Idee voor Nivomat verlagen..

Gestart door Johann, 26-03-2006 23:46:33

Vorige topic - Volgende topic

Rene69

Citaat van: thuur op 06-08-2008 23:07:13
Bin ich mal gespannt..

Gr :eusa_dance:

Kan zelf op dit moment een set verlagingsveren van H&R kopen via marktplaats maar twijfel of dit verstandig is?

Zou dus erg graag willen horen hoe zij erover denken aangezien het overal wordt afgeraden.

We wachten af.

Rene69

Vandaag netjes antwoord ontvangen:  :)

vielen Dank für Ihre Anfrage.
Die Art-Nr. 29452-2 ist für ein Fahrzeug V70 Kombi bis 184kw mit HA-Niveauregulierung geprüft worden.
Sie können die Federn problemlos einbauen. Die HA erreicht auch eine Tieferlegung, die aber geringer als bei der VA ist.
Die Federn können Sie bei der Firma Autostyle in Holland bestellen.

Mit freundlichen Grüßen
H&R Spezialfedern

HeZz

Ik heb nu dit hele topic doorgelezen (pagina 1 t/m 11), en moet zeggen dat ik niet heb kunnen vinden wat ik eigenlijk wil weten.
Ik bezit een V70R uit 1998 (met nivomats dus), en zie het wel zitten om deze achter (en eventueel voor ook) te verlagen.
Wat ik begrijp is dat er bussen/passtukken zijn om de nivomats 20 mm te verlagen, die mensen van hier zelf gemaakt hebben.
Aangezien ik geen freesbank / 2 rechterhanden heb is mij vraag dus:

Zijn ze ook ergens te koop (Bij M A R C volgens mij) en wat kosten ze?

Alvast bedankt.
Looking 4 a V70N

V70geRwin

Citaat van: HeZz op 12-11-2008 14:11:03
Ik heb nu dit hele topic doorgelezen (pagina 1 t/m 11), en moet zeggen dat ik niet heb kunnen vinden wat ik eigenlijk wil weten.
Ik bezit een V70R uit 1998 (met nivomats dus), en zie het wel zitten om deze achter (en eventueel voor ook) te verlagen.
Wat ik begrijp is dat er bussen/passtukken zijn om de nivomats 20 mm te verlagen, die mensen van hier zelf gemaakt hebben.
Aangezien ik geen freesbank / 2 rechterhanden heb is mij vraag dus:

Zijn ze ook ergens te koop (Bij M A R C volgens mij) en wat kosten ze?

Alvast bedankt.

Mooie samenvatting  :eusa_clap:
M A R C is de eigenaar van European Tuning uit Moergestel
www.europeantuning.nl

HeZz

Sorry ik bedoelde bij M A R C   NIET volgens mij
Zag ze niet op de site staan namelijk.
Looking 4 a V70N

V70geRwin

Citaat van: HeZz op 12-11-2008 14:46:06
Sorry ik bedoelde bij M A R C   NIET volgens mij
Zag ze niet op de site staan namelijk.

hij heeft ze echt.
ff bellen doet wonderen denk ik...

HeZz

Looking 4 a V70N

BasV70

Vorige maand nog een setje bij ET vandaan gehaald.  8)
Zorg dat je ook 4 bouten M8x50 erbij regelt. Wanneer je de ringen monteert zijn de oude bouten te kort. Let wel op de bouten die er bij mij uit kwamen waren sterkteklasse 8.8. In de gemiddelde bouwmarkt ligt vaak wat lager geklassificeerd materiaal (4.6 of 4.8). De betere metaalwarenzaak heeft ze meestal wel in de hogere sterkteklasse liggen.

Gr.

BoudewijnB

Heeft een 855 met niveau-mats andere veren als een zonder?
Ik heb een doorgezakte 855, zonder nivo's, kan ik zomaar nivo's monteren, of beter ook de veren vervangen?

Iemand advies? graag!! en alvast bedankt,

Boudewijn

TIMON

Citaat van: BoudewijnB op 01-12-2008 13:41:27
Heeft een 855 met niveau-mats andere veren als een zonder?
Ik heb een doorgezakte 855, zonder nivo's, kan ik zomaar nivo's monteren, of beter ook de veren vervangen?

Iemand advies? graag!! en alvast bedankt,

Boudewijn

nee de veren van een auto met nivo zijn een stuk slapper dan een auto zonder
dus ook de veren vervangen voor nivomat veren
85011940

JJ

Beste forumleden,

Heb inmiddels veel gelezen over het verlagen maar nog even een vraag voor de zekerheid:

Op mijn CY zit nivo, dus het verlagen van de achterkant met de "bussen" is een mooie manier om haar 2 cm te laten zakken.. Dit klinkt voor mij prima.

