Wie rijd er nu op winterwielen ??

Gestart door fearless, 28-11-2005 20:25:02

Vorige topic - Volgende topic

Jeroentjuh

Citaat van: Rayman op 27-11-2006 23:08:40
1e versnelling; laat maar...
2e versnelling; gillen
3e versneling; gillen

4e versnelling; hehe...rust...

lang leve de 15"winterband op zwart pisbakkenstaal.

;D

Mooi hè die winterbanden, overal beej strepen trekken  ;D

Rayman

Citaat van: Jeroentjuh op 27-11-2006 23:14:30
2e versnelling; gillen
3e versneling; gillen

;D

Mooi hè die winterbanden, overal beej strepen trekken ;D

Hou op...

Ik hoor het gesprek nu al:
"Wat rook jij eigenlijk, Camel of Marlboro?"

Ikkuh?
"Winterbandjes"

;D
Dark Side of the Force is German

Jeroentjuh

Citaat van: Rayman op 27-11-2006 23:18:57
Citaat van: Jeroentjuh op 27-11-2006 23:14:30
2e versnelling; gillen
3e versneling; gillen

;D

Mooi hè die winterbanden, overal beej strepen trekken ;D

Hou op...

Ik hoor het gesprek nu al:
"Wat rook jij eigenlijk, Camel of Marlboro?"

Ikkuh?
"Winterbandjes"

;D

Michelin Alpine's  ;D

Freakybaby

ik had nog snowtracjes maat 185/65/15 liggen, dus die zijn eronder gegaan. ben alweer op zoek naar nieuwe, want die 11000 km van afgelopen maand op die dingen heeft ze geen goed gedaan  :eusa_wall:
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Jash

Heb ze er een week of twee geleden onder gezet.... maar niet op de buitentempmeter kijken....  :eusa_think:

vredestein wintrac 16 inch op LM ...... heerlijk... laat maar komen die regen en sneeuw! :eusa_dance:~

jash

elianmars

Citaat van: Freakybaby op 03-12-2006 18:11:42
ik had nog snowtracjes maat 185/65/15 liggen, dus die zijn eronder gegaan. ben alweer op zoek naar nieuwe, want die 11000 km van afgelopen maand op die dingen heeft ze geen goed gedaan  :eusa_wall:

11000 kilometer in één maand?  :o

elianmars

En sinds vandaag liggen de Columba's er weer onder.

Met winterbanden, dus. Gewoon afdwingen. Het gaat heus wel een keertje sneeuwen, toch?  :eusa_whistle:

Vertigo

Citaat van: elianmars op 07-12-2006 23:20:31
En sinds vandaag liggen de Columba's er weer onder.
Mooi he!

* legt waarschijnlijk zaterdag de winterbanden er weer onder

saffron

vandaag de winterbanden op de velgen geploft.
kunnen we de 18de veilig naar duitsland :eusa_dance:
  (en naar niekark ;D)
YaBB

Turbobiker

Nog steeds mensen die denken dat de winter er aan komt blijkbaar. Zomerbanden zijn met die nattigheid en deze temperaturen nog steeds beter.

Ik blijf vrolijk nog effe rondrijden met mijn sportbandjes :eusa_whistle:
De Tussenpaus

Emiel

Niet iedereen heeft LSD...

Ik kom met deze hoeveelheid regen op zomerbanden geeneens van de plek zonder een wiel aan het janken/stuiteren te krijgen.

Turbobiker

Citaat van: Emiel op 08-12-2006 21:01:06
Niet iedereen heeft LSD...

Ik kom met deze hoeveelheid regen op zomerbanden geeneens van de plek zonder een wiel aan het janken/stuiteren te krijgen.

:eusa_think:

Kan ook aan de banden op zich liggen.

Maar kijk de testen van winterbanden er eens op na. De zomerband die meestal ook meedoet ter vergelijking wint het vaak bij de gewoon natte onderdelen. Gaat dan om zijdelingse grip en remweg. Niet wegkomen vind ik dan een iets minder probleem...
De Tussenpaus

Johann

Alleen als ze goed op temperatuur zijn en dat kan met dit weer nogal duren..

Turbobiker

10 graden en dan zouden zomerbanden niet werken? De grens zou een aantal jaar geleden op 7 graden liggen. Nu presteren veel zomerbanden al beter dan 4-seizoenen banden en ligt de grens waarschijnlijk nog wel wat lager...

(dat gaan fabrikanten natuurlijk niet al te hard roepen, die zijn dolblij dat Nederlanders sowieso aan de winterbanden gaan...)
De Tussenpaus

Rudi

Kwam ik tegen ergens...

Citaat:

" Heeft niet alléén met sneeuw te maken.
Dankzij de specifieke vorm van de winterband, die het water onder de band afvoert, vermindert een winterband de risico's van aquaplaning.
Een winterband heeft een veel betere grip en een uitstekende rijeigenschappen, dankzij het profiel dat dieper is dan bij een zomerband. Het profiel van een winterband heeft namelijk veel meer lamellen dan een zomerband, zodat hij meer grip heeft in sneeuw. Een winterband heeft een bijzonder rubbermengsel met silica dat zich aanpast aan de koude temperaturen en zorgt voor een groter remvermogen.
Al vanaf 7° C en lager vermindert de grip van gewone banden.

Een winterband heeft idd met sneeuw of met bevroren wegen meer grip dan een zomerband.

Een zomerband kan zonder dat er sneeuw ligt nog gewoon meedoen tot een temperatuur van ongeveer -5 graden. Daaronder nemen de winterbanden het over. Heeft te maken met de samenstelling van het rubber. Alleen dan heeft een winterband een kortere remweg/stopafstand.

Met deze temperaturen wordt de stopafstand van een winterband zelfs langer. Dit omdat zoals je zelf al zegt de groeven breder zijn en de lamellen groffer. Er is dus minder rubber op de weg om de warmteenergie om te zetten in stoppen. We hebben het van de week nog getest op het circuit in Lelystad. Ook het afvoeren van water bij deze temperaturen is niet ideaal. Het is een winterband en voert goed sneeuw af. In de aquaplanbak bleek de "zomerband" beter de presteren dan de winterband. Veel meer aquaplanning.

Zo zie dat je niet alles moet geloven maar gewoon moet proberen. Gelukkig zijn wij in de omstandigheden om dat te doen. Wil het jullie dan ook niet onthouden.

Dr.Go-Fast...