Airbag probleem V70

Gestart door TSV70, 29-03-2006 15:33:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TSV70

Enkele dagen geleden is de passagiers airbag van mijn V70 (bouwjaar '99) spontaan afgegaan toen de auto stil stond. Gevolg: nieuwe bovenkant van het dashboard+airbag en nieuwe voorruit (totaal ca. 4000 euro).

Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt of gehoord?  ???

Tip voor S/V70-rijders: pas op met het schoonmaken van je dashboard!

thuur

Heeft de auto een schade-verleden?

Ik heb er nog nooit van gehoord iig...


Gr :-\

RonnieDuck

#2
Citaat van: TSV70 op 29-03-2006 15:33:21
Tip voor S/V70-rijders: pas op met het schoonmaken van je dashboard!

Wat heb je gedaan dan?
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

wepster

ik denk dat je blij mag zijn dat je er niet in zat toen het gebeurde ;D ;D ;D

TSV70

Voor zo ver ik weet heeft hij geen schadeverleden. En dan nog, als je een aanrijding krijgt moet de airbag meteen afgaan en niet een jaar later.

Ik was het dashboard aan het afstoffen met zo'n handig antistatisch doekje toen de oerknal kwam.

En eh, trouwens ik zat wel in de auto toen het gebeurde, maar gelukkig niet op de passagiersstoel. Anders.... ::)

mehn

Citaat van: TSV70 op 29-03-2006 21:41:18
Voor zo ver ik weet heeft hij geen schadeverleden. En dan nog, als je een aanrijding krijgt moet de airbag meteen afgaan en niet een jaar later.

Ik was het dashboard aan het afstoffen met zo'n handig antistatisch doekje toen de oerknal kwam.

En eh, trouwens ik zat wel in de auto toen het gebeurde, maar gelukkig niet op de passagiersstoel. Anders.... ::)

Aiai statische electriciteit  :-X

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

denkweb

Citaat van: mehn op 29-03-2006 21:53:44
Citaat van: TSV70 op 29-03-2006 21:41:18
Voor zo ver ik weet heeft hij geen schadeverleden. En dan nog, als je een aanrijding krijgt moet de airbag meteen afgaan en niet een jaar later.

Ik was het dashboard aan het afstoffen met zo'n handig antistatisch doekje toen de oerknal kwam.

En eh, trouwens ik zat wel in de auto toen het gebeurde, maar gelukkig niet op de passagiersstoel. Anders.... ::)

Aiai statische electriciteit  :-X

Of recentelijk iemand tegen de bumper geparkeerd met een bescheiden gangetje... een minimaal (positief) spanningsverschil kan dan voor activering zorgen!

Ik ken dit soort gevallen wel, maar altijd naar aanleiding van een eerdere (meestal recente) schade.

elianmars

4000 euro voor een bovenkant van het dashboard, airbag en voorruit?? Het mag wat kosten, zeg!  :o :o

Ben ik ff blij dat er alleen in het stuur een airbag zit!  ;D ;D

Jeroentjuh

Citaat van: elianmars op 01-04-2006 13:26:19
4000 euro voor een bovenkant van het dashboard, airbag en voorruit?? Het mag wat kosten, zeg!  :o :o

Ben ik ff blij dat er alleen in het stuur een airbag zit!  ;D ;D

Tja wel erg veel 4000 euro.....

@®-

#9
Citaat van: denkweb op 01-04-2006 13:08:28
Citaat van: mehn op 29-03-2006 21:53:44
Citaat van: TSV70 op 29-03-2006 21:41:18
Voor zo ver ik weet heeft hij geen schadeverleden. En dan nog, als je een aanrijding krijgt moet de airbag meteen afgaan en niet een jaar later.

Ik was het dashboard aan het afstoffen met zo'n handig antistatisch doekje toen de oerknal kwam.

En eh, trouwens ik zat wel in de auto toen het gebeurde, maar gelukkig niet op de passagiersstoel. Anders.... ::)

Aiai statische electriciteit  :-X

Of recentelijk iemand tegen de bumper geparkeerd met een bescheiden gangetje... een minimaal (positief) spanningsverschil kan dan voor activering zorgen!

Ik ken dit soort gevallen wel, maar altijd naar aanleiding van een eerdere (meestal recente) schade.
Ben ik het niet mee eens. Een activator van een airbag werkt met veerspanning, door de klap wordt een kogel in een buisje verschoven die vast zit aan een veer is de vertraging groot genoeg zal de kogel de contacten raken, is de vertraging niet groot genoeg keert de kogel terug naar de oorspronkelijke plek.

De vertraging zal meer moeten zijn dan 5 m/s2, en dat is veel hoor meer dan je met parkeer schade kan maken.

Eerder het gevolg van de statische spanning.