Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

pcpg.janssen

Mooi ding, die truck! Heb een dergelijk model als "ride" voor m'n examengala gehad (lang geleden).

Super mooi om daar eens in te mogen zitten!

big ben

2013

Natuurlijk met "chauffeurs"  kleding aan  ;D

2014

Met bijpassende kleding  :P

En natuurlijk moet er ook een "begeleider" mee  :eusa_whistle:........

We gaan het morgen meemaken, veel getoeter, zwaaien etc de catering is voor mijn rekening chauffeur Rik zal niets tekort komen  ;)

henry classic v70

Veel plezier morgen, gaat vast en zeker lukken  :eusa_dance:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Boeijke

Have fun morgen.

En dikke pluim voor de chauffeurs die dit toch weer iedere keer vrijblijvend doen  :eusa_clap:

UserID6342

Heel veel plezier vandaag Ben en Jurre en geniet er van !  :eusa_clap: :eusa_clap:

t_w

Veel plezier, blijft een mooi evenement!

big ben

Als ik had gedacht dat ik voorlopig "klaar" zou zijn met beide wagens dan heb ik het mis........... what's happened ?

Citaat naar een kameraad  ;)

Hoi Jan ,

De kleine jap liep perfect........ Ik was er super tevreden mee, tot vorige week, tijdens het op schakelen kleine hikjes, ik dacht dan "trap" ik even door.
Dat heb ik geweten in de achterruitkijk spiegel dikke blauwe rook.
Eerst denk ik nog dat het de bougiekabels zijn,......... en ook nog een motorflush gedaan met Forté maar helaas  ::),het blok is kapot. De P9 staat bij de garage, nu moet ik wel heel eerlijk zeggen dat ze alle medewerking willen verlenen om mij verder te helpen  ;).
Het zou een optie kunnen zijn om het blok open te maken en dan kijken wat het probleem is. Daar heb ik nu niet voor gekozen, ik heb voor een zeer geschikte prijs bij Waal ( Beusichem) een blokje gekocht.
Hier staat 113.000 km op de teller, en van oorsprong een automaat ,vandaag is het opgehaald en het is een mooi "droog" blokje.

In ieder geval heb ik weer wat te doen, alle "bling-bling" attributen over zetten op het nieuwe blok. Wat dan nog rest is het overzetten van de distributieset en het vervangen van de krukaskeringen. Oja het word in de vrije tijd voor elkaar gemaakt, zodat beide partijen tevreden zijn.
Wie had dat verwacht........ ::)

Tot zover  :P, ondertussen is de jap weer terug op de basis en moeders kan weer km's maken. Heel even heeft ze een Yaris 1.0 (te leen)  gehad, ze zou niet willen ruilen met de Starlet. Dat geeft in ieder geval aan dat ze er wel blij mee is  ;D.

Daar gaat ie:

Het oude blok, wat nu eigenlijk opvalt dat het verschrikkelijk vervuilt is,h et heeft "maar" 190.000 km gedraaid.
Of het heeft meer gelopen en is bij invoer terug gedraaid of het heeft te weinig onderhoud gehad. Ik weet het zo niet, de jongens van de garage gaan misschien nog een "open hart" operatie doen  :eusa_think:. Maar kan me goed voorstellen dat ze daar geen tijd in willen steken  ;)

En uiteraard alle goodies overzetten, wat hier dan weer opvalt dat het netjes schoon is. Er zit nog oude olie op het blok:

Oud en nieuw:

Citaat van: henry classic v70 op 27-05-2015 19:17:34
Citaat van: big ben op 27-05-2015 19:12:19
Citaat van: henry classic v70 op 27-05-2015 19:07:48
De Starlet ook maar laten taxeren Ben..?  ;)

Lijkt me niet nodig is niet perfect aan het exterieur, er zitten nog wel wat krasjes en kleine parkeer deukjes in  ::).
En deze is van "moeder" ...... dus ik mag er ook niet al te veel aan doen ;D.

...is te zien ja  :eusa_liar:

Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om diverse delen te polijsten /spuiten, zoals injectorrail en brandstofleiding/ inlaatspruitsuk / NGK blauwe bougiekabels/ rvs oliedop/ blauwe reservoirsockets  :eusa_whistle: ;D

Al met al ga we er 75.000 km op vooruit, enkele honderden €'s op achteruit  ;). Maar het plezier wat Claudia ervan heeft is dan weer onbetaalbaar  :angel:.

