850 '96 rijd niet meer op benzine

Gestart door Pimm, 21-02-2006 18:07:19

Vorige topic - Volgende topic

Pimm

Goedendag heren,

mijn moeder heeft al een tijdje een 850 uit 96 met gasinstallatie. Deze rijd echter al sinds enige tijd niet meer op benzine. Er is al een poging gedaan om de brandstofpomp te vervangen en de gasklep te vervangen maar beide hebben geen nut gehad. Als ik probeer de auto op te laten komen komt ze niet verder als de 2000 toeren en zakt ze totaal in.

iemand ervaring hiermee?

mvg Pim
5 cyl voor het leven :)

Jeroentjuh

Brandstoffilter verstopt?
Zekeringen defect?
Injectoren vervuild?
Brandstofdukregelaar defect?

Waarom is de gasklep vervangen? Wat is de brandstofdruk nu met de nieuwe pomp?

Op gas loopt die wel goed en geen problemen?

Stel je ook ff voor ;) foto's van de auto zijn wel dol op ;D

Pimm

op gas loopt ze prima, alleen een koude start zaktie soms tever terug in toeren waardoor ze afslaat... netalsof ze op 4 cylinders loopt zo'n geluidje... maar na de start en een paar tellen later is dit geen probleem. Foto van de auto komt later, staat nu bij de volvo dealer... Maar aangezien er net n nieuwe brandstof pomp voor 600 euri ingezet is en vandaag de gasklep vervangen is en t nog niet doet begin ik vraagtekens te zetten...

b0nkolok

Zeker zullen er wel meer ervaringen zijn. Wacht maar af.

Mijn ervaring is met een 745 die tenslotte ook alleen maar op gas liep. Op benzine spoot het vuur uit de uitlaat (ook wel interessant, maar alleen voor omstanders).

Oorzaak?: de 'regelschakeling' tussen gas en sap was kaduuk.

Maar wat voor gasinstallatie heeft de roffel? Hoe lang zit er een gastank in? Belangrijke vraagjes voor de 'gassers' onder ons.

Suc6 met de oplossing.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Pimm

ik ben niet zo'n kenner maar ik denk de originele gas installatie... ik lees steeds meer het bekende knopje met rode en groene lampje

b0nkolok

Citeerknopje met rode en groene lampje

Kijk es onder kap .... een G3 heeft inspuiting, oudere niet. Inspuiting zie je zo: er zijn injectors gemonteerd op het inlaatspruitsuk.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Pimm

zodra t beestje terug is van de dealer ga ik kijken en laat ik het weten. Tot die tijd in elk geval vast bedankt voor je hulp en als er nog meer mensen zijn die hier iets mee weten hoor ik het zéér graag.

mvg Pim

mehn

Citaat van: b0nkolok op 21-02-2006 18:32:08
Citeerknopje met rode en groene lampje
Kijk es onder kap .... een G3 heeft inspuiting, oudere niet. Inspuiting zie je zo: er zijn injectors gemonteerd op het inlaatspruitsuk.

Dat is niet helemaal waar  ;)

LPi heeft injectoren op het inlaatspruitstuk, dat heeft niets met G2 of G3 te maken.
Het verschil tussen G2 en G3 zit m in de computer.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Pimm

nou jongens super bedankt maar het is gemaakt volgens de dealer. Morgen komt t beestje weer terug deze kant uit aangezien er nog een kleine kortsluiting in de bedrading voor de trekhaak zit. De oorzaak dat ze niet meer op benzine liep was dat de leidingen verstopt zaten. Ik ben opgelucht  :D zodra ze terug is zal ik even een fototje plaatsen hier

mvg Pim

Bas850

Citaat van: Pimm op 23-02-2006 15:51:50
Ik ben opgelucht  :D zodra ze terug is zal ik even een fototje plaatsen hier

mvg Pim

Maar wel 600 euro lichter die misschien niet eens nodig waren.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

Pimm

Citaat van: Bas850 op 23-02-2006 16:31:49
Citaat van: Pimm op 23-02-2006 15:51:50
Ik ben opgelucht  :D zodra ze terug is zal ik even een fototje plaatsen hier

mvg Pim

Maar wel 600 euro lichter die misschien niet eens nodig waren.

Bas

heb je gelijk in, maar er zijn een aantal onderdelen kapot gegaan die vervangen zijn. De dealer heeft onder andere naar de benzine pomp gekeken en kwamen tot de conclusie dat deze niet goed was. Er bestaat een kans dat hij t best nog had kunnen doen maar er is verteld van niet dus istie vervangen.