invoeren uit Duitsland

Gestart door MMB, 02-01-2006 18:48:19

Vorige topic - Volgende topic

MMB

Waarschijnlijk is dit hier al eens gevraagd maar een ik kreeg nog geen antwoorden via de zoek-functie.

Wie kan me helpen aan wat informatie over het invoeren van een auto, lees Volvo,  uit duitsland ? Ik heb begrepen dat er tegenwoordig een regel is die een handelaar verplicht om een jaar garantie te geven.
Als er iemand ervaring heeft ben ik daar erg nieuwsgierig naar.

Alvast bedankt,
Marc

Peth©oni

weet niet wat je intikt, maar

http://www.volvo850forum.com/index.php?board=;action=search en dan "invoeren".....

geeft toch genoeg info !!!

Esveldt

Hahahaha, ben ook benieuwd wat men heeft ingetikt.

Hier staat al aardig wat overgeschreven!!!

Trouwens dat wil je toch niet een jaar garantie! Liever 1000 euro goedkoper! Je laat hem toch wel testen bij de ADAC!!!!
En als hij dan niet goed is dan weet je toch voldoende.

Paul

MMB

OK, OK  :-[  de hint is duidelijk !

Citaat van: MMB op 02-01-2006 18:48:19
Waarschijnlijk is dit hier al eens gevraagd maar een ik kreeg nog geen antwoorden via de zoek-functie.

Wie kan me helpen aan wat informatie over het invoeren van een auto, lees Volvo,  uit duitsland ? Ik heb begrepen dat er tegenwoordig een regel is die een handelaar verplicht om een jaar garantie te geven.
Als er iemand ervaring heeft ben ik daar erg nieuwsgierig naar.

Ik heb blijkbaar mijn vraag niet duidelijk gesteld  ::) . De info over BPM en hoe hier te krijgen is wel duidelijk. Wat ik graag zou willen weten is hoe het zit met een evt garantie regeling. En eventuele ervaringen / advies van mensen ben ik wel nieuwsgierig naar.

€ 1000,- of garantie .... hmmm .... als je al zonder garantie € 1000,- korting krijgt, ... misschien ?!  Maar als ik hoor wat sommige reparaties aan bv turbo en of AWD moeten kosten kies ik (misschien) toch liever eieren voor mijn geld.
De reden van mijn vraag is dan ook dat ik heb begrepen dat handelaren in Duitsland tegenwoordig verplicht zijn om deze garantie te geven ?!

Gr,
Marc

Esveldt

Ja, klopt, tenminste dat zei de duitse verkoper een jaar geleden.

Maar zo als ik al zei. Ik ga geen 500 km rijden met de Volvo op een auto ambulance om hem daar dan een week te laten staan en dan weer op te halen.

Paul

daytonawim

Dat geld overigens ook voor de nederlandse handelaren, er is namelijk het e.a.
veranderd in de EU wetgeving :-), helaas heeft dat ook invloed als je iets
particulier verkoopt.

FelixB

Citaat van: Peth©oni op 03-01-2006 15:29:15
weet niet wat je intikt, maar

http://www.volvo850forum.com/index.php?board=;action=search en dan "invoeren".....

geeft toch genoeg info !!!

Als ik dat intyp krijg ik info over het invoeren van de code van de radio of het invoeren van een bumper uit Japan.
Maar waar is dan de topic over het invoeren van een Volvo uit Duitsland?
(en er schijnt weer wat veranderd te zijn, dat je vanaf dit jaar alleen het Duitse kentekenbewijs hoeft af te geven om een NL-kenteken te krijgen  ???
855R & C70 T5 cabrio automaat

llinssen

Kijk eens bij www.rdw.nl

Er is inderdaad wat veranderd.
Keuring is nu standaard APK, minder uitgebreid dan voorheen.
Afspraak maken is niet meer nodig.
Jonge auto's krijgen direct papieren.

BPM schijnt te worden aangepast in de loop van dit jaar. De afschrijving duurt langer en gaat minder gelijkmatig.
Er is verzet tegen het voorstel (oa van Bovag).

