EBC Redstuff blokken

Gestart door elianmars, 24-04-2006 20:35:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Ik ben bezig met het hier en daar informeren naar nieuwe remschijven en -blokken.

Op het forum wordt af en toe gesproken over de EBC redstuff blokken. Deze zouden heel goed zijn, maar als ze koud zijn, remmen ze minder goed.

Nu wordt onze wagen hoofdzakelijk gereden door mijn vrouw, die veel minder van de remmen vergt dan wanneer ik achter het stuur zit.

Is het dan wel verstandig om redstuff aan te schaffen, aangezien de blokken dan niet snel warm zullen worden?
Of valt het wel mee en zal ze niet direkt bij de eerste de beste rempoging bovenop haar voorligger geplakt zitten?

@®-

Ik denk dat het zo dezelfde remwerking heeft als het OEM spul, als het koud is dan

Jeroentjuh

Ik heb ze ook, en koud remmen ze stuk minder vind ik.....

@®-

Dat origineel Volvo ook, maar nog steeds wanneer ze warm zijn  ;D

johan283

Ik heb ook EBC red stuff, deze remmen (erg) goed als ze warm zijn, EErst had ik achter geen red stuff, waardoor de auto ging brommen. Nu heb ik rondom red stuff en geen problemen meer. Alleen slijten mijn achter schijven nu veel sneller, door de hardere red stuff blokken

elianmars

Citaat van: Jeroentjuh op 24-04-2006 20:43:07
Ik heb ze ook, en koud remmen ze stuk minder vind ik.....

Vind je ze ook minder remmen dan de originele blokken, of net zoals @® een beetje hetzelfde als de originele?

Frans Harkema

Ik heb Green-stuff blokken gehad, maar ik merkte geen verbetering t.o.v. de originele Volvo blokken. De rode kan ik niet over meepraten.  :-X

M a r c

De nieuwe Red-Stuff Ceramic is een erg goede remblok vind ik zelf. Remmen koud inmiddels ook al een stuk beter dan de 'oude' Red-Stuff.  Alle nieuwe EBC Ceramic blokken zijn ook voorzien van en Brake-In coating en anti-trilmatjes aan de achterkant waardoor ze absoluut niet meer piepen. Een Green-Stuff is op de snelle (turbo) modellen af te raden, deze remblokken houden teveel warmte vast.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JosS70

Als ik straks over ga op een big brake set, heb ik de EBC red stuff blokken en de EBC schijven in de verkoop.

Zitten er zo'n 2 jaar op, waarvan minder dan een 1 jaar mee gereden.  ;)


johan283

Citaat van: JosS70 op 26-04-2006 13:01:28
Als ik straks over ga op een big brake set, heb ik de EBC red stuff blokken en de EBC schijven in de verkoop.

Zitten er zo'n 2 jaar op, waarvan minder dan een 1 jaar mee gereden.  ;)



Welk formaat ? 302mm? Anders ff een PB'tje ik heb in de 302mm eventueel wel interesse