Catalysator leeghalen

Gestart door ex_beamerman, 01-02-2003 19:40:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ex_beamerman

hallo mede roffelaars,

mijn vrienden rijden allen een golf gti  :-[ :-[ :-[(iedere gek z'n gebrek ;)) en praten bij een nieuwe golf altijd het eerst over het verwijderen van de kat.
nu lijkt me dat daar ook voor m'n 20v wel winst te behalen is .....maar,gezien de enorme verschillen in motormanagement
golf vers. 850 weet ik niet of het verstandig is?,dus:doen of niet doen dat is hier de vraag ???

greetz jhonn

HaRdCoRe-WeZ

#1
Bes wel wat kabaal erbij denk ik zo...

jan855t5r

#2
Als er bij mij een kat onder mijn auto zit gaat ie vanzelf weg als ik start!  ;D

Even zereneus: haal je 'm weg: = minder tegendruk in de uitlaat >> meer piekvermogen (5%?)
Nadeel: hij moet er weer onder bij iedere APK: 3-gas test bij de keuring komt 'ie anders niet door.

Conclusie: een hoop gedoe voor 5%; de moeite waard? Neuh.

ex_beamerman

#3
thx dat was een reactie die ik kan gebruiken ;)
dus......niet doen wegens de keuring,maar in gebruik en geluid?
heeft dat ook nare gevolgen?
groet jhonn

Frans Harkema

#4
Ongeveer 10 pk winst, iets meer geluid, bij APK "even" de kat. terugzetten.

Peth©oni

#5
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

8)

Edwin

#6
CiteerIk heb mijn kat er volledig tussenuit gestoken

VERSUS
Citeer(org kat laten zitten)

Wat is het nou?? Zit ie er nog tussen of niet? ???

gr. Edwin.  8)

Peth©oni

#7
inderdaad....

dus [smiley=cwm1.gif]

Edwin

#8
CiteerOriginele kat zit er nog wel, maar de binnenkant is leeggehaald. Vanaf de buitenkant zie je dus niks bijzonders (bijvoorbeeld met de APK).

Maar als ze de CO² meter in erin hangen is het dus wel hommeles....?

gr. Edwin.  8)

Mellow_yellow

#9
Stationair is de Co zeer laag bij een 850. Pas bij een 4-gassentest val je door de mand, maar dat hoeft alleen bij auto's vanaf 1994 en dan ook nog alleen als de meetgegevens/waardes opgegeven zijn voor exact jouw type wagen. Een T-5R staat niet als dusdanig genoemd in dit grote boek!  ;D  Mijn auto heeft dus ook nog nooit een 4-gassentest gehad. Je zou de gegevens voor een T5 aan kunnen houden, maar de T-5R is een officieel type en die staat er niet in, dus strikt genomen GEEN 4-gassentest!

s©ub@

#10
dat houd dus in dat wanneer ik met mijn T5 naar de keuring ga; ik nooit een 4 gas test krijg vanwege het bouwjaar?? ('93)

dan gaat er onmiddelijk de kat onderuit!  ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

micha

#11
Mijn auto kwam zonder kat door de test. ;) Ik moest 'm wel even warm rijden.

Raf

#12
CiteerMijn auto kwam zonder kat door de test. ;) Ik moest 'm wel even warm rijden.
ik rijd mijn wagen altijd warm voor een keuring.
geeft altijd het beste resultaat omdat alles aan de motor is afgesteld op een warme motor.

Raf
De gustibus non disputandum est!

micha

#13
Ik rijd 'm ook altijd warm, maar dat komt omdat ik toch zo'n 20 minuten moet rijden om bij de garage te komen. Wat ik bedoel is dat toen die meter in mijn uitlaat werd gehangen, de uitslag net te hoog was. Vervolgens even een een kilomete ;)r of 10 gereden, weer de meter er in, en toen was de uitslag goed.

ex_beamerman

#14
heb het gedaan ;D,en het maakt wel degelijk verschil je merkt gewoon dat hij onderin beter trekt.
nu nog een 57i kit (is die er voor een 850glt?)en dan blazen!
groet jhonn