airco gaat tijdens het rijden niet meer aan,na uit zetten.

Gestart door clifford_nl, 26-04-2006 20:38:40

Vorige topic - Volgende topic

clifford_nl

Hallo allemaal, als ik mijn airco uit zet tijdens het rijden krijg ik hem niet meer aan. Verder doet de airco het prima vreemd, wanneer ik de auto opnieuw start doet ie het gewoon weer. Wie kent dit probleem, zie ik iets over het hoofd?  :-\

ed

Lijkt op de airco koppeling. Als de speling daarvan te groot wordt kan de airco afslaan. Echter jouw probleem lijkt anders omdat de airco het weer doet na opnieuw starten.
Je kunt de koppeling (laten) afstellen door wat ringetjes tussen de airco weg te halen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

clifford_nl

Oké ik zal er naar laten kijken, bedankt voor de reactie.
Gr. Clifford.

KIM

Ik heb bij mij na soorgelijke problemen de koppeling van de compressor opnieuw afgesteld.
Bij mij schakelde de airco niet meer in na uitschakelen bij warm weer.
Je kunt de speling snel zelf controleren; deze mag 0,1 mm bedragen. Je meet dit tussen het poeliewiel van de compressor en de plaat. De mijne had ten tijde van het probleem een speling van 1,1 mm...

KIM

Ik heb trouwens foto's gemaakt van het afstellen, dus als je zelf handig bent en interesse hebt...