Parrot Bluetooth carkit

Gestart door @®-, 08-04-2006 14:54:46

Vorige topic - Volgende topic

@®-

Ik heb een carkit voor een kennis moeten inbouwen. Ik voor hem gekocht een Parrot Bluetooth carkit. Degene van wie deze 850 is gebruikte niet het bakje onder de radio en dus kon ik daar mooi het schermpje inbouwen.

Men neme een afdek plaatje van een nieuwe auto zonder radio:

Boren slijpen frezen, om het schermpje van de Parrot carkit passen te krijgen in het afdekplaatje:

En voila, het eindresultaat (ik vindt het wel geslaagd):

Inbouwtijd 1 uur en 1 uur plaatje op maat maken.

Hen3

Ik zit zelf ook te denken aan zo'n carkit, maar dan de uitvoering zonder display. Ik vraag me alleen af of het aansluiten wel zo eenvoudig is bij een originele volvo-radio. De bedrading is nl. voor een ISO aansluiting.

@®-

Kan wel moet je alleen de ISO stekkers er af knippen en de bedrading er tussen solderen, zal je dan een half uur extra kosten.

Wat je ook kan doen is een stekker halen van Volvo naar ISO en dan een stekker erop maken van ISo Naar Volvo. Dan hoef je niet in je originel bedrading te knippen.

Hen3

Je kunt wel verloopkabels kopen, maar dat was ik inderdaad echt niet van plan.... kosten zo'n ?€30,-

Vertigo

Citaat van: Hen3 op 08-04-2006 15:18:34
Je kunt wel verloopkabels kopen, maar dat was ik inderdaad echt niet van plan.... kosten zo'n ?€30,-
Ik zou dan de kabels van de parrot verbinden met die aan de radio, werkt prima.

Vaak genoeg verschillende soorten carkits ingebouwd in diverse auto's... is elke keer weer een verrassing wat je aantreft achter de radio. ::)
Ben er inmiddels wel creatief in geworden ;)

Johann

Mijn vrouw gebruikt dit type in haar Peugeot en ik heb zelf een iets ouder type zonder display in mijn S60R. Ze doen 't goed alleen heb je altijd je telefoon leeg..
Eigenlijk verlang ik wel weer terug naar de goude oude carkit waar tevens een lader in zit. Nooit geen gezeik met een lege telefoon.

Vertigo

Citaat van: Johann op 08-04-2006 15:41:41
Eigenlijk verlang ik wel weer terug naar de goude oude carkit waar tevens een lader in zit. Nooit geen gezeik met een lege telefoon.
Dat is ook precies de reden dat ik zelf geen (Parrot) Bluetooth carkit heb aangeschaft. Heb bovendien ook bluetooth nodig voor mijn GPS.
Mijn carkit is gewoon een houder (inclusief lader) en dat werkt perfect. Nooit een lege telefoon en goede geluidskwaliteit.

@®-

Citaat van: Johann op 08-04-2006 15:41:41
Mijn vrouw gebruikt dit type in haar Peugeot en ik heb zelf een iets ouder type zonder display in mijn S60R. Ze doen 't goed alleen heb je altijd je telefoon leeg..
Ik doe al 2 jaar met een Bluetooth carkit, en ik bel heel veel maar ik hoef mijn telefoon maar 2 keer in de week opladen (bluetooth staat bij mij altijd aan) zijn bij mij gewoon vaste dagen zondag avond en woensdag avond (Samsung D500).

Jeroentjuh

Kvind de nieuwe Parrot BT carkit echt onwijs mooi, kleurenscherm, ....

@®-

Is wel mooi maar vindt ik voor in een auto minder functioneel omdat de letters kleiner zijn, ik moet wel weer alles kunnen opzoeken zonder dat ik tegen een boom aan zit omdat ik zit te turen naar dat schermpje.

Roger B.

