Hoeveel KM heeft je turbo het uitgehouden?

Gestart door Eugene, 09-12-2005 01:53:32

Vorige topic - Volgende topic

KoyBoy

Ben bang dat de turbo het gaat begeven nu met 142dkm!
Vandaag olie ververst en daarna een stukje gaan rijden en bij thuiskomst kwam er olie uit de intercooler nadat de motor een minuut of 2 uit was!
Aan trekkracht niets tekort en geen blauwe rook...
Niet leuk want ik heb hem nog maar net!!
Grrrrr.....

elianmars

Citaat van: Arnoud Veltrop op 17-10-2006 21:38:07
Ben bang dat de turbo het gaat begeven nu met 142dkm!
Vandaag olie ververst en daarna een stukje gaan rijden en bij thuiskomst kwam er olie uit de intercooler nadat de motor een minuut of 2 uit was!
Aan trekkracht niets tekort en geen blauwe rook...
Niet leuk want ik heb hem nog maar net!!
Grrrrr.....

Licht olieverlies uit de intercooler is normaal, hoor. In het circuit gaat wat olie rond en onderin de intercooler zit een heel klein gaatje (hoort zo!), waardoor vuil weg kan.

denkweb

Turbobiker

Citaat van: denkweb op 17-10-2006 21:53:00
Bijna 5 ton... still going strong!

Je moet ook eens gasgeven en niet doen alsof je nog steeds aan het inrijden bent ;) :angel:
De Tussenpaus

Hylco

196.000 voor m'n lagedruk turbotje. Weet iemand of deze minder slijtage gevoelig zijn door de lage druk of dat ze ook gewoon lichter geconstrueerd zijn.

Ik ben trouwens ook nog steeds benieuwd hoe ver je de turbo druk van een 2.5T op kunt voeren. evt. zelfs een grotere turbo plaatsen. Er zijn al meerdere mensen geweest die me zeggen dat het moet kunnen, maar even veel (waaronder bijv. Marc) die van mening zijn dat de B5254T motor lichter geconstrueerd is en dus de grotere turbo druk niet zou kunnen hebben. Dit is trouwens meer iets voor het tuning deel, maar we hebben het nu toch over turbo's  :eusa_whistle:

Eugene

De mijne is niet overleden, maar wel uit voorzorg vervangen door een 16T. Toch wel merkbaar dat de oude al 10 jaar en 283K oud was :o

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Citaat van: Hylco op 18-10-2006 00:20:52
196.000 voor m'n lagedruk turbotje. Weet iemand of deze minder slijtage gevoelig zijn door de lage druk of dat ze ook gewoon lichter geconstrueerd zijn.

Ik ben trouwens ook nog steeds benieuwd hoe ver je de turbo druk van een 2.5T op kunt voeren. evt. zelfs een grotere turbo plaatsen. Er zijn al meerdere mensen geweest die me zeggen dat het moet kunnen, maar even veel (waaronder bijv. Marc) die van mening zijn dat de B5254T motor lichter geconstrueerd is en dus de grotere turbo druk niet zou kunnen hebben. Dit is trouwens meer iets voor het tuning deel, maar we hebben het nu toch over turbo's  :eusa_whistle:

Ga er maar van uit dat wat RICA en ET opgeven aan haalbare waarde, dat dat het maximale is wat je met die motor kunt doen voordat je aan echt ombouwen moet gaan beginnen. 'Probleem' zit in de compressie verhouding... Motorblok zou op zich nog wel wat meer aankunnen. Turbo zit na chippen echter ook wel op zijn limiet.
De Tussenpaus

Paul-S70R

Er zit nu 263.000 op! ;D  Wellicht dat ik hem binnenkort uit voorzorg laat vervangen. :eusa_whistle:
Vraag..... Zal ik een 19T  :eusa_clap: monteren i.p.v. de 18T?

Groetjes,

Paul-S70R

Turbobiker

Verschil tussen 18 en 19T is klein, laatste kan bovenin iets langer druk leveren. Probleem is dat de DP aansluiting verschilt, dus niet echt realistisch om een andere turbo te nemen. En ik zou er nog lekker mee door blijven rijden als 'ie nog gewoon werkt.
De Tussenpaus

Emiel

Citaat van: Turbobiker op 18-10-2006 13:35:24
Verschil tussen 18 en 19T is klein, laatste kan bovenin iets langer druk leveren. Probleem is dat de DP aansluiting verschilt, dus niet echt realistisch om een andere turbo te nemen. En ik zou er nog lekker mee door blijven rijden als 'ie nog gewoon werkt.

Nee, realstisch gezien is het ontzettend dom om een 19T te nemen, maar een lol wat je ermee hebt!

Turbobiker

De Tussenpaus

Hylco

Citaat van: Turbobiker op 18-10-2006 10:14:25
Citaat van: Hylco op 18-10-2006 00:20:52

Ga er maar van uit dat wat RICA en ET opgeven aan haalbare waarde, dat dat het maximale is wat je met die motor kunt doen voordat je aan echt ombouwen moet gaan beginnen. 'Probleem' zit in de compressie verhouding... Motorblok zou op zich nog wel wat meer aankunnen. Turbo zit na chippen echter ook wel op zijn limiet.

Dank voor je reactie.

Ik had al zo'n vermoeden, maar omdat ik verschillende verhalen heb gehoord dacht ik: laat ik het de experts op het forum eens voorleggen.

de boekhouder

Wat kost het vervangen van een lpt (lage druk turbo) eigenlijk ?  :o
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

mehn

Citaat van: de boekhouder op 20-10-2006 14:12:38
Wat kost het vervangen van een lpt (lage druk turbo) eigenlijk ? :o

een ruilturbo kost zo tegen de 800 euro. Dan nog monteren, reken op een uur of 3 hiervoor.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rudi

Zal bij Turbohoet wel goedkoper zijn denk ik...

*Geeft Lars draai om de oren*  :angel:  :eusa_whistle:
Dr.Go-Fast...