Wat is de beste uitlaat voor een turbo?

Gestart door Jack, 21-10-2002 22:14:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rappendaf

Zou het wat uitmaken moest ik de kat ertussen uit halen en er race kat tussen zetten .Ik bedoel of de turbo ook sneller op gaat spoelen .en of er veel verschil gaat zitten tussen dit en een 3 inch pijp
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

V70R^2

Standaard cat. vervangen door race-cat gaat de turbo ietsje sneller spoelen, 3" downpipe maakt dit effect nog groter, als je toch bezig bent zou ik gelijk voor de complete 3" downpipe gaan met race-cat.

kijk hier even, als je snel bent heb je nog zeer voordelig een op maat downpipe tegen scherpe prijs:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,74852.0.html

rappendaf

Ik heb vandaag een 3 inch downpipe gestoken ipv mijn ori down pipe waar ik een buis geplaatst had ipv de kat .Het verschil is niet of nauwelijks merkbaar ik vind het zonde van het geld mvg raf
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

UserID6342

Dan is er iets anders toch echt niet in orde met jouw auto......  De middendemper is je grootste restrictie na de kat...

rappendaf

#289
de kat was al weg het verschil nu heb ik een 3 inch downpipe ZONDER kat en ervoor had ik een 2.5 of 2.25 ich downpipe ZONDER kat .ik zeg niet dat er gen verschil is .de turbo spoeldvroeger op  .Dat merk ik . maar ik vind het veel geld  voor wat het is .ik draai 1.0 bar turbodruk .mvg raf
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

leons850

Citaat van: rappendaf op 10-09-2015 15:03:40
de kat was al weg het verschil nu heb ik een 3 inch downpipe ZONDER kat en ervoor had ik een 2.5 of 2.25 ich downpipe ZONDER kat .ik zeg niet dat er gen verschil is .de turbo spoeldvroeger op  .Dat merk ik . maar ik vind het veel geld  voor wat het is .ik draai 1.0 bar turbodruk .mvg raf

Je zal nog wel een rechte flens hebben denk ik?
Ik ben toen naar een 3" gegaan met 200cpi kat met schuine flens (dus ook flens van de turbo gewisseld).
Was een wereld van verschil!
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

freddie

Avond,

De standaard uitlaat vanaf blok tm katalysator vervangen door 3" downpipe met race kat.

Heerlijk.... Elke euro van de 800 waard
geen dingen doen die ik ook niet zal doen

plumdeplakmuis

Hi Freddie,

Goed idee,
Ik ben ook mogelijk op zoek.

Nu heb ik een 850 R, met rechte flens turbo. Maar wil graag naar schuine flens.
Wat is de beste optie?

Schuine flens is dacht ik enkel voor V70, maar is dat ook te vinden voor 850 R?
VAN DER LEE Turbo Systems - www.vdlee.com

Jurijn R

Citaat van: plumdeplakmuis op 02-05-2016 15:55:31
Hi Freddie,

Goed idee,
Ik ben ook mogelijk op zoek.

Nu heb ik een 850 R, met rechte flens turbo. Maar wil graag naar schuine flens.
Wat is de beste optie?

Schuine flens is dacht ik enkel voor V70, maar is dat ook te vinden voor 850 R?

3 inch downpipe met schuine flens aansluiting is een goeie upgrade.
Standaard vindt je wel schuine flens downpipes. Maar neem je beter een 3 inch van Ferrita.

Miyel

Je zult sowieso de turbo moeten vervangen, of alleen het uitlaatgedeelte ervan. Ik heb een 16T schuine flens op mijn 850 gezet, met een uitlaat van JT superflow (niet aan te raden, roest). Voordeel van de schuine flens is het grote gat, dat i.c.m. een 3" downpipe werkt machtig.
Uitlaten zijn dus gewoon te krijgen, van een V70 classic past ook op een 850.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

UserID6342

Er gaat niets boven zelf maken  :evil: :evil: ;D ;D.  Maar verkijk je dan niet op de kosten als je het goed wilt doen  :evil: ;D ;D

Gijs H

Dag allen,

Heb momenteel een 3.5 inch downpipe met racekat en eveneens een 3.5 inch catback systeem van ferrita met 2 dempers. Nu heb ik het probleem dat sinds enige tijd er een vervelend gefluit van mijn uitlaat komt boven de 4000 tr. (rijden onder belasting). Is wat moeilijk te lokaliseren maar denk toch echt dat het vanonder mijn uitlaatlijn komt.

Nu wou ik sowieso wel een iets zwaarder geluid dus wil ik van 1 van de 2 dempers af. Ik plan voor de voet een demper weg te schroeven om het geluid te elimineren. Maar los van dit probleem, welke demper wordt er meestal onderuit geschroefd voor een fellere sound? Achterste of middelste? of is leeghalen het meest gebruikelijk?

Dank Alvast!!

peteRRR

Er zit onder min 850 ook een complete feritta uitlaat en om het geluid meer achter de auto te krijgen
heb ik de einddemper vervangen door een open pijp van Simons via ET tuning besteld in die tijd,..
je krijgt dan 3 losse stukken die je dan weer aan elkaar kan lassen met wat slijpen en meetwerk.

Resultaat is dat het een mooi geluid geeft en niet te hard op stads verkeer mits niet te veel op het gas pedaal.
Met half of vol gas komt er een heul mooi geluid achter de auto vandaan,...zonder die simons bleef het geluid
meer voor en onder de auto.

Groet

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

UserID6342

Ben erg benieuwd naar dat 3.5" systeem en hoe dat a)bij het subframe zit qua ruimte DP en b)hoe de bochten over de achteras heengaan want 3" is al echt krap te noemen...

V70geRwin

Citaat van: Gijs H op 02-05-2017 14:59:59
Dag allen,

Heb momenteel een 3.5 inch downpipe met racekat en eveneens een 3.5 inch catback systeem van ferrita met 2 dempers. Nu heb ik het probleem dat sinds enige tijd er een vervelend gefluit van mijn uitlaat komt boven de 4000 tr. (rijden onder belasting). Is wat moeilijk te lokaliseren maar denk toch echt dat het vanonder mijn uitlaatlijn komt.

Nu wou ik sowieso wel een iets zwaarder geluid dus wil ik van 1 van de 2 dempers af. Ik plan voor de voet een demper weg te schroeven om het geluid te elimineren. Maar los van dit probleem, welke demper wordt er meestal onderuit geschroefd voor een fellere sound? Achterste of middelste? of is leeghalen het meest gebruikelijk?

Dank Alvast!!

Sinds kort heb ik ook de ferrita 3 inc dp  en catback.
Mooi spul maar;

Heb een mega irri resonantie tussen 2 en 3 duizend toeren en ook de fluit.