Wie rijd er nu op winterwielen ??

Gestart door fearless, 28-11-2005 20:25:02

Vorige topic - Volgende topic

mehn

* mehn heeft er weer een set velgen bij  :eusa_boohoo:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Emiel

Citaat van: mehn op 05-11-2006 16:02:53

Dus nu heb je een zomer/herfst/winter én lente setje?

;D

mehn

Citaat van: Emiel op 05-11-2006 16:13:14
Citaat van: mehn op 05-11-2006 16:02:53

Dus nu heb je een zomer/herfst/winter én lente setje?

;D

Zoiets ja ;D
Ik heb de wintercolumba's verkocht, dus ik zat zonder winterbanden.
Aangezien ik nog twijfel op welke velgen ik winterbanden ga doen heb ik er via eBay een setje stalen velgen mét winterbanden bijgekocht ;)

XC60 D4 AWD:

Rudy-M

Toch leuk, dit draadje. De een heeft zoveel velgen dat ie niet weet welke als wintervelgen :P en de ander zeurt dat ie op 17" moet rijden, maar nog steeds een van de mooiste 850's heeft :evil:

;D

Die van mij gaat volgende week, denk ik, op wintersloffen.

Ludo

Citaat van: mehn op 05-11-2006 16:18:26
een setje stalen velgen mét winterbanden bijgekocht ;)

bah, dat meen je niet, toch geen stalen velgen.  ??? :eusa_wall:

mehn

Citaat van: Ludo op 05-11-2006 17:03:09
Citaat van: mehn op 05-11-2006 16:18:26
een setje stalen velgen mét winterbanden bijgekocht ;)
bah, dat meen je niet, toch geen stalen velgen. ??? :eusa_wall:

Is maar tijdelijk Ludo ;)
Ik ben veel te bang dat ik nu anders een keuze maar waar ik spijt van ga krijgen. Je kunt een set goede velgen maar 1x verprutsen door er in de winter mee te gaan rijden ;D

XC60 D4 AWD:

Ludo

fearless

Citaat van: Rudy-M op 05-11-2006 16:39:12en de ander zeurt dat ie op 17" moet rijden

Tja daar zeur je toch niet over. Belachelijk !!   :eusa_whistle:

BenC70ES

Citaat van: fearless op 05-11-2006 18:49:09
Citaat van: Rudy-M op 05-11-2006 16:39:12en de ander zeurt dat ie op 17" moet rijden

Tja daar zeur je toch niet over. Belachelijk !!   :eusa_whistle:

Mwoa, ik mis mijn Triton's ook al... 

De Canisto's zijn wel makkelijker schoon te maken, niet onbelangrijk voor een wintervelg  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Frans Harkema

Citaat van: Ludo op 05-11-2006 17:03:09
bah, dat meen je niet, toch geen stalen velgen.  ??? :eusa_wall:

Mooi hè, echte stalen velgen. Die zie je weinig meer tegenwoordig!  ;D

ewing

sinds vorig jaar gebruik ik in de winterperiode nu winterbanden en het is een absolute aanrader, en dan niet alleen bij sneeuw.  Het is jammer, dat relatief gezien nog zo weinig automobilisten er gebruik van maken...misschien dat de nieuwe verscherpte wetgeving in duitsland ertoe leidt dat iig alle wintersporters (die met de auto gaan) nu ook een set aanschaffen. De verkeersveiligheid is er immers bij gebaat. Ik kan maar 1 nadeel bedenken bij winterbanden en dat is het iets hogere benzine/LPG verbruik.

ed

Ik dnek dat het hogere verbruik niet door de banden wordt veroorzaakt, maar door de kou. Een motor vebruikt dan eenmaal wat meer.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Emiel

bRutus schaamt zich diep...ziet er niet uit op winterwielen... :eusa_doh:

@®-

Citaat van: J.R. Ewing op 06-11-2006 01:40:51
sinds vorig jaar gebruik ik in de winterperiode nu winterbanden en het is een absolute aanrader, en dan niet alleen bij sneeuw.  Het is jammer, dat relatief gezien nog zo weinig automobilisten er gebruik van maken...misschien dat de nieuwe verscherpte wetgeving in duitsland ertoe leidt dat iig alle wintersporters (die met de auto gaan) nu ook een set aanschaffen. De verkeersveiligheid is er immers bij gebaat. Ik kan maar 1 nadeel bedenken bij winterbanden en dat is het iets hogere benzine/LPG verbruik.
Dit is al het geval.

Ten minste ik verkoop me momenteel helemaal gek aan wintersets.
Het is zelfs al heel moeilijk om aan winterbanden te kunnen komen van A-merken. De productielijnen van de winterbanden zijn geloof ik allemaal al gesloten dus je kan alleen nog maar krijgen wat er is en anders heb je volgend jaar pas weer de mogelijkheid.

ewing

Ben ik blij dat ik al een set heb  ;D Ik heb ze er alleen nog niet onder liggen, omdat ik nog even wil genieten van mijn net nieuwe Titans!  :D