kopen, en zoja, voor hoeveel?

Gestart door doddel, 26-12-2005 21:40:16

Vorige topic - Volgende topic

doddel

Ben deze avond een testrit gaan maken met een 850 estate  van 11-1994. Wagen heeft 185d km gereden. Sinds begin dit jaar ligt er een nieuwe LPI-installatie in (met tweedehands tank van 62 liter) waar nog 2 jaar garantie op zit. Merk installatie is Tarantini of zoiets.

Uiterlijk ziet de wagen er zeer goed uit (behalve het kleur, van dat lelijk groen). Inwendig geen luxe (half leder) maar ook niet vuil. Weinig opties (wel open dak).

Hij stuurt goed, ik vond dat er wat veel vrije loop op de gaspedaal zat. Schakelen ging goed. Ik had echter bij het optrekken het gevoel dat, als je diep doorduwt, er iets niet helemaal in orde was (beetje een vreemd geluid van onder de motorkap). Dit was echter enkel op LPG, niet op benzine (en op LPG zit nog garantie ;-).
Vreemd vond ik ook dat de vloerbekleding in de koffer niet meer past owv de gastank. Is dat normaal, moet die een cm verhoogd worden?

Verkoper gaat ermee akkoord om met de wagen langs te gaan bij een garage alvorens tot aankoop over te gaan.

Vraag is, is dit een goeie zaak, zo'n recente LPI-installatie, of juist niet? En hoeveel is zo'n wagen ong. waard?

O ja, het is een 2.0 (fiscaal interessant in België) met 93KW (is dat dan een 10 of 20V?). Recent nieuwe banden en nieuwe remklauwen achter. Termostaat dient nog vervangen te worden

Maarten

Een estate met een gastank achterin of onderop  ???? Wat heb je dan aan een estate ??
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Frans Harkema

The Saint

Waarom een auto kopen in een lelijke kleur?

R zijn R toch genoeg of niet?
No shirt no shoes, no pinball

doddel

Citaat van: Maarten op 27-12-2005 01:15:22
Een estate met een gastank achterin of onderop  ???? Wat heb je dan aan een estate ??
Groet Maarten

tank zit op plaats reseverwiel, maar komt dus een centimeter hoger dan de rest van de vloer  ;)

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Vulk

93kw is een 10 klepper btw.

doddel

Citaat van: Frans Harkema op 27-12-2005 09:26:31
3000 - 3500 Euri max.

en waarom zo weinig? Omdat het een 10V is? Of owv kleur?

Ik zie hier (en op marktplaats e.d.) heel wat estates met veel meer km en oudere gasinstallaties te koop voor >4000 euri

JCviggen

Belgische prijzen ook he...niet vergeten ;)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

mehn

Citaat van: doddel op 26-12-2005 21:40:16
Is dat normaal, moet die een cm verhoogd worden?

Bij zo'n grote tank wel ja  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Reitse

elianmars

Hoe goed de wagen ook zou zijn, als de kleur mij niet aan zou staan, zou ik 'm nooit kopen....... ;)

volvoTon

Kijk maar eens op Marktplaats daar staan er diverse op die goedkoper zijn als 4000 eurie ;D

volvoTon :)

TTT242

Ben je zeker dat het LPI is? Het merk is Tartarini. Als het gasinjectie is dan moet het model ETAGAS ( niet echt een goede naamkeuze :-\)  zijn. Als het een TEC97 installatie is, is het één met verdamper. Tartarini is volgens mij wel niet zo goed als Vialle omdat Vialle vloeibaar gas inspuit. Maar ik ken het systeem niet dus daar kan ik niet veel over vertellen.
Hier vind je nog wat info; http://www.lpg.be/tartarini.htm
of hier http://www.tartarini.it/
Kijk eens tot wanneer de tank gekeurd is omdat je zegt dat het een tweedehands tank is. Ik zou toch een beetje opletten met de km stand en de "nieuwe gasinstallatie" of dat wel degelijk is (aankoopfactuur gasinst of op roze inschrijvingsformulier eens kijken wanneer ie van benzine op gas is gezet bij Belgische wagen). Is ie van particulier? En als de kleur je niet aanstaat dan zou ik m'n zeker al niet nemen...tenzij het je niet veel kan schelen natuurlijk.... Goed rondkijken, ook op internet ( www.autoscout24.be bvb) en niet te snel toehappen en afdingen.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

TTT242

Ik zei toch dat het een goede autozoeksite is...
Dit is 'm zeker ;)
http://www.autoscout24.be/nl-be/detail.asp?ts=5847046&id=57916632

Als ie goed is onderhouden en de km stand klopt kan je er nog veel plezier aan beleven. Ikzelf ben ook van B. en rij nu al een jaar of 3 met een V70 2.5T van 1998 op LPI Vialle. Heb nu 282D km en gaat nog goed. Enkel de volledige koppeling gaat volgende week varvangen worden, maar ik vind het fantastisch dat ie dat zo lang, ondanks mijn niet niet altijd brave rijstijl, heeft uitgehouden. Prijs zou ik nog wat vanafdoen hoor. Die wagens geraak je niet zomaar gemakkelijk kwijt. Afbieden...
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire