Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Ik neem aan dat je die boutjes nog gaat vervangen.

Zonde van het werk anders.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

razorx

Hey Ben,

Bizar van die Toyota. Helaas zal je nooit de complete geschiedenis kennen om te begrijpen wat er gebeurde.

Die thermostaathuis torxjes kunnen je inderdaad angstige momenten bezorgen.
Voor de anderen: Gebruik topmerk bitjes en een kort hard tikje. Eventueel eerst de andere kant op tikken. ;)

Ennuh Ben: Het blijft zo mooi en verzorgd wat jij doet!

big ben

Citaat van: henry classic v70 op 07-07-2015 21:15:19
... zelfs het thermostaathuisje glimt  8)
Of dat spul ook echt doet wat er beschreven staat  :eusa_think:  we gaan je bevindingen wel lezen  ;)

+- 1500 km verder resultaat:

1) Bij koude start minder hard tikken en het tikken stopt eerder.
2) "Schone" olie
3) Geen olie verbruik, maar...... de laatste meting was 1 ltr olie op +- 5000 km bij 417.xxx km

Tot op heden dit resultaat.....dan even verder borduren op onderstaande:

Citaat van: big ben op 23-06-2015 13:48:10

Zijn we dan klaar ?? Nee, bij het op schakelen van de 20v lichte "Kloink" geluiden zeer binnenkort maar verdere inspectie op de diverse motorsteunen. Tevens een algehele controle beurt op van alles en nog wat, km stand inmiddels 416.000 km  :D.

De "kloink" is gevonden , hoop ik vandaag de parafaan losgehaald en de steun aan nader onderzoek onderworpen  :eusa_whistle:

Verder de schutbordsteun vervangen maar nu het nieuwe type, de oude niet geheel in een "frisse" staat  :P

Alles weer op de plek  ;)

En als laatste de peilstok:

Galactica

big ben

Citaat van: henry classic v70 op 27-05-2015 19:17:34
Citaat van: big ben op 27-05-2015 19:12:19
Citaat van: henry classic v70 op 27-05-2015 19:07:48
De Starlet ook maar laten taxeren Ben..?  ;)

Lijkt me niet nodig is niet perfect aan het exterieur, er zitten nog wel wat krasjes en kleine parkeer deukjes in  ::).
En deze is van "moeder" ...... dus ik mag er ook niet al te veel aan doen ;D.

...is te zien ja  :eusa_liar:

Speciaal voor Henry een "kleine update......... dit was het laatste wat ik eraan mocht doen  ;D.

Samco koelwater/ vacuumslangen  :

En een kleine begeerlijke "toevoeging" aan het interieur  :eusa_whistle: ..........
Alf gaat al 29 jaar mee  :eusa_shifty:

henry classic v70

...als jij je nog eens verveelt staat er hier een mooie Sandstone die dat glimmende onder de kap ook wel hééél mooi vindt hahaha

Mooi man zoals dat eruit ziet, moeders zal het nu wel genoeg vinden (maar stiekem vind jij nog wel iets  ;) )
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

big ben

Citaat van: henry classic v70 op 08-09-2015 19:47:11
...als jij je nog eens verveelt staat er hier een mooie Sandstone die dat glimmende onder de kap ook wel hééél mooi vindt hahaha

Mooi man zoals dat eruit ziet, moeders zal het nu wel genoeg vinden (maar stiekem vind jij nog wel iets  ;) )

..... een blauw luchtfilter  :eusa_shifty:

henry classic v70

Citaat van: big ben op 08-09-2015 19:51:08

Ja juist... hahaha  ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Spin!

Citaat van: big ben op 08-09-2015 19:51:08

Heb ik...maar kleur hangt er vanaf welke olie je erop brengt. Ik heb een BSR filter op de V70 (blauw) en onlangs een K&N filter gekocht voor in de banaan, en die is na het reinigen en oliën dus....juist, blauw.

www.vm-parts.nl

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

big ben

big ben

Alleen klein beetje speling op de binnenste stuurkogel. Verder dik in orde, binnenkort maar voor elkaar maken.
En dat voor zo'n oud gebakje  ;D

cornelis-b

Mooi en dat "oude hok" blijft maar doorgaan ;D ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

big ben

Op dit moment (nog)  geen veranderingen aan de 20v, maar aan de 16v  :P:

Citaat van: henry classic v70 op 27-05-2015 19:17:34
Citaat van: big ben op 27-05-2015 19:12:19
Citaat van: henry classic v70 op 27-05-2015 19:07:48
De Starlet ook maar laten taxeren Ben..?  ;)

Lijkt me niet nodig is niet perfect aan het exterieur, er zitten nog wel wat krasjes en kleine parkeer deukjes in  ::).
En deze is van "moeder" ...... dus ik mag er ook niet al te veel aan doen ;D.

...is te zien ja  :eusa_liar:

Ik heb alle "restjes" van diverse xenon-setjes bij elkaar gedaan, en in de Toyota zit nu ook xenon. Vorige week bij de Apk keuring van "Goliath" had ik een supernet lichtbeeld met de huidige xenon-set. Kijken of dat ook bij "David" ook lukt  ;). Inclusief de stads verlichting:

En nog een leuk stuur gekocht op Ebay UK, had wel een kleine renovatie nodig maar dan blijft het ook leuk om dit soort kleine dingen te doen.............aandeautowaarikeigenlijknietzoveelaanhoeftedoenvanmoeder  ;D

Een hele verbetering ten opzichte van het originele stuur:

Alleen nog even uitlijnen, het stuur staat één tandje scheef, kan ik niet aan wennen  :eusa_think:

Met de Starlet ben ik klaar...........  :eusa_whistle:.

Voor de 20v ligt er een nieuwe Sachs koppeling /drukgroep. Alleen nog druklager / keering opsnorren en kijken wanneer de set gemonteerd kan worden. Ook komt hier dan een binnenste stuurkogel bij, dit was een adviespunt van de Apk.
Het lager maakt nog geen bijgeluiden of dat de koppeling slipt oid maar na 422.000 km is het fijne er wel af  ::)

Galactica