Wie rijd er nu op winterwielen ??

Gestart door fearless, 28-11-2005 20:25:02

Vorige topic - Volgende topic

fearless

Citaat van: Turbobiker op 12-11-2006 20:03:01
Citaat van: ed op 12-11-2006 19:35:19
Is 17" overdreven, of toch wel lekkerder dan 16", naast de optische verbetering?

Als je er een mooie wieldop bij kunt vinden zou ik voor 17" gaan. Ook stoer de winter door...

spinner wieldoppen gaan maar tot 15", anders had ik mijn 16" staal ook wel gehouden.

ed

Citaat van: fearless op 12-11-2006 19:50:53
Citaat van: ed op 12-11-2006 19:35:19
Is 17" overdreven, of toch wel lekkerder dan 16", naast de optische verbetering?
Als je toch op staal wilt gaan rijden zou ik dan gewoon lekker voor 16" gaan. Maar 17" lichtmetaal is natuurlijk mooier, tuurlijk is al die rotzooi in de winter niet erg goed voor de velgen maar gewoon goed schoon houden.

Om de Pegasus zitten nu winterbanden. Denk je dat de velgen ongeschonden de winter doorkomen? Er zit nu geen enkele beschadiging of ingevreten zooi op en dat wil ik graag ook zo houden. Zit erg e twijfelen of ik ze zal verkopen, en nieuwe stalen wintervelgen te scoren
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mehn

Citaat van: ed op 12-11-2006 20:42:56
Om de Pegasus zitten nu winterbanden.

Die banden waren toch niet nieuw meer als ik me goed herinner?
Dan zal er toch wel al mee gereden zijn in winterse omstandigheden ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

fearless

Gewoon de pegs met winterbanden er onder in de winter en goed schoon houden.

ed

Citaat van: mehn op 12-11-2006 20:45:37
Citaat van: ed op 12-11-2006 20:42:56
Om de Pegasus zitten nu winterbanden.

Die banden waren toch niet nieuw meer als ik me goed herinner?
Dan zal er toch wel al mee gereden zijn in winterse omstandigheden ;)

Klopt. Voor zit 6,5 mm, en achter 5. Heb je goed onthouden :eusa_shifty:
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ed

Citaat van: fearless op 12-11-2006 20:48:55

Dat laatste is net het probleem, al zijn Pegs niet de moelijkste velgen om schoon te houden. Maar je komt gewoon niet achter de spaken.
Als je weet hoelang ik bezig ben geweest om de velgen schoon te krijgen.... Veel WD40 en maar poetsen. Nu zijn ze weer als nieuw, maar denk als je dat te vaak doet je de lak eraf poetst.

Racingbrick

Citaat van: Ludo op 11-11-2006 18:42:41
die maat staat denk ik wel in alle handleidingboekjes, vandaar dat je ze ook wel zoveel tegenkomt.
ik vind het er alleen niet uitzien op zo'n smalle bandjes, maar voor 1 keer maken we een uitzondering voor je. ;D

ook voor mij?  :-X, ik rijdt inmiddels ook op die prachtige sportieve zwarte stalen wielen met 185 ers...

Ties

Hier nog zo één.. Heb vanavond m'n Titans op de garagezolder gelegd voor de komende vier maanden ofzo...
Hoop dat ze er toch snel weer onder kunnen hoor. Die Vredestein Wintrac's rijden ook niet verkeerd, maar 't ziet er niet uit  :eusa_shifty:

BenC70ES

Citaat van: ed op 12-11-2006 21:07:44
Citaat van: fearless op 12-11-2006 20:48:55

Dat laatste is net het probleem, al zijn Pegs niet de moelijkste velgen om schoon te houden. Maar je komt gewoon niet achter de spaken.
Als je weet hoelang ik bezig ben geweest om de velgen schoon te krijgen.... Veel WD40 en maar poetsen. Nu zijn ze weer als nieuw, maar denk als je dat te vaak doet je de lak eraf poetst.

Ik heb mijn Canisto's ook heel grondig gekuist en dan met wat wax ingesmeerd zodat vuil er minder vat op heeft en je ze makkelijk schoon kan houden. Een 5spaak is relatief makkelijk schoon te houden, dus dat moet wel lukken om er ongeschonden de winter mee door te komen  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

ed

Ik heb wel eens een tip gelezen om er blanke tectyl op te spuiten. Werkt dat echt, of is een laagje autowas beter?

Overigens las ik net een stukje over winterbanden dat de wetenschap van smalle winterbanden inmiddels achterhaald is. Een klein stukje citaat:
"Met name op vastgereden sneeuw komen de voordelen van brede winterbanden goed tot hun recht. Op een geplet sneeuwtapijt zorgen de lamellenkanten voor grip. Hoe meer lamellen, hoe beter. Wanneer voldoen de profieldiepte beschikbaar is om de losgewrikte kristallen tijdelijk te bergen, ontstaat optimaal contact tussen het speciale loopvlakrubber eb de vastgereden sneeuw.
Zelfs in stuifsneeuw winnen brede winterbanden van smalle. Hun dwarsstabiliteit is beter (dankzij meer profielgroeven). De te bereiken remwegen zijn korter. Alleen wegrijden vanuit stilstand gaat beter met smalle banden."

pwassink

Ed,

Ik behandel alle velgen eigenlijk gelijk, strak schoonmaken, cleanen en of een keer met commandant eroverheen
zodat ze ook superglad zijn, dan een paar lagen ouderwetse vaste was erop bij redelijke velgtemperatuur. 
Dat gebruik ik voor zowel Lm als Staal. In alle gevallen heb je ze veel makkelijker schoon, zelfs heet remstof ligt erop en laat zich met een natte spons zo losmaken. Dit zal zeker ook tegen zout etc helpen.

Wel zou ik even heel goed kijken naar plekjes van de bandenpers aan de achterzijde vd velg, waar de klauwtjes de velg vasthielden bij bandenmontage. Ik heb wel eens wat velgen gezien waar men onbeschermd staal van de pers direct op een lm velg had gezet en met die velgen een winter doorgereden had, resultaat complete ingevreten grote plekken in de velg dus op die plaatsen waar de lak dus net door was ..

ergo weest zuinig op je nog gave lichtmetaal?

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Johann

Vertigo

Citaat van: Johann op 13-11-2006 21:29:46
Alleen rechts voor nu.. :eusa_wall:
De 3 anderen lekgereden?

Ik wissel de wielen over een paar weken denk ik

volvosjonnie

Ik ook inmiddels al 3 weken.....moest wel want de zomerbanden waren aan vervanging toe en nu komen er in de zomer 17inch. Pegs onder ;D

Trouwens winterbanden op een zwarte stalen velg heeft ook wel iets......vakantie gevoel  ???
Wanneer wordt het zomer..

R o b

Mijn wintervelgjes zijn net terug van de spuiter. Na de hittegolf van aankomende week gaan ze eronder  ;D