Wie rijd er nu op winterwielen ??

Gestart door fearless, 28-11-2005 20:25:02

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: tackle op 18-12-2006 15:59:38
ik neem aan dat iedereen wel weet dat winterbanden ronduit gevaarlijk zijn boven 12 a 15 graden celcius?
Ik wist het niet, waar komt deze wijsheid vandaan ?

Emiel

H banden gaan wel erg stinken bij 230..... :evil:

Jeroentjuh

ik neem aan dat iedereen wel weet dat winterbanden ronduit gevaarlijk zijn boven 12 a 15 graden celcius?

Waarom? Ze slijten al1 wat hader  ;D

En dat je er niet harder mee moet rijden dan 210?

Als je een winterband met een H codering heb ja, maar das gewoon hetzelfde als bij zomerbanden. Je heb trouwens ook winterbanden met een V of een W codering.... ;D

elianmars

Ik heb winterbanden met V codering, dus 240 is geen probleem, hoor.  :-*

Frans Harkema

Afgelopen weekend heb ik de winterbandjes er onder gezet. (Michelin) Ben ze nu al beu, wat een KABAAL! (afrolgeluid)  :eusa_wall:

ief

Citaat van: Frans Harkema op 20-12-2006 00:54:04
Afgelopen weekend heb ik de winterbandjes er onder gezet. (Michelin) Ben ze nu al beu, wat een KABAAL! (afrolgeluid)  :eusa_wall:
Nieuwe banden? ::)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Frans Harkema

Citaat van: ieV70 (Ivo) op 20-12-2006 00:58:44
Citaat van: Frans Harkema op 20-12-2006 00:54:04
Nieuwe banden? ::)

Nee, bepaald niet. Twee stuks kunnen nog 2 winters mee, de twee andere gaan er na deze winter af. Zou het er mee te maken kunnen hebben dat ze meer lawaai gaan maken naarmate ze meer slijten?  :eusa_think:

M@rtijn

A.s. Zaterdag even de wielen laten wisselen bij de dealer.

Wordt 4 maal vredenstein snowtrac  :eusa_dance:

Laat de sneeuw dan maar komen

I'll be prepared  8)
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal ;)

volvos60t5

Heb ik dat: gisteren eindelijk de winterbanden erop gaat het weer warmer worden ::)

Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Walter

2e kerstdag eronder geslingerd

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

elianmars

Afgelopen zaterdag naar de Ardennen gereden (zijn nu ff drie dagen terug omdat mijn vrouw nog moet werken.......). Gaan er vanavond weer heen.
Zo'n 95% van de auto's die daar rondrijdt heeft winterbanden eronder.
Die Belgen zijn zo dom nog niet  ;)

V70R AWD

bij mij zitten ze er ook onder (17 inch)

Scooby Doo

Heb ze er momenteel ook maar es opgesmeten, de eerste keer!! Waarschijnlijk ook de laatste :eusa_wall: sjips man, wat gaat die hangen in de bochten op dat winterrubber. Of zou dat komen dat ik normaal op 17" rij, en nu op 15" :eusa_think:
Voor einde januari moeten ze er af, ze zitten er nog geen 14 dagen onder en ben ze reed kotsbeu! :eusa_sick: Vermits 2 Titans niet echt de moeit emeer zijn, ga ik maar es effe karrenop mijn 16" velgen, die gaan ook niet hangen in de bochten 8)
Puppy Power!!!

BenC70ES

Citaat van: Scooby Doo op 29-12-2006 23:36:14. Of zou dat komen dat ik normaal op 17" rij, en nu op 15" :eusa_think:

Wat denk je... (profiel 45 tov 60 of zelfs 65)

Ik heb het probleem niet met 17" winterbanden  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

ewing

Elke week twijfel ik of ik de winterbanden eronder zal gooien, maar als ik de weersberichten zie dan denk ik telkens weer da ik nog maar ff lekker op mijn 17" Titans blijf rondrijden...ziet er veel beter uit dan mijn winterbanden op stalen velgen en het rijdt véél beter  ;D