Piepende remmen

Gestart door volvoaerts, 17-12-2005 19:20:32

Vorige topic - Volgende topic

volvoaerts

Ik heb net mijn remmen laten vervangen, maar nu piepen ze soms net zoals bij een vrachtwagen. het is vooral als ik langzaam rijen dan zachtjes rem. Ik ben ermee terug gegaan maar ze kunnen er niks aan doen is allemaal echte volvo matriaal. zou het kunnen zijn dat mijn schijven ook vervangen moeten worden.

Ze doen het niet altijd vooral als ze vuil zijn dan is het regelmatig aanwezig, maar als ik het stofvuil wegspoel dan is het weer een paar dagen rustig bij nat weer is het ook een heel stuk minder. Ik moet zeggen ik rij wel pittig en ga vaak hard in de ankers maar dat mag toch niet mogen een volvo die piept

Weet iemand wat ik dan smeren ofzo of?????????

volvoaerts

thuur

Euhm... dit forum heeft ook een zoekfunctie hoor... ;D

Gr 8)

elianmars

Jup. Over piepende remmen zijn al ongeveer 1000 topics geopend.

Kijk eens bij de afdeling remmen  ;)

M a r c

Eigenlijk kunnen we het forum wel afsluiten en gewoon als een soort encyclopedie dienst laten doen.... Álles is namelijk al wel een keer besproken en dus terug te vinden met de zoek-functie. Wat ik bedoel: als we steeds iedere nieuwkomer hier afserveren met "gebruik de zoekfunctie" wordt het er hier niet gezelliger op. Toch?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

Citaat van: M a r c op 18-12-2005 12:16:46
Eigenlijk kunnen we het forum wel afsluiten en gewoon als een soort encyclopedie dienst laten doen.... Álles is namelijk al wel een keer besproken en dus terug te vinden met de zoek-functie. Wat ik bedoel: als we steeds iedere nieuwkomer hier afserveren met "gebruik de zoekfunctie" wordt het er hier niet gezelliger op. Toch?

Da's waar, Marc.
Ik denk alleen niet dat iedereen er bij stil staat om het op te zoeken.
Ik had 't ook pas later door.

Ik weet nog wel dat ik dacht een nieuwe site te hebben ontdekt. Dat was www.europeantuning.com  
Wist ik veel dat de eigenaar hier gewoon op het forum zat....  :-[ ;D ;D

M a r c

Citaat van: elianmars op 18-12-2005 12:28:03

Da's waar, Marc.

Ik weet nog wel dat ik dacht een nieuwe site te hebben ontdekt. Dat was www.europeantuning.com  

Weet nog niet iedereen dat dan?  ;D  ;D

info@europeantuning.nl

Jeroentjuh

Citaat van: M a r c op 18-12-2005 13:28:16
Citaat van: elianmars op 18-12-2005 12:28:03

Da's waar, Marc.

Weet nog niet iedereen dat dan?  ;D  ;D

Neej leg eens ff uit dan  ;D ;D :P

thuur

Ok, een type als 745Tic heeft als nieuwkomer toch wel wat stof doen opwaaien. Daar was uiteindelijk de meerderheid niet zo blij mee.

Dus als ik een nieuwkomer zie die meteen 20 topics opent over alles wat er al gezegd is, dan zeg ik vriendelijk dat er een zoekfunctie is. Gewoon om irritatie van anderen tegen te houden, niet om de nieuweling af te serveren. Het echte afserveren laat ik ook aan andere over ;D

Just my 2 topics

Gr 8)

Esveldt

Dat is inderdaad waar.

Maar kan me nog herinneren dat toen ik er op kwam. Enkel en alleen uit interesse heel veel topics ging doorlezen puur ter info.

Had toen nog geen 850, dus alles was gewoon belangrijke info zeg maar.

Je mag best een beetje laten doorschemeren dat je hebt gezocht en het een en ander hebt gevonden maar dat je toch nog een vraag hebt omdat het niet helemaal duidelijk is.

