Airco check

Gestart door MarcoV, 22-04-2006 11:42:09

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

Vanmorgen mijn airco laten nakijken voor de jaarlijkse checkup bij Airco Checkpoint in Wateringen. Prettige ontvangst en zeer goede service.
Check was hard nodig, van de 760 gram koudemiddel zat er nog 320 in!!
Nu weer afgevuld en koelt weer als een speer, kosten 90 euro.
Trouwens, wie er de verdamper in de toekomst moet laten vervangen, dit kost hier 598,- euro.
Dit is de verdamper incl. inbouw!

MarcoV ;D ;D

ed

Dat zijn nog eens leuke prijzen. Ik heb voor afvullen maar liefst 170 euro betaald!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

@®-

Citaat van: MarcoV op 22-04-2006 11:42:09
Vanmorgen mijn airco laten nakijken voor de jaarlijkse checkup bij Airco Checkpoint in Wateringen. Prettige ontvangst en zeer goede service.
Check was hard nodig, van de 760 gram koudemiddel zat er nog 320 in!!
Nu weer afgevuld en koelt weer als een speer, kosten 90 euro.
Trouwens, wie er de verdamper in de toekomst moet laten vervangen, dit kost hier 598,- euro.
Dit is de verdamper incl. inbouw!

MarcoV ;D ;D
ik kom er ook altijd, goede service weten waar ze over praten en leuke prijzen.

Roger B.

Waar is dat verdwenen koudemiddel dan gebleven?? is er een lekkage geconstateerd en verholpen? of mag je volgende maand weer laten bijvullen?

@®-

Citaat van: Roger B. op 24-04-2006 20:17:42
Waar is dat verdwenen koudemiddel dan gebleven?? is er een lekkage geconstateerd en verholpen? of mag je volgende maand weer laten bijvullen?

Je verliest zo ongeveer 15% per jaar.

En elk jaar even door de aircoboer alles laten controleren en schoon maken kan echt geen kwaad, kan je zelfs een hoop geld besparen.

Roger B.

Ik vroeg dit omdat mijn systeem niet functioneert, ik hoor de magneetkoppeling inschakelen (en voel dit ook in de trekkracht van de motor) en vrij snel weer uitschakelen, daarbij kan ik niet zeggen dat er ECHT merkbaar gekoeld wordt. Ik vermoed dus ook een tekort aan koelmiddel en maakte me al zorgen om de oorzaak daarvan.

maar 15% per jaar lekkage is normaal zeg je?

mehn

Citaat van: Roger B. op 24-04-2006 21:57:41
maar 15% per jaar lekkage is normaal zeg je?

Dat is vrij normaal ja.
Laat het systeem maar eens opnieuw vullen, dan zal je er geen last meer van hebben.
Ik had dat ook, alleen blijkt mijn systeem toch lek te zijn, want het probleem is bij mij terug gekomen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Frans Harkema

Over drie weken wordt mijn verdamper vervangen bij Deltamil, valt nog net binnen de "winteraanbieding" Eu 650,= all-in. De Volvo dealer vroeg Eu 1.000,= all-in (met 10% korting op de normale prijs). Voor Eu 100,= loop ik niet weg, maar dit verschil is me een beetje te gortig!

MarcoV

Citaat van: Roger B. op 24-04-2006 20:17:42

Ik heb de auto nu een jaar, de laatste keer dat ik kan zien dat de airco is nagekeken was in 2001!
Reken op 10% natuurlijk verlies per jaar, x5 in mijn geval en je verlies is meer dan 50%.
Nu weer top in orde, eind mei wordt het systeem nog even op druk gezet om te kijken of er ergens lekkage is maar dat verwacht hij niet.

MarcoV ;)

Roger B.

:D
niet helmaal correct, 5 jaar 10% per jaar is 59% ongeveer (telkens 10% van de inhoud,
dus 100%x0.9x0.9x0.9x0.9x0.9=59.04%

Maar ik volg het idee... binnekort maar eens bijvullen die airco

konniekip

Weet iemand wat het daar zou kosten om mijn R12 systeem om te bouwen naar 134a?

mehn

Citaat van: konniekip op 25-04-2006 22:26:37
Weet iemand wat het daar zou kosten om mijn R12 systeem om te bouwen naar 134a?

Hier kwam laatst een amerikaanse site voorbij die doodleuk aangaven dat je alleen de vulnippel hoefde te vervangen...

XC60 D4 AWD:

konniekip

Huk, volgens mij moet je het systeem eerst vacuum zuigen, de droger vervangen en dan vullen met 134a.

mehn

Citaat van: konniekip op 25-04-2006 22:31:23
Huk, volgens mij moet je het systeem eerst vacuum zuigen, de droger vervangen en dan vullen met 134a.

Ja zoiets dacht ik ook ;)

XC60 D4 AWD:

Vertigo

Bij het aircoservicepunt (op de reulver in Enschede) waar ik een lagedruk sensor voor mijn airco heb gehaald kost het vacumeren, vullen en op drukzetten van het aircosysteem slechts 60 euro zag ik op de prijslijst.

Is niet duur