vervangen distibutieriem

Gestart door ako, 19-08-2002 09:31:06

Vorige topic - Volgende topic

ako

ik heb een vraagje over het vervangen van de distributieriem. mijn 850 heeft nu 100.000 km gereden. de riem dient daarom eigenlijk pas over 20.000 km vernieuwd te worden. omdat ik echter nog enkele maanden garantie op de auto heb overweeg ik de riem nu al (bij de volgende beurt) te laten vervangen. mocht men tijdens het vervangen iets bijzonders tegen komen dan zijn de kosten voor de garage. of mijn redenatie steekhoudens is weet ik niet. de auto loopt als een zonnetje en ik vraag me af of het idee dat men wel eens iets tegen zou kunnen komen bij het vervangen van de riem, niet gewoon een sprookje is. als dat het geval is wacht ik natuurlijk nog 20.000 km. graag jullie advies.
bij voorbaat dank voor de reactie. ???

Mellow_yellow

Bij het vervangen van de distr.riem komt men verschillende dingen tegen die inspectie behoeven: denk aan alle looprollen en spanners. Dit zijn gelagerde onderdelen en die hebben wel eens de neiging om versleten te zijn of speling te vertonen. Ik heb bij mijn eigen 850 zo rond de 160.000 km ook de distr.riem (2e keer) en multiriem laten vernieuwen. Toen bleek het lager van een looprol al wel iets slechter te zijn en het lager van een aandrukrol was helemaal versleten, dit rammelde aan alle kanten.

willem1954

Ik zou de distr.riem nog niet vervangen tenzij je hebt afgesproken dat deze reparatie binnen de garantie zou worden verricht.  De distr. riem wordt als set geleverd incl genoemde aandrukrol/spanner dus die wordt  tegelijkertijd vervangen.

SIPS Master

bij mij zijn zelf de spanrol en de meeloop rol vervangen, de eerste maakte zoveel herrie dat je me 3 blokken verder kon horen aankomen ;D  ;D
Up the Irons!

Mellow_yellow

CiteerIk zou de distr.riem nog niet vervangen tenzij je hebt afgesproken dat deze reparatie binnen de garantie zou worden verricht.  De distr. riem wordt als set geleverd incl genoemde aandrukrol/spanner dus die wordt  tegelijkertijd vervangen.

Is dat zo? Ik heb originele onderdelen gekocht en de riemen waren gewoon apart. De spanner en looprollen moest ik los bestellen....

Reitse

als je BOVAG garantie hebt, zou je met je dealer een goeie afspraak moeten kunnen maken met betrekking tot de kosten. Over het algemeen zullen ze zeggen dat ze alles wat ze tegenkomen gaan maken, in de praktijk 'zien ze wel eens wat over het hoofd', zoals het pakkingspapier in mijn olievuldop en doorzwetende slangetjes van het koelvloeistofcircuit :| ;)

submergo

Ik heb een 850 GLT uit september 1994. Staat nu 287,000 op de teller en ik heb de distributieriem, spanrol, geleiderol en multiriem laten vervangen. Volgens de monteur waren de rollen nog in goede staat en niet eerder vervangen. Ik neem altijd het zekere voor het onzekere en voorkomen is beter dan genezen. De kosten , 335 euro (incl. BTW en loon) vond ik heel redelijk.

Frans Harkema

335,= Euro? Bij mijn auto moet binnen afzienbare tijd ook de riem vervangen worden, maar de Volvo-dealer in Valkenswaard vraagt daar 495,= Euro voor. Wellicht dat er nog meer leden zijn die Volvo-dealer prijzen kunnen doorgeven?

ErikD 050.2174

Zou hem zeker vervangen.

Ik heb de distributieriem en multiriem bij mijn Volvo 850 van eind 94 bij 80.000 km laten vervangen. Was volgens de dealer
na deze te hebben vervangen niet onnodig geweest. Volgens de dealer (geen Volvo) noodzakelijk, volgens hem was de hydrolische riemspanner aan het eind van zijn capaciteit????
Vroegtijdig vervangen kan een hoop elend voorkomen. ::)

Succes en veel rijplezier.

Erik Dommerholt

ako

2 dealers in het zuiden des lands:
heerlen auto klein (volvo):
Bij deze de prijzen voor de 105.000 beurt: 275 euro (incl.)
Distributieriem: 180 euro (incl.)

maastricht volvo biemans:distributieriem E 175.-    spanner E 40.-    in combinatie met grote beurt E 360.--

tja, een dagje wachten op het onze lieve vrouwenplein [smiley=cwm27.gif] lijkt me dan toch een aardig alternatief!
gr ad koch

ed

Ako,

Een beetje laat misschien, maar ik heb ook nog even gekeken naar vervanging van distributieriem. Ik heb dat 3 maanden geleden laten doen bij Volvo Heemskerk in Lisse (hele goede dealer), samen met grote beurt. Kostte eur 148,- incl arbeid, ex btw. Volgens mij zijn er standaard tarieven voor werkzaamheden bij de Volvo garage. In mijn ogen mag dat dan ook niet afwijken bij de een of de andere dealer. Dat dat toch gebeurt zegt misschien wel iets over de dealer. Ik wordt bij Heemskerk altijd zeer goed geholpen, rekenen nooit teveel, en lossen problemen altijd adequaat op.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Michael

Iemand enig idee wat het ongeveer kost om een distriebutieriem te vervangen van een V70 tdi?

Jeroentjuh

Citaat van: Michael op 05-01-2008 13:51:05
Iemand enig idee wat het ongeveer kost om een distriebutieriem te vervangen van een V70 tdi?

Geen idee wat het kost, maar wel nauwkeurig werkje, alles moet precies op tijd staan, pompriem moet je ook vervangen en de waterpomp en rollen zou ik ook niet vergeten. Pomp moet ook opnieuw worden afgesteld mbv de computer......