Powerflex motor steun rubberrrr

Gestart door Johann, 17-11-2002 22:19:05

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: Glibbert op 06-07-2004 01:47:08
Citaat van: MH op 05-07-2004 12:32:08
Citaat van: Glibbert op 05-07-2004 03:52:11
Het is zelfs zo dat een te stug rubber je motorsteun zelf kan vernielen. Bij mij was het gat na een paar dagen rondom helemaal ingeslagen omdat ik er zelf een rubber bus voor gedraaid had. Dit was een volle rubberen kern en niet hol gevormd zoals een origineel volvo exemplaar. Ik adviseer, na door schade en schande wijzer te zijn geworden, een origineel rubber. :P

Da's knap dat jij iets kunt adviseren op basis van ervaringen van een zelf gemaakt 'iets'.... Ik rijd al jaren met een Powerflex-motorsteunbus en prefereer deze boven de originele bus. In het begin heb je iets meer motortrillingen in het interieur maar dat wordt wel iets minder na een tijdje, polyurethaan dempt nog redelijk goed en het blok kan nog ietsje bewegen. Auto hangt veel beter aan het gas en bij overschakelen voel je de motor tenminste niet meer op en neer kantelen, want dat is uitermate slecht voor uitlaatspruitstuk/turbo/uitlaat.

Dat 'iets' was een noodoplossing voor een paar dagen, omdat ik niet eerder bij de garage terecht kon, maar toch de motorsteun verrot. Leek mij dus omdat dat stugger was, en de opdonder van het blok ergens tercht moest komen. Ik dacht juist dat zo'n polyurethaan rubber nog harder was. Maar is het niet de bedoeling dat je motorblok juist wat 'beweging' moet hebben? Ik bedoel, barst er anders niets uit z'n voegen ergens anders. Los van het spruitstuk e.d.

Bij een originele rubber en ook bij de Powerflex zit de lange bout opgesloten in een stalen pasbus. Omdat jij dat bij die zelfgemaakte rubber bus niet hebt gedaan is ie uitgeslagen. Waarom zou de motor of iets anders uit zijn voegen barsten? Ooit wel eens in een racewagen gekeken? Daar hangt de motor gewoon stijf in het chassis. De rubber en oliegedempte motorsteunen zijn er puur voor het comfort en niks anders. Hoe stijver de motor in het vooronder hangt, des te meer energie er ook daadwerkelijk naar de aangedreven wielen gaat. That's all  :-*
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Enno

Vandaag de steun van QBM aan het schutbord gemonteerd....voor bevestiging van de bovenste motorsteun. De orginele motorsteun aan het schutbord was zoals ik al vermoede..inderdaad naar de galamizen........ik ga de powerfelex...nu toch vervangen door een originele volvo....of een zachtere oplossing dan de powerflex...je merkt wel meer kracht naar de wielen...motor maakt geen beweging  meer.......geluid is fantastisch....je trilt alleen uit je stoel bij stationair toerental...moet telkens gas bij geven om het trillen te reduceren...

wordt vervolgt....

Enno

vanmiddag een originele volvo motorsteun gekocht...en gemonteerd.....klinkt weer lekker beschaaft...ga dadelijk een stukje rijden.....ben benieuwd hoe het motorgedrag is.....

Omdat alle overige motorsteunen nu ook vervangen zijn...behalve degeeen onderaan de versnellingsbak aan de voorkant...voelt het allemaal erg soepel aan...die laatste ga ik donderdag laten vervangen...ook QBM....

Hylco

Ik ben juist erg te spreken over het geluidje. Trillingen bij stationair heb ik ook helemaal geen last van. Alleen net boven stationair resoneert er iets in m'n dashboard, maar bij dat toerental rij je toch nooit meer dan een fractie van een seconde :D.

S. Brouwer

als ik bij m'n 850 gas loslaat bij ongeveer 2500 toeren, dan voel ik 2 flinke schokken en daarna loopt hij normaal terug in toeren.

bovenste motorsteun rubber hebben we vervangen door 1 die we nog hadden liggen en er nog goed uitzag

is het normaal dat je die schokken voelt of kan het in een ander rubber zitten, aangezien het vrij storend is.

Enno

geen schokken te voelen....ik voelde de laatste tijd wel schokken.. maar dat zal wel te maken hebben gehad met het schutbord....steuntje....sinds ik de powerflex had....was er een resonantie in het dashbord....na montage van onderstaande steun.....trilde je bijna helemaal weg....maar is ook logisch...motor zit dan niet-flexibel aan het schutbord vast......dus toch maar een originele bovenste motorsteun geplaatst...in plaats van de powerflex....wat me toen opviel was dat naar mijn idee het rubber...steviger is gemaakt dan voorheen. bij gas geven hoor je nu een mooie zachte brom. bij gas loslaten...is de auto mooi stil en hoor je de Ferrita mooi....ik ben er erg tevreden mee. Zoals de auto gisteren reed had ik eigenlijk al enige tijd gehoopt...dat hij zou rijden. Het loopt allemaal erg soepel. Nu moet ik wel zeggen dat de hydraulische steunen voor en achter vorigjaar al vervangen zijn...dat was een enorme verbetering.....

JeroenV

Hallo daar ,

Mijn S70 handgeschakeld vibreert nogal als ik met laag toerental in zijn 2e versnelling optrek.
Het lijkt een resonantie die vanuit de bak helemaal omhoog komt.
Als de airco niet aan is en ik op benzine rijd is het een stuk minder maar niet weg.
Zou dit ook door een versleten motorsteun kunnen komen?

Mvg Jeroen.

thuur

Hoeveel toeren maakt de motor dan?

Gr ;)

JeroenV

Uh nou , dat zal zo rond de 1800 zijn denk ik..

Jeroen.

thuur

Citaat van: Jeroen van Loon op 19-09-2007 20:12:57
Uh nou , dat zal zo rond de 1800 zijn denk ik..

Hmm, das vrij hoog om een echte motorresonantie te zijn.. Ontsteking e.d. is recent vervangen?

Heb je een originele uitlaat?

Gr ;)

JeroenV

Het zou ook wel 1500rpm kunnen zijn hoor. :eusa_doh: , dat zou ik even moeten proberen maar de auto is er vanavond niet.

Ik heb een "lege" katalysator onder de auto , zoeen met een pijp erin gelast.

Jij denkt niet dat het een motorsteun kan zijn?

En ja , verdelerkap , rotor , originele kabels en bougies zijn nieuw.

Jeroen.

thuur

Citaat van: Jeroen van Loon op 19-09-2007 20:57:37

Jij denkt niet dat het een motorsteun kan zijn?

Kan wel hoor, maar typisch is dit bij lastwissel en <1500 toeren.

Gr ;)

JeroenV

Sorry , ik begrijp het even niet?

Volvo Felipe

Hoi,

Ik rij ook met een powerflux, en zou nu geen originele meer willen want nu hoor mijn motortje lekker tot in de wagen...

groetjes

Joachim1

Merk niets kwa extra geluid met of zonder powerflex rubber...iets meer uitlaat geluid mischien,maar dan moet je wel aardig op het gas.