Voor mijn werk doe ik bina niets anders dan carkits inbouwen,

sommige merken hebben simpelweg geen carkit met houder (samsung bijvoorbeeld) daarvoor is een parrot een prima oplossing. Het nadeel van niet opladen is op te lossen met een autolaadsnoertje, al dan niet ergens vast aangesloten.

De parrot met display (3100/3200/3300) prefereer ik boven de (oudere) 3000 zonder display omdat je de telefoon niet meer hoeft te zien/bedienen om toch te kunnen bellen.

Je kunt op het display door je telefoonboek lopen en zelfs een nummer "intoetsen".

Voor vrijwel elk merk/type auto zijn voertuigspecifieker verloopkabels te koop, wij leveren die voor KPN er altijd bij, de klant betaald niets extra. Bij aanschaf en eigen inbouw zal de winkel vaak wel de verloopkabels extra berekenen.

Voordeel van verloopkabels is dat je niets aan je bedrading hoeft te verknippen/solderen.

De parrot 3300 is gelijk aan de 3100 (type waar de topic starter over sprak) met als extra een GPS aansluiting, hierop kan een GPS muis aangesloten worden die dan via bluetooth met een pda contact kan maken voor navigatie.

Inbouw tips:

Plaats de microfoon in het midden bij de int. verlichting/achteruitkijkspiegel je hebt daar de minste last van windruis (minder dan bovenaan bij de A-stijl)

Meet even of 12v constant en 12 v geschakels goed om zitten, dit verschilt nogaleens en dan sluit de carkit niet goed af (moet op display "tot ziens" zeggen voordat hij uit gaat)

Afhankelijk van het toestel is de aanmeldprocedure erg belangrijk, doe je het niet precies goed dan heeft ie veel verbindingsproblemen en/of synchronisatieproblemen.

Voor de Samsung Z320i moet je de nieuwe software in de parrot hebben, anders kan het synchroniseren tot 2 uur duren.
versie 4.14 b_a is de juiste voor dit toestel, nadeel is dat (oa) nokia met deze software minder goed functioneerd.

Hen3

Citaat van: Vertigo op 08-04-2006 15:47:21
Heb bovendien ook bluetooth nodig voor mijn GPS.

Nou en? Je kunt rustig meerdere bluetooth verbindingen in je auto hebben hoor!

.... of eh... draai jij misschien tomtom op je gsm. Dat kan ook bedenk ik me nu. Dan heb ik nix gezegd.

855-Champagne

Zit ie er nou scheef in of lijkt dat maar zo

Vertigo

Citaat van: Hen3 op 09-04-2006 00:37:38
Citaat van: Vertigo op 08-04-2006 15:47:21
Heb bovendien ook bluetooth nodig voor mijn GPS.

Nou en? Je kunt rustig meerdere bluetooth verbindingen in je auto hebben hoor!

.... of eh... draai jij misschien tomtom op je gsm. Dat kan ook bedenk ik me nu. Dan heb ik nix gezegd.
Heb die telefoon nu ruim 1,5 jaar. Telefoon kan maar 1 bluetoothverbinding tegelijk aan. Draaide eerst route 66 en tegenwoordig meestal TomTom.
Heb eerst met een laadsnoer gewerkt (na 5,5 uur navigeren is de telefoon al leeg!!) totdat ik gelukkig een carkit tegenkwam met ingebouwde lader.
Citaat van: Roger B. op 08-04-2006 20:27:49
sommige merken hebben simpelweg geen carkit met houder (samsung bijvoorbeeld) daarvoor is een parrot een prima oplossing. Het nadeel van niet opladen is op te lossen met een autolaadsnoertje, al dan niet ergens vast aangesloten.
Ook voor die telefoons bestaat er een prima carkit met houder.

Roger B.

we hebben het toch niet over "mr handsfree" en aanverwante produkten he? de gesprekskwaliteit van dit soort carkits is vaak erg slecht tov parrot, oké je  kunt wel je telefoon in een houder zetten (al gaan deze carkits ook vaak richting bluetooth.)