richtingaanwijzer hangt !!

Gestart door breakman, 27-02-2006 15:29:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

breakman

gisterenavond toen ik na een koude start wegreed en men richtingaanwijzer opzette ging deze wel aan maar hij bleef hangen en knipperde dus gewoon niet . ???
Na een paar keer opnieuw te proberen doet  hij het terug gewoon .
Vandaag heeft hij het nog eens eventjes gehad.
iemand tips of weer maar eens langs de dealer gaan ? ::)

groetjes

thuur

Haal je alarmlichtschakelaar maar eens een kaar peer flink op en neer, wellicht dat de contacten hier niet meer zo fris zijn.


Gr 8)

breakman

alarm lichtschakelaar???

is dat deze om de richtingaanwijzers mee aan en uit te zetten??

groetjes

thuur

Nee, dat zit allemaal op elkaar aangesloten. Aangezien je de richtingaanwijzerschakelaar vaak gebruikt (althans daar ga ik vanuit, het is hier geen bmw-forum ::)) zullen deze contacten nog wel in orde zijn.

Vandaar dat ik de volgende schakel verdenk: de alarmlichtschakelaar.

Mocht dat niets uitmaken dan zul je de contacten van het relais wat IN de alarmlichtschakelaar zit moeten schoonmaken ;)


Gr 8)

Reitse

remmenreiniger helpt daar heel goed bij, nietwaar Thuur? ;D

thuur

Citaat van: Reitse op 03-03-2006 09:18:36
remmenreiniger helpt daar heel goed bij, nietwaar Thuur? ;D

Superspul dat remmenreiniger 8)

Laatst nog een stuk lak weggespoten :-[


Gr ;D

Kali-Integrali

Mijn vraag past wel in deze (ietwat oude) topic.

Gisteren nadat ik enkele malen de alarmknipperlichten aan hebt gehad bleef mijn richtingaanwijzer hangen.

Zowel bij naar links als naar rechts bleef hij continue branden. Toen ik de alarmlichten probeerde deed die helemaal niets en ging alleen het lampje in de alarmlichtschakekaar uit..

Het rare was, dat het coninue branden van de richtingaanwijzer nog steeds mogelijk was nadat ik de sleutels uit het contact had gehaald  ???
de alarmlichten deden het nu nog steeds niet.

Vanochtend alles weer in orde..
Als ik Thuur's reactie lees kan dit komen door de schakelaar?
Of kan hier nog iets anders aan de hand zijn?
Als het vaker gebeurd haal ik de boel wel eens los.

De schakelaar van de richting aanwijzer op het stuur werkt ook niet goed, gaat niet altijd uit na de bocht. Deze moet ik ook maars vervangen. Ondanks dat er cruisecontrol op zit is het volgens mij niet zo'n heel duur geintje..

Gr-Martijn


UserID6342

#7
Alarmlichten / knipperlichten: je alarmlichtschakelaar (waar knipperlichtrelais inzit) suf
Niet terugkomen 0-stand handel: zonder het spul gezien te hebben, of je knipperlichthendel vuil / ral zodat de pal niet terugkeert of je SRS ring onder je stuur gaar.

Succes alvast ;D






Vandaag ge-edit: stomme tikfout, ABS ipv SRS ring vermeld staan  ??? Sorry !!

Kali-Integrali

Citaat van: Dirk342 op 05-03-2010 15:50:54
Alarmlichten / knipperlichten: je alarmlichtschakelaar (waar knipperlichtrelais inzit) suf
Niet terugkomen 0-stand handel: zonder het spul gezien te hebben, of je knipperlichthendel vuil / ral zodat de pal niet terugkeert of je ABS ring onder je stuur gaar.

Succes alvast ;D

Bedankt Dirk,

Ik kan weer aan de slag ;) Nog genoeg dingetjes te doen.
Ik haal de boel binnenkort maar eens los om te kijken.

Wat bedoelde je met suf? of noemde je mij gewoon suf?  ;D

Gr-Martijn


UserID6342

;D Nee Martijn, niet jij suf, de schakelaar ;D.  Rag 'm eens een flink aantal keren op en neer, misschien dat het dan al verholpen is, maar ik zou er meteen een ander inzetten.