Aan de voorkant wil ik haar dan ongeveer 3 cm laten zakken. Nu is de T-5R standaard al lager dan een "normale" uitvoering dus welke veren koop ik om haar tov de huidige situatie ongeveer 3 cm te laten zakken?

-De bussen bestel ik dus op ET?

-Kan iemand me adviseren wat betreft de veren (voorkant dus) als ik ongeveer hetzelfde rijgedrag wil houden als het onderstel van de T-5R maar nu 3 cm naar beneden wil?
APEX / INTRAX / KONI? Ben zelf het spoor bijster wat betreft het aanbod in de duizenden opties...
Heb gelezen dat ik dezelfde dempers kan behouden met deze optie?!

Mijn dank is groot zo niet verpletterend  ;)

Groeten Jochem

mehn

Koni iig niet, daar wordt je auto niet lager van.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

V70geRwin

Citaat van: JJ op 25-12-2008 15:52:07
Beste forumleden,

Heb inmiddels veel gelezen over het verlagen maar nog even een vraag voor de zekerheid:

Op mijn CY zit nivo, dus het verlagen van de achterkant met de "bussen" is een mooie manier om haar 2 cm te laten zakken.. Dit klinkt voor mij prima.

Aan de voorkant wil ik haar dan ongeveer 3 cm laten zakken. Nu is de T-5R standaard al lager dan een "normale" uitvoering dus welke veren koop ik om haar tov de huidige situatie ongeveer 3 cm te laten zakken?

-De bussen bestel ik dus op ET?

-Kan iemand me adviseren wat betreft de veren (voorkant dus) als ik ongeveer hetzelfde rijgedrag wil houden als het onderstel van de T-5R maar nu 3 cm naar beneden wil?
APEX / INTRAX / KONI? Ben zelf het spoor bijster wat betreft het aanbod in de duizenden opties...
Heb gelezen dat ik dezelfde dempers kan behouden met deze optie?!

Mijn dank is groot zo niet verpletterend  ;)

Groeten Jochem

Je sportonderstel wat je nu hebt is al 2 cm lager dan een standaard onderstel. Als je achter 2 cm laat zakken met de bussen kom je 4 cm onder standaard.

Als je schrijft dat je voor 3 cm wil zakken tov huidig is dat dus 2 + 3 = 5 cm tov origineel.

Volgens mij kom je bij meer dan 4 cm zakken in de schroefsets. Ook ga je dan zo ver zakken dat je bereik van je schokdemper problemen kan geven.

Sets als apex etc zakken volgens mij 4 cm tov origineel. Dit gaat normaal gewoon goed.

Eibach voorveren zakken niet veel verder dan t-5r veren maar zijn wel stugger, minder duiken/hellen etc. De andere veren heb ik zelf geen ervaring mee.

(is zo ook gelijk je pb een beetje beantwoord?)

JJ

Dat klinkt op zich logisch.. bedankt voor je snelle antwoord.

Met de bussen en bijv. apex-veren voor de voorkant gaat de hele set-up tov de huidige situatie dus 2 cm zakken als het goed is?

Dat zou denk ik al een verbetering zijn, de wielen vullen dan waarschijnlijk precies mooi de hele wielkast...

Apex is dan een aanrader tov andere veren? Ietsje stugger zal geen probleem zijn wat mij betreft.

Merry x-mas 2!

V70geRwin

Citaat van: JJ op 26-12-2008 13:37:51
Dat klinkt op zich logisch.. bedankt voor je snelle antwoord.

Met de bussen en bijv. apex-veren voor de voorkant gaat de hele set-up tov de huidige situatie dus 2 cm zakken als het goed is?

Dat zou denk ik al een verbetering zijn, de wielen vullen dan waarschijnlijk precies mooi de hele wielkast...

Apex is dan een aanrader tov andere veren? Ietsje stugger zal geen probleem zijn wat mij betreft.

Merry x-mas 2!

Idd met bussen en apex veren gaat je auto voor en achter 2cm naar beneden. Apexen schijnen ook nog in te kunnen zakken dus wie weet haal je dan de 3cm alsnog, zoek maar eens op het forum op apex (beste resulataten staan achteraan).

Of apex een aanrader is weet ik niet, er rijden wel veel forumleden tevreden mee rond en als ik het goed heb zijn ze ook apart (voor/achter) los leverbaar.

Bel anders Marc van ET even, die heeft volgens mij zowel de bussen als de apexjes.