Dekra of ANWB keuring?

Gestart door AllardAX, 23-03-2006 13:23:29

Vorige topic - Volgende topic

AllardAX

welke keuring is aan te bevelen de Dekra of ANWB keuring? Welke afspraken kun je eigenlijk maken met de verkopende partij? Stel je voor dat de auto die je op het oog hebt, niet door die keuring komt. Dan ben je weer ± 200 euro lichter. Wat is hier de gebruikelijke gang van zaken?

Allard

llinssen

ik heb zeer slechte ervaringen met Dekra gelezen (zoek eens met google), maar niet eigen ervaring. ANWB heb ik twee keer gedaan, en beviel me op zich goed. Jammer is alleen dat de prijs van het aantal cylinders afhangt (  ??? ) en daarmee voor een 850 nogal kostbaar is.
Afspraken zijn er altijd over te maken, maar bij mij waren het mijn kosten. De anwb vindt altijd wel wat, en dan is het de vraag of het belangrijk voor je is wat ze vinden.
In belgie heb je trouwens de VAB die voor minder geld (135 euro) een zeer uitgebreide keuring doen. En dan zijn de 850's in belgie ook nog eens flink goedkoper. Meer dan de bpm je kost. Ter overweging zal ik maar zeggen.
Succes.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

@®-

Je kan ook gewoon naar een Volvo dealer gaan voor een aankoop keuring. Zij weten waar ze op moeten letten en je bent stukken voordeliger uit.

pac

Citaat van: @®- op 23-03-2006 13:51:42
Je kan ook gewoon naar een Volvo dealer gaan voor een aankoop keuring. Zij weten waar ze op moeten letten en je bent stukken voordeliger uit.

juist...is idd beter. en met de oude eigenaar afspreken wie de kosten betaald.

@®-

Citaat van: pac op 23-03-2006 13:53:04
Citaat van: @®- op 23-03-2006 13:51:42

juist...is idd beter. en met de oude eigenaar afspreken wie de kosten betaald.
Het is altijd zo dat de koper de keuring betaald, je mag blij zijn als de verkoper akkoord gaat dat je de auto ter keuring aanbiedt, de verkoper heeft niet gevraagd om de keuring.

FelixB

Heb ik ook zo gedaan toen ik mijn 850 kocht, 5 jaar geleden.

Gekeurd bij Broekhuis waar hij altijd in onderhoud was.

Met de verkoper afgesproken dat ik de keuringskosten zou betalen.
Niet te dure reparaties zaten bij de koopprijs in; bij grotere had de verkoper het recht om van verkoop af te zien en/of het niet te laten maken.
855R & C70 T5 cabrio automaat