Zijn we dan klaar ?? Nee, bij het op schakelen van de 20v lichte "Kloink" geluiden zeer binnenkort maar verdere inspectie op de diverse motorsteunen. Tevens een algehele controle beurt op van alles en nog wat, km stand inmiddels 416.000 km  :D.

Ewout Schalkwijk

Je bent er maar weer druk mee Ben. Gelukkig is het weer gefixed. Als ik een ding geleerd heb in de laatste jaren, dan is het wel dat hoeveel je ook aan je auto doet (op tijd en preventief), het helpt je weinig.
Of je blok gaat stuk (been there) of er rijdt een 'appende' idioot achter bij je binnen (T-shirt heb ik ook).

Er is feitelijk dus geen geldige reden waarom je niet alleen het noodzakelijke onderhoud aan je auto zou doen. Helaas werkt dat niet zo voor de meeste mannen. Het blijft onverdedigbaar duur speelgoed voor ons. Jij bent alweer je nieuwe blok aan het opleuken, en ik ben alweer druk goodies aan het bestellen aan m'n nieuwe 'ride'. ;D

Gelukkig hebben we hier met z'n allen de economie weer uit het slop getrokken. :eusa_whistle:

Ik blijf lezen. :D

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

henry classic v70

Tja blokje overleden... dat hoor je trouwens niet vaak van de Starletjes.
Verse zit er al weer in dus karren met die hap  ;D

petrolhead2.5

lijkt wel dat 't blokje door black sludge is dichtgeslibt. Jammer, maar nu weer een frisse motor  ;)

UserID6342

Mooi dat je de Starlet al weer klaar hebt Ben  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:  En met de Volvo komt het, uiteraard, ook goed !

Emiel

Slechte (verkeerde) olie wellicht. Met trappen wil de olietemperatuur snel oplopen, wellicht een oorzaak. Ik had een 2E-E en daar schoot de temperatuur echt omhoog met 'doorrijden'.

Blokwissel heb ik ook eens mogen doen, inlaatklep weg.

Taranis

Bijzonder, hoor je niet vaak dat zo'n blokje de geest geeft. Mooi in elk geval dat je 't zo voortvarend weer opgepakt hebt :eusa_clap:

big ben

Een "klusje" wat al een hele tijd geleden had moeten gebeuren, de thermostaat functioneerde niet optimaal meer. Dan ook maar de sensor vervangen na 417.000 km......... dat liep dus anders.

Na vaak gelezen te hebben dat de boutjes erg vast zaten was dat ook zo in de 20v, in de 12 jaar dat ik de 20v in bezit heb is dit de 3e keer dat deze vervangen is. Nog nooit zaten de boutjes zo vast..............  ::)
Ik had in een topic gelezen dat regelmatig de boutjes te behandelen met ATF olie dit goed zou helpen. Vanavond was de test, één wilde er niet los. Verschrikkelijk ........diverse horror scenario's kwamen voorbij. En eigenlijk zat ik daar niet op te wachten, laat staan de monteur  :P. Met een soort van beiteltje de torx los proberen te tikken, daar na nog een keer met een goed passende torx bitje. Dit had meer succes:

Schoonmaken, nieuwe sensor erin en het huisje er weer op   :D.

Als laatste nieuwe olie + filter, en een vakantie check. Geen enkel manco of "iets" wat eraan zit te komen helemaal prima zo !

Op aanraden een additief aan de olie toegevoegd, we gaan het zien  :D

Next 825 engine treatment
825 ENGINE TREATMENT voorkomt vernis- en harsafzettingen in motordelen zoals hydraulische klepstoters, nokkenastiming en kleplichthoogteverstellingen.

825 ENGINE TREATMENT houdt zuigerveren en zuigerveergroeven schoon en vermindert het olieverbruik. Vermindert de vorming en afzetting van sludge in de motorolie. Vermindert de aan olie en brandstof gerelateerde afzettingen. Vermindert de hoeveelheid blow-by.

Toepassingen:

Aanbevolen voor alle benzine- , LPG– en dieselmotoren met of zonder turbo.

Inhoud:
400ml

henry classic v70

... zelfs het thermostaathuisje glimt  8)
Of dat spul ook echt doet wat er beschreven staat  :eusa_think:  we gaan je bevindingen wel lezen  ;)