koppeling maakt lawaai

Gestart door carpenterjohan, 02-12-2005 15:41:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

carpenterjohan

Ik ben net in het bezit van een 850.

Wie kan mij vertellen wat er mis is als de koppeling een soort kreunend geluid maakt, wanneer ik deze rustig laat opkomen?

Ook heb ik een rammelend hol geluid bij de vooras als ik over klinkers rijdt kan dit de draagarm zijn?

Alvast bedankt!

Johan

@®-

Probeer de scharnierpunten vanje koppelingspendaal eens in te spuiten met WD-40.

Rammelend geluid kan je draagarm zijn maar ik denk eerder een stabilisator stang.

Enno

koppeling kreunend geluid. Is dat niet het lager?

Kon verder geen kwaad kun je lang mee doorrijden.

Rammelend geluid voor kan zijn, reactiestangetjes en als het dat niet is, de draagarmen neem ik aan. Reactiestangetjes gaan niet echt lang mee volgens volvo dealer. Moet je toch redelijk vaak vervangen. Draagarmen geldt eigenlijk hetzelfde voor maar is meer werk om te vervangen.


dennis850estate

Wat is de kilometerstand van je auto? De problemen met de koppeling beginnen meestal bij 250k. Het geluid dat je beschrijft lijkt als de combinatie druklager, drukgroep te klinken. Gaat de bediening zwaar? Dan is het waarschijnlijk tijd om eens aan vervanging te gaan denken.

carpenterjohan

Bedankt voor de reacties ik kan hier zeker wat mee. Kan iemand mij vertellen wat mij het vervangen van de drukgroep/ druklager ongeveer gaat kosten?

Groeten,

Johan

peterhenk

#5
Zoals Thuur al aanbevolen heeft toen mijn koppeling slecht was is een pb voldoende

)()()sT

Een kreunend geluid??

Wat kreunt er volgens jou dan??
Bij mij hoor ik als ik de kopppeling langzaam laat komen een schurend geluid... Hierover hebben we in het verleden al eens gesproken; Edwin heeft hetzelfde euvel.

Ik heb ook al mailcontact gehad met Dennis, en ik plan de koppelingwissel voor komend jaar en na 200.000 km. Vooralsnog heb ik het eigenlijk alleen in de 1, maar als ik de koppeling "perfect" laat opkomen is er niks aan 't handje...  ;)

Succes!

Edwin

Citaat van: )()()sT op 11-12-2005 15:08:09
Een kreunend geluid??

Wat kreunt er volgens jou dan??
Bij mij hoor ik als ik de kopppeling langzaam laat komen een schurend geluid... Hierover hebben we in het verleden al eens gesproken; Edwin heeft hetzelfde euvel.

Ik heb ook al mailcontact gehad met Dennis, en ik plan de koppelingwissel voor komend jaar en na 200.000 km. Vooralsnog heb ik het eigenlijk alleen in de 1, maar als ik de koppeling "perfect" laat opkomen is er niks aan 't handje...  ;)

Succes!

Idd, zelfde euvel hiero.

@ )()()sT  Waarom vervangen bij 2 ton? Ik heb nu 207 gedraaid en zo af en toe schuurt ie nog maar diverse consulten bij dealer zeggen dat het geen kwaad kan, ik bedoel vervangen kan toch altijd nog als ie echt op is?

gr. Edwin.  8)

pwassink

Hmm

Ben dus niet de enige die dat meemaakt en niet leuk vindt.. :-\

Mijn T5 met net geen 250.000 doet het met wegrijden (tamelijk luid) en ook af en toe met terugschakelen is t even hoorbaar als je rustig t pedaal laat opkomen.  een kreunend geluid is denk ik de beste omschrijving, ligt niet in de bediening of pedaalscharnier die lopen geruisloos, is dus echt t aangrijpen vd plaat voorzover ik t kan beoordelen.

Dealer geeft ook aan dat t normaal is en te maken heeft met t materiaal
waarvan de plaat is gemaakt. Nu ken ik soortgelijke koppelingsgeluiden uit bepaalde landbouwvoertuigen waar t inderdaad normaal is..

pwassink
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Geert-Jan

#9
Hierzo het zelfde.

Ik rijdt er al zeker anderhalf jaar mee, vrezelijk om te horen :-[, mensen die zelfs omkijken, maar hij werkt verder prima. ;)

Geert-Jan

Inmiddels ruim 250k op de teller.

Volvo850Club lidnr.0504409

Eugene

Citaat van: )()()sT op 11-12-2005 15:08:09
Een kreunend geluid??

Wat kreunt er volgens jou dan??
Bij mij hoor ik als ik de kopppeling langzaam laat komen een schurend geluid... Hierover hebben we in het verleden al eens gesproken; Edwin heeft hetzelfde euvel.

Ik heb ook al mailcontact gehad met Dennis, en ik plan de koppelingwissel voor komend jaar en na 200.000 km. Vooralsnog heb ik het eigenlijk alleen in de 1, maar als ik de koppeling "perfect" laat opkomen is er niks aan 't handje... ;)

Succes!

Zullen we er zondag eens naar luisteren?

Ik denk dat je er nog wel een hele tijd mee kan rijden. Net als Edwin al aangeeft.




p.s. Een 850 maakt speciefeke geluiden, waar ze bijna allemaal last van hebben (buiten de 5 cilinder roffel) ;)
Ik maakte me ook over alles zorgen, maar nadat ik een flink aantal 850's had gehoord bleek dat ze het allemaal hebben.

If it's not blown, it sucks...

)()()sT

Het is (zoals bekend) een schurend geluid, maar ik denk ook wel dat ik er lang mee door kan rijden. Zoals ik je als eens op MSN zei, heb ik sinds begin dit jaar ook een harde fluit bij koude start. Dit is mn druklager zeer waarschijnlijk; dit kan ik je dus niet laten horen als ie warm is (tenzij we zondag 5 uur doen over een Big Wopper bij de Burger King  ;D)

Aan de ene kant stoort het me niet, ik blijf voorlopig nog doorrijden. Alleen denk ik, mocht ik met een caravan op pad gaan deze zomer, dat ik toch die koppeling wil/moet vervangen vantevoren.

Koppelingsset (Luk) kost me €199,- het maakloon heb ik al verdiend door voor de betreffende vriend zijn verbouwingen te ontwerpen en uit te tekenen  8)

Tot zondag sowieso!

Joost23

Ik denk dat Dennis het druk gaat krijgen :)

Mijn koppeling en drukgroep zijn een paar weken geleden vervangen door Dennis en het is echt een wereld van verschil.

Je bent de roffel even een weekend kwijt, maar dan rijdt ie ook weer als nieuw!

Eugene

Citaat van: )()()sT op 23-03-2006 08:33:40
(tenzij we zondag 5 uur doen over een Big Wopper bij de Burger King ;D)

Tot zondag sowieso!

Dat moet lukken :P

We hebben het er zondag wel eens over.

btw. Ik zou er een originele Sachs/Valeo koppeling inzetten, dan weet je dat het goed is.......

Tot Zondag!

If it's not blown, it sucks...

volvopower

Volgens mij is dat kreunende geluid van je koppeling niks om je zorgen over te maken.
mijn 850t5 heeft het heel zelden ook.
en de 850gle van mn vader heeft het al zo'n 40.000 km. (nu 258.000 gelopen)
en nog steeds niks vervangen :P