Wat is de beste uitlaat voor een turbo?

Gestart door Jack, 21-10-2002 22:14:53

Vorige topic - Volgende topic

volvo fan

Als je het mij vraagt is er niets beter dan het originele geluid van die heerlijke 5-cilinders..

RemkoT5

Hier dan toch een filmpje dat ik afgelopen maand gemaakt heb, 850 T5 sedan MTE stage 1, met
Ferrita cat-back.

http://youtu.be/CVd7IvnDrn8

Kees Ligthart

Ik heb bij european tuning die standaard set gezien van IPD  (dp, sportcat, etc) denk dat ik daar voor ga voor mijn T5, gewoon omdat IPD vrij bekent is met Volvo en heb het geluid gehoord, niet overdreven maar wel leuk.

Kees Ligthart

Ja mij dus ook, ik heb niet veel over IPD gehoord dus denk doe lekker dwars en probeer het gewoon eens! Wie weet bevalt het, en anders niet maar dat laat ik jullie horen ;)

J.Langras

Ik zie dat deze lijst al even bestaat, maar zie ook dat er nog op wordt geantwoord.
Ook ik had een dubbele uitlaat nodig. Deze resoneerde irritant op bepaalde toerentallen.
Vanuit prijs overweging ben ik gegaan voor custum RVS. Ik ben zeer tevreden over het resultaat in de auto en buiten de auto. Filmpje door de firma gemaakt.

http://dl.dropbox.com/u/58088208/Little%20Exhaust%C2%AE%20Volvo%20V70r%20AWD%20Duplex%20Systeem%20Super%20Sound%20!!!.mp4

Bostel

Citaat van: koen.s op 09-03-2013 12:58:08
Citaat van: Kees Ligthart op 09-03-2013 00:30:32
Ik heb bij european tuning die standaard set gezien van IPD  (dp, sportcat, etc) denk dat ik daar voor ga voor mijn T5, gewoon omdat IPD vrij bekent is met Volvo en heb het geluid gehoord, niet overdreven maar wel leuk.
Er zijn er hier weinig met een IPD uitlaat systeem, grootste deel is Feritta of simons.
Ben benieuwd hoe de IPD bevalt.
Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar.
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

scania164

Zal mij niet verbazen als ipd ze bij simons laat maken...
Heb zelf ook een dubbele simons via ET en klinkt echt bruut icm 3inch dp.

Groet chris

Kees Ligthart

Hield me toch nog even bezig, nog steeds niet geheel zeker wat ik uiteindelijk zou doen want wil ook wel graag een dubbele pijp achter en hoor eigenlijk niks over het IPD setje...
Ik doe nog even niks en ga toch nog een tijdje diep nadenken...
Misschien toch maar een ferrita ofzo.
Had Little exhaust ook al gevraagt maar die konden geen dp voor de mijne fabriceren

UserID6342

Wieb of Jelmar bellen, die kunnen zo een DP voor je maken.

Marty__Mouse

Citaat van: J.Langras op 09-03-2013 15:46:27
Ik zie dat deze lijst al even bestaat, maar zie ook dat er nog op wordt geantwoord.
Ook ik had een dubbele uitlaat nodig. Deze resoneerde irritant op bepaalde toerentallen.
Vanuit prijs overweging ben ik gegaan voor custum RVS. Ik ben zeer tevreden over het resultaat in de auto en buiten de auto. Filmpje door de firma gemaakt.

http://dl.dropbox.com/u/58088208/Little%20Exhaust%C2%AE%20Volvo%20V70r%20AWD%20Duplex%20Systeem%20Super%20Sound%20!!!.mp4

Dat klinkt erg goed! Is dit puur het catback systeem, dus vanaf de katalystor?
Mag ik vragen wat je kwijt was bij Little Exhaust?
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

J.Langras

Citaat van: Marty__Mouse op 10-04-2013 07:55:29
Citaat van: J.Langras op 09-03-2013 15:46:27

Dat klinkt erg goed! Is dit puur het catback systeem, dus vanaf de katalystor?
Mag ik vragen wat je kwijt was bij Little Exhaust?

Beste,
De kosten waren 500 euro inclusief. Btw. Alleen beide achter dempers zo'n vervangen en aan
Bestaande uitlaat pijp gelast. Wel netjes gedaan.
Groet,
Jos

Kees Ligthart

Citaat van: Dirk342 op 10-04-2013 07:52:00
Wieb of Jelmar bellen, die kunnen zo een DP voor je maken.
Ja sorry heb ze niet onder de snelkeuze :P ben hier ook maar een groentje :P
Maar als er via een weg een goed en goedkope dp geregeld kan worden zit ik geramt :D

rutgers

Iemand eventueel in de omgeving Utrecht nog een open pijp over? Of iets wat daar op lijkt....

Heb een Volvo 850 2.5i 20V gekocht voor een rally waarin ik ga mee doen en uiteraard wil ik een nog net wat sportievere Roffel dan nu.
Alle hulp is van harte welkom, ook tips om dit te doen en wat te doen.....

BEDANKT

V70geRwin

Citaat van: rutgers op 24-07-2013 10:51:12
Iemand eventueel in de omgeving Utrecht nog een open pijp over? Of iets wat daar op lijkt....

Heb een Volvo 850 2.5i 20V gekocht voor een rally waarin ik ga mee doen en uiteraard wil ik een nog net wat sportievere Roffel dan nu.

BEDANKT

Gewoon de kat leeg maken en er weer tussen hangen?

Jurijn R

Citaat van: V70geRwin op 24-07-2013 12:09:08
Citaat van: rutgers op 24-07-2013 10:51:12

BEDANKT

Gewoon de kat leeg maken en er weer tussen hangen?

Geen kat, niet leeghalen gewoon even dikke pijp !