Date!!!!

Gestart door martijn., 14-03-2003 13:54:45

Vorige topic - Volgende topic

martijn.

Ik heb een afspraak met Rica!!!!! ;D5 april is het zover,dan gaan we naar de nieuwe vestiging in Waalwijk.
Wordt getest en gechipt.
Waarschijnlijk de eerste GLT :P met 300 pk in nederland.
Dit gaan we met de camara opnemen ;D
Meer info na 5 april.

rogier

Hoe krijg je dat nou weer voor mekaar......300 f*ckin' pk's... :-/

martijn.

Pak Glt neem een t5r motor,monteer een chip en voila 300pk. ;D

Zippo

;) goedplan!!

Alleen vindt de verzekering dat niet leuk als je een (dodelijke) aanrijding krijgt! :-[

Mellow_yellow

CiteerPak Glt neem een t5r motor,monteer een chip en voila 300pk. ;D

jaja...... doe maar 280 pk, voor de overige pk's zul je toch wel wat meer aan moeten passen dan enkel een chip. Ca. 40pk is een meer reele winst. Voor meer zul je toch echt de uitlaat e.d. beet moeten pakken. Wellicht zelfs een grotere turbo om de pk's ook langer aanwezig te laten zijn dan slechts een piekje van 300 pk bij 5500 tpm.

Dit lijkt me weer het begin van een leuke discussie...  ;D Gna gna  ;)

Johann

Citeerjaja...... doe maar 280 pk, ;)

Zo veel? hoe doe je dat? ;) :D

martijn.

Bij rica geven ze die pk's op,280 pk is ook leuk om mee te beginnen :P en die uitlaat komt ook nog wel. ;D
En wat de verzekering betreft,ik ga maandag contact opnemen met de Rdw om de nodige informatie te vergaren wat ik moet doen zodat de auto ook op kenteken gewijzigd wordt..
Het kost wat moeite maar dan heb je ook wat! ;)
mvrg

Edwin

Ik ben dan benieuwd wat de RDW zegt en of je een typegoedkeuring moet aanvragen en/of krijgt.

HIER

staat daar namelijk onderaan de site  duidelijk vermeld dat dat wel zou moeten, ook voor alleen een uitlaat? Ik weet niet of iemand hier meer van weet?

gr. Edwin  8)

Mellow_yellow

Raar aangezien mijn auto al jaren wordt goedgekeurd. Duidelijk weer een betuttelend regeltje. Wij mogen onze 850's niet opvoeren tot 300pk, maar als je vermogend genoeg bent dan koop je een 550pk Ferrari...... Klasse-justitie?  ???

Hans B6254

Als je niet wilt klikken dan volgt hier de tekst

Auto's en motoren
Ook auto's en motoren mogen in principe niet opgevoerd worden, omdat ze dan niet meer voldoen aan de RDW-typegoedkeuring. Dit is bepaald in het Voertuigreglement. Vermogenverhogende uitlaten, grotere sproeierkoppen, opgeboorde cilinders, lachgas-injecties e.d. zijn dus allemaal niet toegestaan, ténzij het opgevoerde voertuig een typegoedkeuring van de RDW krijgt.

in principe  betekent dat niet dat er regels voor bestaan? of is dat de regel: ténzij het opgevoerde voertuig een typegoedkeuring van de RDW krijgt
[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]

micdee

CiteerRaar aangezien mijn auto al jaren wordt goedgekeurd. Duidelijk weer een betuttelend regeltje. Wij mogen onze 850's niet opvoeren tot 300pk, maar als je vermogend genoeg bent dan koop je een 550pk Ferrari...... Klasse-justitie?  ???
Uhm Marc is het niet zo dat die "standaard" ferarri dus wel een type goedkeuring heeft gekregen.... en als je daarvan het chipje verandert, je dus weer geen typegoedkeuring hebt....... ???  ;)??? ???

Mellow_yellow

Klopt, maar ik doel meer op het feit dat zo'n auto veel harder gaat en bij een crash meer in elkaar zal zitten dan een Volvo!

Boom

maar die ferrari is dan ook helemaal op dat vermogen berekend. Ander onderstel, betere banden, betere remmen en vaak toch wat oudere en dus ervaren bestuurders (niet mensen van begin 20). Niet dat in volvo's vaak jongeren rijden, maar je begrijpt wel wat ik bedoel
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Mellow_yellow

en de mijne niet dan met 18" en 225 banden, gele Koni's rondom en AP big brakes?? Ik bedoel maar  8)  Maar de Volvo 850 T5 en R hebben af fabriek al meer vermogen dan de originele remmen aankunnen.... toch een typegoedkeuring!

Boom

Citeeren de mijne niet dan met 18" en 225 banden, gele Koni's rondom en AP big brakes?? Ik bedoel maar  8)  Maar de Volvo 850 T5 en R hebben af fabriek al meer vermogen dan de originele remmen aankunnen.... toch een typegoedkeuring!

die van jou wel, maar er zijn zoveel mensen die alleen maar hun moter tunen, terwijl ze de rest(remmen, banden enz.) niet "vergeten" te tunen. Zo wordt een standaard auto veel sneller, terwijl de veiligheid achter blijft en dat wil de RDW natuurlijk niet.
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...