volvo 855 R aangeschaft

Gestart door de Ridder, 21-04-2009 19:09:57

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Scooby Doo op 28-04-2009 21:03:17
Citaat van: eau rouge op 28-04-2009 19:59:53
prachtige auto! zuinig op zijn en goed bewaren, dit zijn de exemplaren waar later iedereen op gaat vallen.

En dan struikelt "de echte" over de gasinstallatie.   :evil:
Kan die installatie van jouw er niet in Kenny ?

DirkT?

Citaat van: de Ridder op 29-04-2009 12:33:20
Bij de halfords heb je kleurenwas van Turtle Wax, iemand hier ervaring mee?

Daar zou ik niet aan beginnen, ben ik echt nog nooit over te spreken geweest. Erg tijdelijke oplossing en
als je het niet goed gebruikt kan het wel eens "vlekken" .

Misschien is het een idee om het eens naar een poetsbedrijf te brengen waar ze de lakkleur eens goed herstellen
en daarna verzegelen?

(of zelf aan de slag gaan met een polijstmachine of met de hand....)

arjen850

Citaat van: arjen850 op 28-04-2009 16:06:32
zo daar zijn ze dan,wat een ontzettend mooie auto gefeliciteerd man..
dat lichte interieur is idd erg mooi maar ook besmettelijk ;)
daar is behoorlijk aan gepoetst als ik het zo zie..rood,volans,licht interieur beter kan niet :eusa_dance:
geniet ervan,het vermogen went snel :eusa_angel:

gr arjen

Dankje. Zelf ben ik nog niet tevreden over het resultaten na het poetsen. De motorkap en het dak zijn niet helemaal rood. Wat gebruik jij bij jouw R (Rene, wat gebruik jij?) Ik ben benieuwd hoe jullie hem zo rood houden.
Het is een lastige kleur..
ik zag het idd al iets op je kofferklep..
daar ben ik niet echt fan van,en idd het kan vlekken..mocht je zelf een polijst machine hebben, dan kun je met auto glym,3 m of sonax aan het werk..
daar bereik ik een zeer mooi resultaat mee,ook bij andere auto's die ik polijst..om hem echt mooi rood te houden zul je ongeveer 1 keer per een week of 7a8 je auto in de was moeten zetten :P

zorg tijdens het polijsten dat je kunstof delen afgeplakt zijn,dat voorkomt een hoop werk..kijk ook uit voor je rubbers want 1 keer aanraken is genoeg voor een beschadiging..neem er de tijd voor..

gr arjen

ovlov 058

Dankje. Zelf ben ik nog niet tevreden over het resultaten na het poetsen. De motorkap en het dak zijn niet helemaal rood. Wat gebruik jij bij jouw R (Rene, wat gebruik jij?) Ik ben benieuwd hoe jullie hem zo rood houden.
Het is een lastige kleur..

Eerst goed polieren en daarna goed onderhouden, iedere week wassen met een autoshampo met wax in, of een beetje kleurloze wax aan het water toevoegen.

Goed met de spons wrijven, maar eerst de auto goed natmaken

Heb zo m'n rode golf2 acht jaar glanzend rood gehouden zonder polieren.