Wie rijd er nu op winterwielen ??

Gestart door fearless, 28-11-2005 20:25:02

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

Ik heb net in het nieuws het tegenovergestelde gezien hoor... een remtest bij slechts 45 km/u en de winterbanden stonden aanzienlijk sneller stil...

Gaat misschien wel op als je van een 225 18" naar een 185 15" gaat...  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

Hoe dan ook, ik heb met mijn winterbanden nu (veel) meer grip dan de zomerbanden. Vooral in de regen weet ik niet wat ik meemaak!  8)

Johann

Citaat van: Turbobiker op 08-12-2006 21:07:59
10 graden en dan zouden zomerbanden niet werken? De grens zou een aantal jaar geleden op 7 graden liggen. Nu presteren veel zomerbanden al beter dan 4-seizoenen banden en ligt de grens waarschijnlijk nog wel wat lager...

(dat gaan fabrikanten natuurlijk niet al te hard roepen, die zijn dolblij dat Nederlanders sowieso aan de winterbanden gaan...)

Beetje spagaat in deze.. Ik ben het deels met je eens maar er zit veel verschil in van band tot band.
De Snowsports onder bij R in dezelfde maat als de Michelin PS2's presteren bij deze temperaturen aanzienlijk beter in de rechte lijn tractie en ook met remmen alleen zit bij het remmen het probleem dat je met de zomerbanden meer gevoel hebt en makkelijker op de grens kunt remmen. De zijwaartste grip is bij de winterband iets minder omdat het profiel eerder mee geeft.
Ik heb tot de V70R altijd met zomerbanden in de winter gereden en met een band als de Brdigestone S02 en S03, niet echt een goede band bij hele lage temperaturen, was het glijden als ze koud waren maar eenmaal op temperatuur deden ze het met droog koud weer altijd goed.

Zoals ik het nu zie zeg ik de winterband is goed voor dagelijks hersenloos rijden. Wil ik trappen heb ik wel liever zomer banden met een duidelijke grens.

Emiel

1 graad boven nul, op zomerwielen, wat zijn Comets toch mooi.... :eusa_boohoo:

saffron

Citaat van: Emiel op 10-12-2006 01:43:55
1 graad boven nul, op zomerwielen, wat zijn Comets toch mooi.... :eusa_boohoo:

of gewoon een 2de setjes met winterbanden met comets :eusa_boohoo
YaBB

fearless

Citaat van: Emiel op 10-12-2006 01:43:55
wat zijn Comets toch mooi.... :eusa_boohoo:

Mille Miglia's zijn ook mooi, aanbod staat nog.  ;)

thuur

Jahaaaa :eusa_dance:

Vandaag was het dan eindelijk 7 graden 8)

Gr ;D

italia

Heb gisteren Fulda kristall Rotego gekocht. 205/55/16 H. Inclusief velgen 290 eurie.

Iemand ervaring mee?

Edit: Type aangevult en * stond er wel op.....

thuur

Citaat van: thuur op 10-12-2006 18:49:17
Jahaaaa :eusa_dance:

Vandaag was het dan eindelijk 7 graden 8)

Gr ;D

En tenslotte klaar voor de winter, auto is uitgelijnd en de laatste zomerwielenactie is voltooid 8)

Gr :eusa_dance:

mehn

Zie ik een beschadiging op het derde wiel van links?  :eusa_think:

;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Misha

Citaat van: thuur op 15-12-2006 20:08:14
[url=http://img302.imageshack.us/img302/2236/afb000et2.th.jpg

Gr :eusa_dance:
En dat blijf ik schitterende velgen vinden.
Jammer dat ze niet standaard 2xlinksom, 2x rechtsom geleverd worden.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

italia

Ik had vanmiddag tijd om de banden ff om te wisselen, en wat schetst mijn verbazing.... tijdens de rit naar de pomp om lucht te halen:HAGEL!!!! jep, laat de winter nu maar beginnen  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

tackle

ik neem aan dat iedereen wel weet dat winterbanden ronduit gevaarlijk zijn boven 12 a 15 graden celcius? En dat je er niet harder mee moet rijden dan 210?

BenC70ES

Citaat van: tackle op 18-12-2006 15:59:38
En dat je er niet harder mee moet rijden dan 210?

Dat hangt van je snelheidsindex af (H is 210), en ik zou wel eens willen weten wat er zo gevaarlijk is boven 12°?  ::)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

pwassink

Citaat van: tackle op 18-12-2006 15:59:38
ik neem aan dat iedereen wel weet dat winterbanden ronduit gevaarlijk zijn boven 12 a 15 graden celcius? En dat je er niet harder mee moet rijden dan 210?

Korrel zout ..  :eusa_think:

De DOT snelheidscodering geeft de door jou genoemde limiet aan voor een met H gecodeerde band
bron van deze info : http://www.4x4cars.nl/Banden/Info/Info.htm

En ja er zijn winterbanden met een hogere codering dus deze stelling ging een beetje mank.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