ontstekings onderdelen

Gestart door aax, 03-03-2006 13:46:07

Vorige topic - Volgende topic

aax

ik ben vandaag bij de dealer geweest voor een prijs opgaaf voor :
bougie kabbelset €130
bobine kabel        € 39
verdelerkap          € 37.70
rotor                     € 26
alles ex BTW

vind het een beetje duur ! jullie?
ik ga normaliter altijd voor orgineel .toch maar kiezen voor imitatie ?
heeft iemand daar ervaring mee , zo ja , bevalt het ?

alvast bedankt. Alex

Geertje

Aax, Volvo maakt zelf die onderdelen niet, ze kopen ze bij fabrikanten hiervan, vaak is dat bij Volvo: Bosch, Beru, Hella of Valeo.
Deze onderdelen kun je bij de automaterialenzaak vaak beter kopen dan bij de dealer maar dat geldt niet voor alle producten. Soms moet je ook bij de dealer kopen omdat het iets speciaals is of omdat het een bescherm fabrikant artikel is dat een bepaalde fabrikant (b.v. Bosch) wel maakt voor Volvo eerste montage, maar een aantal jaren moet wachten om het op de aftermarkt te brengen.

Gr. Geertje

pimsam

Met name bij ontstekingsonderdelen zou ik altijd gaan voor origineel. Zoek maar eens op het forum. Er zijn al verschillende problemen opgelost door gebruik te maken van originele onstekings onderdelen.
Ik heb laatst ook alles zelf door origineel vervangen. Ik heb op Ebay Duitsland een nieuwe originele bougiekabel set gekocht voor 65 euro incl. verzenden. Maar dat wordt daar ook  maar af en toe aangeboden.
De rest gekocht bij Estate Service. Is ook origineel vaak goedkoper dan de dealer.
Succes.

ed

Kijk eens bij FCPGROTON.COM. Daar kun je de originele bougiekabels bestellen voor 49 dollar (Bougiecord). Met verzenden blijf je dan onder de 60 euro. Je hebt het binnen 3 dagen in huis.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

aax

goeie site ED ! bedankt

aax

he Ed heb jij daar ook de rotor en verdelerkap besteld?

alex

ed

Nee, alleen de kabels. Rotor en verdeler heb ik in NL gekocht. Je moet ook oppassen dat de waarde van het pakket niet te hoog owrdt, dan betaal je nl invoerrechten, en duurt het wat langer voordat het op de mat ligt.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

M a r c

Citaat van: pimsam op 03-03-2006 14:16:44
Met name bij ontstekingsonderdelen zou ik altijd gaan voor origineel.

Hmmm, de silicone kabels van Magnecor zijn toch een heel stuk beter dan de originele rubberen kabels en gaan daardoor veel langer mee. Zijn uiteraard wel duurder, dus is maar net wat je wilt.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

thuur

Verdeelkap en rotor gewoon bij de automat.handel halen van Bosch. Is hetzelfde, kost de helft.

Kabels moet je idd goed overwegen. Tip van Ed is de beste (voor zover ik weet). Koop niet de eerste de beste kabels die je tegenkomt want er schijnt nogal wat inferieur materiaal te koop te zijn..

Gr 8)

Ton

Ik heb persoonlijk ook goede ervaring met FCPGROTON.COM. In totaal heb ik al 3 keer via ebay bij FCP GROTON onderdelen besteld.

Het blijft wel een risico i.v.m. de douane, heb 1 keer invoerheffing+btw moeten betalen. Maar met invoerheffing+btw was het nog steeds een stuk goedkoper dan hier in Nederland. Je moet gewoon altijd vragen of dat ze het als "gift" willen verzenden en er een lager bedrag op het douane formuliertje willen invullen. Ja heb, je nee kan je krijgen denk ik dan maar.

Maar wat betreft de verzending, die 3 dagen die genoemd worden zijn eerder een uitzondering. Voor zendingen die uit de VS komen moet je rekenen op 5 tot 10 dagen, en als het door de douane wordt tegengehouden en nog moet worden ingevoerd reken dan maar op 3-4 weken.

pimsam

Ik heb effe op de site van FCPGROTON.COM gekeken maar het is me niet duidelijk of de bougiekabelset voor een 10V of een 20V is. Daar staat niets over vermeld. Als ie voor een originele 10V is, is de prijs normaal, voor een originele 20V set is het goedkoop.
Bas

Ton

CiteerIk heb effe op de site van FCPGROTON.COM gekeken maar het is me niet duidelijk of de bougiekabelset voor een 10V of een 20V is. Daar staat niets over vermeld. Als ie voor een originele 10V is, is de prijs normaal, voor een originele 20V set is het goedkoop.
Bas

Dan kijk je toch echt niet goed. Want voordat je op de onderdeel pagina komt moet je kiezen tussen het motortype....
B5254  =  2.5 20V
B5252  =  2.5 10V
B5234  =  2.3 20v T/T5

Kwa prijs maakt het verschil tussen 10V/20V niets uit.
Ignition Wire Set   Bougicord    $63.60
Ignition Wire Set   Bosch         $55.89

Eugene

Dat is bij http://www.foreigncarpartsonline.com/ en niet bij FCP Groton. Start de site en klik links op VOLVO. Klik dan in het nieuwe schem op Volvo 850. Dan Tune UP. En daar staat dezelfde bougiekabelset:

Ignition Wire Set w/ Coil Wire $49.00 Bougicord (OEM)

Is ff een verschil ;)

If it's not blown, it sucks...

ed

Het vreemde is inderdaad dat er verschil is in de kabels voor de 10 of 20 klepper. Wat dat is, geen idee.

Eugene

Citaat van: ed op 07-03-2006 11:50:23
Het vreemde is inderdaad dat er verschil is in de kabels voor de 10 of 20 klepper. Wat dat is, geen idee.

Volgens mij helemaal niks. Net als het zogenaamde verschil in draagarmen tussen een T-5 en een 10v/20v. Alleen de TDi heeft andere draagarmen...  ::)

If it's not blown, it sucks...