Er staat hier gewoon een pracht aan historie over de Volvo's. Vaak niet alleen het probleem maar ook de belangrijke "randproblemen".

Ik vind het jammer dat iemand dus iets vraagt wat al beschreven is. Heel vaak zie je gewoon een link geserveerd worden. En als er elke keer een nieuw topic over komt krijg je volgens mij een punt dat zoeken niet meer leuk is. Dan kan je beter een oud topic weer opstarten en daar op voorborduren. Hou je lekker alles bij elkaar.

Maar inderdaad ik kan me het voorstellen dat men een beetje afgeserveerd wordt.

Paul

Volvo850glt

Misschien dat ik een oplossing kan bieden, maar daar hebben we wel een wp voor nodig, wij verkopen iets om remblokken stil te krijgen, misschien idee om dit op een aantal auto's te proberen, zonder kosten en niet om te verkopen, maar als oplossing. Als er interesse is dan kan ik gemaild worden, maar ik weet geen wp of dag dus dat kan overlegd worden evt.

groeten robert

M a r c

Citaat van: thuur op 18-12-2005 14:11:00

Ok, een type als 745Tic heeft als nieuwkomer toch wel wat stof doen opwaaien. Daar was uiteindelijk de meerderheid niet zo blij mee.

Dus als ik een nieuwkomer zie die meteen 20 topics opent over alles wat er al gezegd is, dan zeg ik vriendelijk dat er een zoekfunctie is. Gewoon om irritatie van anderen tegen te houden, niet om de nieuweling af te serveren. Het echte afserveren laat ik ook aan andere over ;D

Just my 2 topics

Gr 8)

Wie zijn wij dan uberhaupt om ons te mogen irriteren aan een nieuwkomer? Waren wij ooit niet allemaal nieuwkomers? En lazen wij wél allemaal de regels toendertijd.....   ;D

info@europeantuning.nl

elianmars

Citaat van: Volvo850glt op 18-12-2005 14:54:46
Misschien dat ik een oplossing kan bieden, maar daar hebben we wel een wp voor nodig, wij verkopen iets om remblokken stil te krijgen, misschien idee om dit op een aantal auto's te proberen, zonder kosten en niet om te verkopen, maar als oplossing. Als er interesse is dan kan ik gemaild worden, maar ik weet geen wp of dag dus dat kan overlegd worden evt.

groeten robert

Oordopjes?  ;D ;D

Oké, even serieus dan. Zijn dat die anti-trilplaatjes die bij de Volvo ook te krijgen zijn, of is het heel iets anders?

M a r c

Citaat van: Volvo850glt op 18-12-2005 14:54:46

groeten robert

Ja, die anti-dreunplaatjes kennen we. En er zijn ook van die rubberachtige matjes die je op de blokken kunt plakken.

info@europeantuning.nl

Volvo850glt

Nee, ik werk als vertegenwoordiger bij een bedrijf in de automobielbranche, wat wij in ons assorti hebben ( even voor de duidelijkheid, ik zit nu ff niet voor het bedrijf...) is niet alleeen om de trillingen tegen te gaan, maar ook een door de TUV beproefd goedje in de voering van de blokken te smeren, als je dit zorgvuldig uitvoerd, dan is het piepen tot een minimum beperkt, vandaar mijn aanbod. PS ik heb zelf al vele auto's behandeld en het wordt door sommige fabrikanten ondersteund.

Keesjan

Ik zou zeggen als je eens in de buurt bent (regio Bergen op Zoom bijvoorbeeld) mag je mijn achterremmen best eens proberen stil te krijgen.
Dan beloof ik dat ik de resultaten hier geheel belangeloos zal melden  ;)
Dan wil ik zelfs nog wel een nieuw setje remblokjes (achter) bij je aanschaffen...

Aan de voorzijde is alles na montage van nieuwe schijven en blokken geruisloos.