Stabilisatorstangrubbers?

Gestart door elianmars, 28-04-2006 22:50:15

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Citaat van: Taranis op 08-10-2006 20:15:52
Citaat van: Eugene op 08-10-2006 17:20:13
Die bushings worden niet meer los verkocht. Er is veel gedoe met kraken en speling. Die dingen vreten die bijgelevere teflon shims als lunch :o

Ze kraken alleen als ik maximaal instuur... lekker belangrijk, het stuurt een stuk scherper en daar was het me om te doen :)

als ik jou reactie op mijn offtopic bushingspost leest, heb ik het idee dat je em niet helemaal begrepen hebt? ;)

waardoor stuurt jouw auto dan een stuk scherper? neem niet aan door andere stuuruitslagbegrenzers ;D

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Citaat van: Eugene op 08-10-2006 23:11:27
Citaat van: Taranis op 08-10-2006 20:15:52
Citaat van: Eugene op 08-10-2006 17:20:13
Die bushings worden niet meer los verkocht. Er is veel gedoe met kraken en speling. Die dingen vreten die bijgelevere teflon shims als lunch :o

Ze kraken alleen als ik maximaal instuur... lekker belangrijk, het stuurt een stuk scherper en daar was het me om te doen :)

als ik jou reactie op mijn offtopic bushingspost leest, heb ik het idee dat je em niet helemaal begrepen hebt? ;)

waardoor stuurt jouw auto dan een stuk scherper? neem niet aan door andere stuuruitslagbegrenzers ;D

Ik denk dat Taranis het heeft over de stabilisatorstang(rubbers). Daar heb ik tenslotte dit topic mee gestart.

Eugene

Citaat van: elianmars op 08-10-2006 23:13:39
Ik denk dat Taranis het heeft over de stabilisatorstang(rubbers). Daar heb ik tenslotte dit topic mee gestart.

dat kan wel eens kloppen ;D

gaat toch ook al een hele tijd over die QBM spullen, die toch eigenlijk in tuning thuis horen. weet niet of het een optie is het topic te splitsen?

elianmars

Hoe dan ook, de QBM endlinks zijn vandaag bij Enno aangekomen  :D

Nu nog een keer langs gaan om ze op te halen (en de naheffing betalen......  ::))

Eugene

Citaat van: elianmars op 09-10-2006 19:24:35
Hoe dan ook, de QBM endlinks zijn vandaag bij Enno aangekomen :D

Nu nog een keer langs gaan om ze op te halen (en de naheffing betalen...... ::))

Hoeveel is de naheffing? Ik heb die gelukkig niet gehad....

elianmars

Citaat van: Eugene op 10-10-2006 08:44:15
Citaat van: elianmars op 09-10-2006 19:24:35
Hoe dan ook, de QBM endlinks zijn vandaag bij Enno aangekomen :D

Nu nog een keer langs gaan om ze op te halen (en de naheffing betalen...... ::))

Hoeveel is de naheffing? Ik heb die gelukkig niet gehad....

25 euro voor mij, 25 voor Enno.....

Als het goed is, liggen de links binnenkort hier thuis. Ze worden naar me opgestuurd  :)

Eugene

ah, dat valt nog wel mee. Welk bedrag kom je dan totaal op uit?

elianmars

Eugene

Setje origineel Volvo is niet veel goedkoper, en nu hof je ze nooit meer te vervangen. Alleen al om die reden het geld waard ;D

Enno

twee redenen om ze te vervangen door QBm ;)

Ze gaan niet meer stuk....en je kunt nog harder door de bocht....Jammer alleen dat ik binnenkort weer overstap op 15inch winterbandjes.......even wennen aan de hoge wang.....gelukkig maar voor 4 maandjes.......begin maar weer over op de Volan's ....

elianmars

Vandaag de QBM endlinks gemonteerd.  Zie hier!

Enno

Zitten de QBM End Links er nog onder?

Sinds vandaag heb ik de IPD-kit er onder samen met de QBM endlinks....

to be continued...

JorritV70

Heb ik de hele topic door geworsteld heb ik nog geen antwoord op de vraag waar mee deze topic is is begonnen. Ik heb het zelfde Knak / Knoek oid geluid endlinks vervangen door orgineel volvo, draagarmen vervangen, en het leek even weg te zijn maar nu is het er weer bij rustig rijden en scherp sturen (volgens mij metname na het terugsturen van een scherpe bocht, dat geluid, en je voelt het ook (met je voeten).  Is het nu weg door de andere endlinks?

Alvast bedankt!

GRoet Jorrit

Deel 2

Kom net terug en ik snap er niet meer van dacht dat het minder was, maar het is ondertussen weer net zo hard terug, hij knoekt nu ook weer bij het remmen, ik snap er echt niets van, iemand nog ideeen?

Als je iets harder remt hoor je linksvoor een knoek als je een "scherpe" bocht hebt gemaakt en je stuurt weer terug dan knoekt hij ook. En als je stuurt en je gaat over een verkeersdrempel hoor je het geluid ook :eusa_wall:.

VolvoDeMio

[off topic]

Citaat van: Johann op 05-05-2006 13:47:35

Hier een foto van mijn S60R achteras,

http://swededemon.com/images/S60R/suspension/stabi.jpg

Je ziet twee rode PU bussen zitten voor de stabi en aan de binnenkant zie je een zwarte ring welke tegen het rubber zit. Deze ring is in dit geval op de stabi gelast. Andere kant zit er ook een om de stabi zijdelings te fixeren. Is echt nodig!

Ik hoop dat je de moer aan het uiteinde (rechts op de foto) nog wel gemonteerd hebt.....   :o

[/off topic]

Enno

Citaat van: JorritV70 op 08-02-2008 13:28:27
Heb ik de hele topic door geworsteld heb ik nog geen antwoord op de vraag waar mee deze topic is is begonnen. Ik heb het zelfde Knak / Knoek oid geluid endlinks vervangen door orgineel volvo, draagarmen vervangen, en het leek even weg te zijn maar nu is het er weer bij rustig rijden en scherp sturen (volgens mij metname na het terugsturen van een scherpe bocht, dat geluid, en je voelt het ook (met je voeten).  Is het nu weg door de andere endlinks?

Alvast bedankt!

GRoet Jorrit

Deel 2

Kom net terug en ik snap er niet meer van dacht dat het minder was, maar het is ondertussen weer net zo hard terug, hij knoekt nu ook weer bij het remmen, ik snap er echt niets van, iemand nog ideeen?

Als je iets harder remt hoor je linksvoor een knoek als je een "scherpe" bocht hebt gemaakt en je stuurt weer terug dan knoekt hij ook. En als je stuurt en je gaat over een verkeersdrempel hoor je het geluid ook :eusa_wall:.

Tijd voor een leuke IPD set ;)?