Hoeveel PK heb je ???

Gestart door Joeri, 22-08-2002 22:38:39

Vorige topic - Volgende topic

Joeri

Ikzelf dus 126 pk, 2.0 litertje dus weinig bonnen van justitie  :P
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Dennis

Ik schat iets meer dan 250 (Uitlaat +filter verandert) :)

WouterBasSterk

226, gewoon origineel blok, (met nog maar 50000 op de teller), binnenkort chip+uitlaat erin misschien.

dutchdikkie

tweehondervijfenzestig volgens de folder.

Rene

Volgens de Volvo dealer 310pk (rica chip)
Maar goed dat is een discussie waardig zie thread : Chiptuning

WouterBasSterk

Citeertweehondervijfenzestig volgens de folder.

In wat voor auto rij je dan?

Rene

Dat moet een V70 R (AWD) zijn.
De laatste serie was dat.

Mellow_yellow

308 pk volgens de rollenbank van SC.

Maar volgens Johann zijn dit er op de rollenbank van R... weer meer... huh?! Want daar is het niet zo warm  ;) hihi

I'm confused  :-/

Johann

Bij de eerste meting gaf de bank van R minder aan als de bank van SC....
Volgens R moest ik, na drukverschil kijken op de snelweg tot  250 km/h t.o.v. de druk op de rollenbank, er een X aantal PK's bij optellen om tot het werkelijke aantal te komen.
Bij SC werd de auto binnen een week gerold bij lage temperatuur en gaf inderdaad meer aan.
Ik heb SC destijds al op hun toen nog kleinere ventilator gewezen.

Bij Marc zal de sproeier er wel voor gestaan hebben denk ik....

;D

hpetak

CiteerVolgens de Volvo dealer 310pk (rica chip)
Maar goed dat is een discussie waardig zie thread : Chiptuning

ik ,hans, heb mijn auto laten chippen in zweden en heb slechts 300 pk.
 ;DAls jij een handgeschakelde versie hebt ben ik benieuwd wat jouw topsnelheid is.Mijn topsnelheid komt niet verder dan 250 op de teller heb jij dat ook met jouw auto ?

Gelebanaan

296 PK en het einde nog niet in zicht  ;) Nog een hoop leuke projecten in het vooruitzicht. Ook ik heb een uitdraai van SC met dezelfde koelfan als die van Johann  :D

http://photos.yahoo.com/gelebanaan32

Mellow_yellow

CiteerBij de eerste meting gaf de bank van R minder aan als de bank van SC....
Volgens R moest ik, na drukverschil kijken op de snelweg tot  250 km/h t.o.v. de druk op de rollenbank, er een X aantal PK's bij optellen om tot het werkelijke aantal te komen.
Bij SC werd de auto binnen een week gerold bij lage temperatuur en gaf inderdaad meer aan.
Ik heb SC destijds al op hun toen nog kleinere ventilator gewezen.

Bij Marc zal de sproeier er wel voor gestaan hebben denk ik....

;D

Sproeier?  ??? Wil je dat de mensen laten geloven? Ik kan er toch ook niks aan doen dat jouw S60 mijn T-5R niet kan bijbenen? En nou niet beweren dat je dat wel kan, want volgens jou zou ik er door Zippo toen ook helemaal uitgereden worden. Jij kon hem immers ook helemaal niet bijhouden (dat zijn letterlijk jouw eigen woorden). Ik moest me die afgang maar besparen... Wat blijkt tijdens de vergelijkende test die Zippo en ik even gedaan hebben; allebei even snel! Dat was trouwens echt een hele pittige sprint op een smal weggetje, supergaaf!  ;D De adrenaline begint alweer door mijn aderen te stromen als ik er aan terugdenk.  :D  :D

Johann

CiteerSproeier?  ??? Wil je dat de mensen laten geloven? Ik kan er toch ook niks aan doen dat jouw S60 mijn T-5R niet kan bijbenen? En nou niet beweren dat je dat wel kan, want volgens jou zou ik er door Zippo toen ook helemaal uitgereden worden. Jij kon hem immers ook helemaal niet bijhouden (dat zijn letterlijk jouw eigen woorden). Ik moest me die afgang maar besparen... Wat blijkt tijdens de vergelijkende test die Zippo en ik even gedaan hebben; allebei even snel! Dat was trouwens echt een hele pittige sprint op een smal weggetje, supergaaf!  ;D De adrenaline begint alweer door mijn aderen te stromen als ik er aan terugdenk.  :D  :D

