Volvo Almathea velgen

Gestart door @®-, 04-01-2006 17:15:10

Vorige topic - Volgende topic

@®-

Citaat van: Duell op 27-09-2007 18:05:27
Tja je mag een gegeven paard niet in de bek kijken (maar die had ik natuurlijk ook wel in dit topic zien staan)

Tis een beetje klein fotootje, zeker als het alleen om de velg gaat.
Maar ik heb de achter velg vast zwart gemaakt.

http://www.stelma.org/linkit/tc/Snel.jpg
En mijn band ook  ;D ;D ;D

Maar bedankt, ik ga hier eens heel goed over nadenken de komende winter maanden. Ik vindt het wel heel mooi.

Hoewel de wielen optisch heel klein worden.

Sbv

Voor mijn winterwielen heb ik zwart gespoten Almathea velgen.

Duell

Citaat van: @®- op 27-09-2007 19:57:34
Citaat van: Duell op 27-09-2007 18:05:27
Tja je mag een gegeven paard niet in de bek kijken (maar die had ik natuurlijk ook wel in dit topic zien staan)

Tis een beetje klein fotootje, zeker als het alleen om de velg gaat.
Maar ik heb de achter velg vast zwart gemaakt.

http://www.stelma.org/linkit/tc/Snel.jpg
En mijn band ook  ;D ;D ;D

Man, hoe kan je nou iets goed photoshoppen als het plaatje zo klein en slecht is.
Het is meer pixel shoppen als fotoshoppen.
(normaal gebruik ik altijd min. 1600x1200 plaatjes, dan heb je tenminste wat detail, je bouten in je wiel bestaan nu maar uit 4 pixels.)

Ik vindt dat zwart in principe niet eens zo slecht in combinatie met een donker rode auto.  ;D

@®-

Over een week of 2 gaan de Canisto's er weer onderuit en gaan ze weer een paar maanden plaats maken voor de winterbanden met de originele velgen.
De voorwielen zien er gehavend uit na een paar keer een stoeprand goed te hebben gezien. Ook zal ik voor het volgende zomerseizoen de goede maat banden erop gaan zetten zodat de velgen een betere bescherming krijgen (225/45 R17 ipv 215/45 R17).

Dus ik ga de in ieder geval van de voorwielen de velgranden weer in orde maken, en dus ook weer opnieuw spuiten.

Weer een leuk winterproject.

@®-

Nou het winterproject gaat dus een herfst project worden  ;D ;D ;D

Gisterochtend op de zaak de banden van de velgen afgehaald. En toen ik thuis kwam ben ik na het eten de schuur in gedoken,  ik ben tot 23.30 uur aan het schuren geweest.
De velgranden heb ik nog even in de plamuur gezet, en vanmorgen heb ik voordat ik naar mijn werk ging nog heel even snel een stukje geschuurd om te kijken hoe het gaat worden. Vanavond als ik tijd heb ga ik weer een paar uurtjes schuren.

Als alles gaat zoals het gaat, zal morgen avond de velgen in de grondlak gaan, en misschien een aantal lagen kleur.

Ik heb een foto gemaakt van hoe het was, en hopelijk een mooi resultaat van hoe het eindresultaat is.
Maar die houden jullie te goed.

Ik ben benieuwd.

FGG

Citaat van: @®- op 30-09-2008 09:20:04
Ik heb een foto gemaakt van hoe het was, en hopelijk een mooi resultaat van hoe het eindresultaat is.
Maar die houden jullie te goed.

Ik ben benieuwd.

Wij ook...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Citaat van: Duell op 28-09-2007 01:56:40
Ik vindt dat zwart in principe niet eens zo slecht in combinatie met een donker rode auto.  ;D

Je moet die velgen wel even denken onder zijn zwarte S60; de 850 rijdt nu in Limbo rond ;)

@®-

Citaat van: )()()sT op 30-09-2008 09:43:29
Citaat van: Duell op 28-09-2007 01:56:40

Je moet die velgen wel even denken onder zijn zwarte S60; de 850 rijdt nu in Limbo rond ;)
De velgen worden gewoon weer dezelfde kleur. Ook alleen de voorwielen waren aan herstel toe (deze hebben een paar keer op de stoep gehangen), de achterwielen zijn nog netjes en hoeft niets aan te gebeuren. Deze zijn al gespoten ruim een jaar geleden met dezelfde lak.

Het zwart vond  ik heel mooi maar ik ben bang dat het op de S60 allemaal wel heel erg donker gaat worden, de ramen zijn ook al zwart.

@®-

Na een aantal dagen me suf zitten schuren in de schuur en me vervolgens mezelf stoned zitten spuiten op de velgen mag het resultaat er wezen (vindt ikzelf).

Dit is de staat van de velgen voor de bezigheden:

Het resultaat na het schuren en het spuiten van de primer:

Het eindresultaat met de lak en blanke lak:

thuur

Heel mooi! :eusa_clap:

Heb je die randen nog opgevuld met plamuur oid?

Gr ;)

Hans Duiven

Mooi, dit resultaat na noeste arbeid!  :eusa_clap:
Een paar naafkapjes van het  nieuwe type staat ze ook mooi denk ik.

Hans

@®-

Citaat van: thuur op 03-10-2008 22:50:38

Gr ;)
Ja, na het topic gelezen te hebben van Hans Duiven zag ik dat hij staalplamuur heeft gebruikt. Dus na eerst het overgrote deel van de beschadiging weg geschuurd en in model geschuurd te hebben, de randen ingesmeerd met staalplamuur. Dit is nog zwaarder schuren dan de velgen zelf.

Citaat van: Hans Duiven op 03-10-2008 22:52:54

Hans
Klopt, deze zullen er ooit nog wel op komen. maar er zijn een aantal dingen die voorrang hebben.

Hans Duiven

Citaat van: @®- op 03-10-2008 22:57:10
Citaat van: thuur op 03-10-2008 22:50:38

Gr ;)
Ja, na het topic gelezen te hebben van Hans Duiven zag ik dat hij staalplamuur heeft gebruikt. Dus na eerst het overgrote deel van de beschadiging weg geschuurd en in model geschuurd te hebben, de randen ingesmeerd met staalplamuur. Dit is nog zwaarder schuren dan de velgen zelf.

Citaat van: Hans Duiven op 03-10-2008 22:52:54

Hans
Klopt, deze zullen er ooit nog wel op komen. maar er zijn een aantal dingen die voorrang hebben.

Vanzelfsprekend! Ik vind ze persoonlijk mooier staan dan het zwarte type.

Hans

)()()sT

Nu weet ik waar ik met mijn velgen heen moet: Velgendoctor Armin  :eusa_dance:

@®-

Citaat van: )()()sT op 04-10-2008 11:15:20
Nu weet ik waar ik met mijn velgen heen moet: Velgendoctor Armin  :eusa_dance:
Ojee ik zit van de rest van de winter in de schuur te schuren  :o

;D ;D ;D ;D