Idee voor Nivomat verlagen..

Gestart door Johann, 26-03-2006 23:46:33

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: koi58 op 12-03-2007 14:54:50
zo koni.s besteld
vraag moet ik nu ook andere bussen boven in bouwen of gaat het passen

Normale schokdempers met de veren van nivomats gaat niet werken....  :eusa_snooty:  Die "Daiko-bussen"  ;) heb je nu nét alleen nodig als je met nivomats lager zou willen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Laserblue

Citaat van: M a r c op 12-03-2007 15:00:28
Citaat van: koi58 op 12-03-2007 14:54:50
zo koni.s besteld
vraag moet ik nu ook andere bussen boven in bouwen of gaat het passen

Normale schokdempers met de veren van nivomats gaat niet werken....  :eusa_snooty:  Die "Daiko-bussen"  ;) heb je nu nét alleen nodig als je met nivomats lager zou willen.

ken net dus? ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

koi58

mijn fout leg het niet niet helemaal goed uit maar ik bedoel de standaard bussen van volvo zelf daar heb je 2 verschillende in zo te zien op de foto.s
mijn vraag is nu kunnen gewone schokbempers in de nivomaat bussen of moet ik die ook vervangen

dirk

ed

Geen probleem, dat past gewoon.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

RonnieDuck

Sorry hoor maar ik snap het niet helemaal meer:

Wat is nu het probleem?

Heb je Koni's rondom besteld? Voor en Achter?

Ik ga er vanuit dat je dan inderdaad de nivomats niet meer wilt gebruiken. Volgens mij gaat dat namelijk niet samen. Nivomat zit toch in de achter demper.

De bussen,..die zijn nodig voor het verlagen met Nivomat. Zoals ik het nu lees ga je niet verlagen maar compleet de Nivomat verwijderen,.. vanwaar dan de vraag over de bussen?  ???

Ligt het nu aan mij? Wat is nu exact de vraag?

Of moet het zijn dat je die bussen nodig hebt omdat je de nivomat dempers gaat verwijderen voor de Koni's en de veren niet meer passen.

Dan zeg ik,..hup voor 120 euro heb je Apex verlagingsveren,...die eronder en klaar!

Al met al,..ik snap het niet helemaal,... aan de andere kant,...bemoei je er dan niet mee!!!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Ludo

Citaat van: RonnieDuck op 12-03-2007 16:07:12Wat is nu exact de vraag?

hij zegt bussen, maar bedoeld de bovenste schokbreker rubbers.
hij vraagt of die van de nivomat ook op gewone dempers kunnen.
ja zegt ed. probleem opgelost.  ;)

deze:

M a r c

Probleem blijft dat je geen normale schokbrekers kunt steken en de slappe veren van de nivomats laten zitten.... je zult dus óók andere veren moeten monteren.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

-D©©©L-

Citaat van: M a r c op 12-03-2007 16:24:24
Probleem blijft dat je geen normale schokbrekers kunt steken en de slappe veren van de nivomats laten zitten.... je zult dus óók andere veren moeten monteren.

Ow ?  ;D  ;)

Citaat van: ≡Đ©©©∟≡ op 09-03-2007 08:04:16
Citaat van: koi58 op 28-02-2007 13:04:13
Na de berichten over verlagen gelezen te hebben besloten een setje apex er onder gezet
Wat nu blijkt niet zoon goede zet is geweest achter dan

Blijft de vraag wat nu te doen om de wagen waterpas te krijgen

Welkom op het forum dirk,

Je kan kan ook evt. "normale" dempers monteren. Dit gaat goed samen met de verlagings veren.  :)
De automatisch hoogte regeling verlies je dan wel.
Indien je er mee blijft rijden in de situatie zoals hij nu is (verlaagde apex veren + normale nivomats) zullen de nivomats door overbelasting vlot het loodje leggen. Nivomats zijn gebruikt goed verkoopbaar, mits ze nog heel zijn...  ::)

suc6

je heb die bussen niet nodig dirk, een gele koni past goed bij de (verlaagde) apex veren.

koi58

Ron het probleem was dat ik in mijn enthousiasme apex veren heb gekocht na het zien van de vele foto.s op dit forum echter toen ze er onder zaten bleef de achterkant net zo hoog al daar voor pas toen kwam ik er achter dat er nivomats onder zaten [ben het soort van eerst doen en dan lezen :eusa_wall:]dus na wikken en wegen nu maar koni.s besteld als het goed is gaan ze er volgende week onder ben benieuwd

dus volgende week apex voor en achter en achter nieuwe koni.s

heren was een zware bevalling maar ben er uit

thanks  dirk

Esveldt

Heel apart!

Hupkee, gewoon koni's bestellen terwijl het met die Daiko bussen perfect en veeeeeeel goedkoper gaat.

Misha

Citaat van: koi58 op 12-03-2007 19:56:57
Ron het probleem was dat ik in mijn enthousiasme apex veren heb gekocht na het zien van de vele foto.s op dit forum echter toen ze er onder zaten bleef de achterkant net zo hoog al daar voor pas toen kwam ik er achter dat er nivomats onder zaten [ben het soort van eerst doen en dan lezen :eusa_wall:]dus na wikken en wegen nu maar koni.s besteld als het goed is gaan ze er volgende week onder ben benieuwd

dus volgende week apex voor en achter en achter nieuwe koni.s

heren was een zware bevalling maar ben er uit

thanks  dirk
Heb je de originele veren ook nog bij de Nivomats ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

koi58

ja misha maar hou ze nog even achter de hand voor het geval het niet bevalt

dirk

BenC70ES

Citaat van: Esveldt op 12-03-2007 20:26:12
Heel apart!

Hupkee, gewoon koni's bestellen terwijl het met die Daiko bussen perfect en veeeeeeel goedkoper gaat.

En hoe rijdt dat dan? En vooral in extremere situaties met standaard achterveren en hardere voorveren? Breekt hij niet veel sneller uit achteraan?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Esveldt

Uitbreken?

Ik heb een diesel!

Misha

Citaat van: koi58 op 12-03-2007 21:12:13
ja misha maar hou ze nog even achter de hand voor het geval het niet bevalt

dirk
Anders weet ik nog wel iemand....
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het