Let erop om bij het invoeren de auto zo kaal mogelijk aan te bieden (stalen velgen, geen radio etc). Scheelt weer in de BPM.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

FelixB

Dank je voor je tip, ja dat keuren lijkt inderdaad makkelijker zo, en er zit een keuringsstation hier om de hoek (Arnhem).

Echter, (ik zoek ook een C70-cabrio), als ik de Duitse prijs neem, BPM erbij tel, en overige kosten (benzinekosten om ernaartoe te rijden, autoambulance, kenteken enz.), kom ik op ongeveer Nederlandse prijzen uit :( :-(

PS kijk ook eens op www.vwe.nl , daar staat ook veel info.

jeroenh

[]
Citeer
Echter, (ik zoek ook een C70-cabrio), als ik de Duitse prijs neem, BPM erbij tel, en overige kosten (benzinekosten om ernaartoe te rijden, autoambulance, kenteken enz.), kom ik op ongeveer Nederlandse prijzen uit  :-(

Dan denk ik dat je iets beter moet zoeken, Felix, de prijzen in Duitsland en onze zuiderburen zijn wel degelijk veel lager dan bij ons.
Het is nog steeds de moeite waard.
Die nieuwe BPM regeling zal het overigens een stuk minder interessant maken om een auto van een paar jaar oud te importeren  :(
Het is om moe van te worden, die BPM regeling, zeker als je de nieuwe tabellen bekijkt, ze melken autobezitters tot de laatste druppel uit...

C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18

FelixB

Wáár kan ik dan beter zoeken, HELP!

Ik vind nu C70's van 14.000 - 15.000 euro.
Daar komt 3.000 - 3.500 euro BPM bij,
Geen BTW meer,
1.000 euro overige kosten (vervoer, kenteken)
500 euro 'aparte reparaties' die niet te verhalen zijn in het buitenland.

Totaal iets van 20.000 euro, en als ik in Nederland goed zoek... :D ;D ;-D

Verder zijn er veel geimporteerde auto's met teruggedraaide tellers...
Dán liever een Nederlandse met alle dealer-boekjes erbij.

quaint

Kijk eens op mobile.de

bijvoorbeeld http://home.mobile.de/SIDtBgZ6zS1ApRiVD1Du3MKzA-t-vaNexlCpHpIsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11NhomepageSearchJ1138034992A1A1F519007NhomepageSearchD5000B-4X-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B34t-t-vVb_X_Y_x_yaIsO~BSRA6JinHomepageA0A0A0A0F519007A2/cgi-bin/da.pl?bereich=all&id=11111111194405092

C70 cabrio 2000 prijs 12.300 , onderhandelbaar

Wat bedoel je met 1000 euro kosten vervoer. Je rijd de auto toch gewoon naar huis met de Duitse platen. Kosten keuring ongeveer 250 euro.

Garantie is wat je afspreekt.

FelixB

http://www.mobile.de/SIDSKtdddv4Tc8Fk5cMFTVMCg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1138037132A1LsearchPublicD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C260%81%40-t-vCaMkQuSeVb_X_Y_x_ysO~BSRA6B13E25100AGCPKWHinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111194405092&sr_qual=G&top=4&

Klopt, die staat er ook, maar die vertrouw ik niet, net zo min als die van euro 6.700,- (cabrio met schuifdak)...

En rijden in NL mag niet met D kenteken, ook al woon ik maar 30 KM van de grens ;-)

Weet jij al wat van die nieuwe RDW-keuring: Duits kenteken afgeven, APKtje en je hebt je kenteken in NL....

quaint

Je mag inderdaad niet rijden zonder geldige vergunning met een auto met Duits / Belgisch kenteken in Nederland wanneer je in Nederland woont.

Maar indien je van de verkoper de auto leent tot aan je woonplaats in Nederland zal dit geen probleem zijn. In de ergste situatie
zal de Douane je een waarschuwing geven voor het rijden zonder een vergunning. Maar dat is toch geen probleem wanneer je de
BPM toch zo snel mogelijk wil betalen. Bij een eerste constatering zullen ze nooit direct een aanslag BPM opleggen. Eenmaal thuis kun je
op de keuringsafspraak naar het keuringsstation rijden. Dus je ziet het kan allemaal een stuk goedkoper.

Barry

855-Champagne

Hoe zit dat met de verzekering dan, stel er gebeurd wat.