Marc,

Jij moet de dingen niet gaan verdraaien....
Jij zei op voorhand dat Zippo met z'n zelfbakken 2,5" pijpje met 15G turbo jouw 18T Volvo NIETS kon maken waarna ik zei bespaar je de afgang.
Ik heb jouw EXACT uitgelegt hoe zijn turbo ten opzicht van jouw turbo zou reageren en dat wou jij niet geloven, zoals zo vaak in onze discussies.
Ik heb gezegd dat het mij niet zou verbazen als Zippo de neus voor kon krijgen ik laat de rest aan jouw over om voor jezelf te beoordelen maar ik heb de hele rit van jullie door de zoeker van mijn video camera kunnen volgen......................Helaas niet op film gezet omdat ik net film had teruggekeken en nog niet het eind shot had ingesteld.
In Lelystad stond dus als een paal boven water dat de zaken precies zo gingen als IK gezegd heb en niet anders, 15G spoelt vroeg en de 18T later ofwel Zippo weg en Marc langszij in elke versnelling. Precies exact tot bijna op de seconde nauwkeurig voorspeld.
Daarom zei ik bespaar je de afgang, JIJ had twee tot drie wagen lengtes moeten hebben volgens jouw gegevens.

Probleem is dat ik jouw dit gewoon niet aan 't verstand kon praten om wat voor een reden dan ook.

Ander bijkomend feit is dat op het moment van deze conversatie ik inderdaad Zippo niet bij kon houden, mijn eigen woorden, maar op de ochtend dat wij naar lelystad reden kon ik hem wel bijhouden, Vraag mij niet waarom maar Zippo zal dit beamen.
Op Lelystad deed de S60 (met 16T) het ook boven verwachting goed.
Sterker nog, ik had 'm er wel naast willen zetten daar Zippo ook bij kon blijven met een auto die volgens jouw 30 pk minder heeft, 299 PK moet dan zeker lukken toch? ;)

Over die sproeier, wat staat er onder de sproeier?

---> ;D <---

Ik moet toch ook iets te katten hebben.

Mellow_yellow

Als je de hele run tussen mij en Zippo had gezien dan had je ook gezien dat het juist mijn auto was die de neus er het eerste voor had en dat Zippo heel de tijd langszij kwam na opschakelen maar dat ik in de hogere toeren elke keer weer iets wegreed. Knap dat je alles door de zoeker van je videokamera hebt gezien maar niet op 'record' hebt gedrukt. Ik heb trouwens nooit gezegd dat Zippo mijn auto niets kon maken, ik heb alleen ontkent dat hij mij zoek zou rijden en dat kwam precies uit. Vraag dat ook maar aan Zippo, maar ik hou er nu over op want het begint vervelend te worden. Ik dacht dat ik een eigenwijze kerel was, maar daarin moet ik in jou toch mijn meerdere erkennen. Als het over turbo's en downpipes gaat heb jij het laatste jaar al wel 10x je mening gewijzigd en elke keer doe jij iets als onzin af wat je een paar maanden eerder nog zit te verdedigen??? Mijn verhaal is altijd hetzelfde gebleven en dit wordt ondersteund door mensen die veel meer verstand van auto's (Volvo's) en motoren hebben dan jij en ik bij elkaar.  :P Pfff, dat is eruit.  :D

Mellow_yellow

Johann,  waarom zet je eigenlijk niet een 15G turbo op jouw S60? Dat werkt toch allemaal veel beter......  ;D Wat ik bedoel is dus: waarom moet jij zonodig een 19T turbo op jouw S60 als jezelf hierboven eigenlijk de onzin hiervan zit te bepleiten? Of is het dat je perse weer iets groters moest hebben als mij? En waarom heb jij eigenlijk een 3"  downpipe op jouw S60??? Oh, ik snap het al, een 4" was niet te krijgen.....  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D