen uitdaging is te moeilijk voor Freddy...

JosS70

Citeer

Enne.. loopt prachtig.. ;D ;D ;D

Oele

Citaat van: JosS70 op 01-03-2006 13:43:18

Citeer

Enne.. loopt prachtig.. ;D ;D ;D

Mooi man, dat je helemaal tevreden bent!

Ik ben erg benieuwd... Ik wil eerst de LSD binnen hebben voordat ik de motor in het vooronder stop...  :(

No ff geduld dus...

Turbobiker

Citaat van: JosS70 op 01-03-2006 07:36:08
Er worden rondom gaten geboord en deze worden gevuld met stalen pinnetjes.

Euh, je boort aluminium weg en vult het gaatje met een stalen pinnetje. En het gewicht blijft gelijk ???

Ze mogen mijn hele wagen van dat soort staal maken ;D
De Tussenpaus

Johann

Citaat van: Turbobiker op 01-03-2006 19:34:16Euh, je boort aluminium weg en vult het gaatje met een stalen pinnetje. En het gewicht blijft gelijk ???

Ik wou niets zeggen..  ;D

JosS70

Citaat van: Johann op 01-03-2006 20:08:24
Citaat van: Turbobiker op 01-03-2006 19:34:16Euh, je boort aluminium weg en vult het gaatje met een stalen pinnetje. En het gewicht blijft gelijk ???

Ik wou niets zeggen..  ;D

De gaatjes worden geboord aan de hand van het patroon van het oude vliegwiel en deze worden gedeeltelijk opgevuld met staal, zodat de sensor werkt. Het klopt echt wel, die man denkt gewoon als een Volvo. :-* :-*