Wéér in de kreukels

Gestart door Taranis, 29-04-2006 22:11:54

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Ik heb nog wel een spuitbus Laserblue staan ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Taranis

Een beetje late update, maar een beetje erg druk met scriptie gehad en onverwacht nogal heel erg vermoeid. Vorige week terug naar Antwerpen geweest en de arts was over mn hand zo tevreden dat het gips er niet af hoefde en zelfs geen foto. Volgende week woensdag moet ik terug, dan wordt er wel een foto gemaakt en wordt er een afspraak gemaakt om de pennen uit mn hand te halen. Of ik dan geen gips meer moet krijg ik dan te horen, hangt er vanaf hoe het gaat.
Mn sleutelbeen moet ik wel ietsje rustiger aan mee doen, de onderhuidse hechtingen komen door de wond naar buiten (inmiddels weer 2 terwijl ik me toch écht rustig heb gehouden!) en dat was niet helemaal de bedoeling  ::)

Ook nog terug geweest naar de neuroloog maar eigenlijk weinig wijzer van geworden, behalve dat ik heel voorzichtig mag beginnen met wat sporten zolang ik het maar op een heel laag pitje doe en zeker geen risico neem. Voor wat betreft de hoofdpijn (die steeds minder wordt), de vermoeidheid en de concentratiestoornis die ik momenteel heb had ie weinig zinnigs te melden behalve dat het nog zo tussen de 6 weken en 3 maanden kon gaan duren. We zien wel  :)

Mn scriptie hoop ik deze week af te maken en dan is dat hoofdstuk ook weer afgesloten  8)

elianmars

Gelukkig gaat 't weer wat beter  :)

Hopelijk is 't binnenkort helemaal over met de hoofdpijn. Lijkt me dat je daar doodmoe van wordt...  :-\

Taranis

Citaat van: elianmars op 07-06-2006 00:45:30
Hopelijk is 't binnenkort helemaal over met de hoofdpijn. Lijkt me dat je daar doodmoe van wordt...  :-\

Ja nou ja ligt er aan. Soms is het zo goed als weg en dan let je er niet echt meer op. Maar vrijdagavond had ik een verjaardag en lag ik 'pas' rond middernacht op bed en ben ik zaterdag en zondag de hele tijd gaar geweest en meer hoofdpijn. Ik moet me gewoon echt rustig houden.... niet altijd even makkelijk want andere mensen zien het aan de buitenkant niet aan je, waardoor het voor je omgeving (vriendin...) ook niet altijd goed in te schatten is wat je wel en niet aankan. Soms is dat wat lastig om mee om te gaan.

Ach ja... ik maak me er maar niet te druk om. De komende tijd een beetje m'n gemak houden en dan hoop ik na de zomer weer de oude te zijn :)

Taranis

Yeah... vandaag terug naar Antwerpen en na 9,5 week is eindelijk het gips eraf  ;D ;D ;D
Moet er nog wel rustig aan mee doen, de eerste 3 weken geen fysio en alleen maar lichte bewegingen. Vanavond vergat ik dat per ongeluk even, en dat voelde ik wel meteen  ::)
Over 3 weken terug op controle, en als dat ook goed is, mag ik er weer alles mee doen. Mag ook wel, dan is het op 3 dagen na 3 maanden geleden... m'n sleutelbeen heeft ie nog even naar gekeken, het kapsel is wel nog steeds geïrriteerd en dat is ook wat pijnlijk blijft, maar voor de rest gaat het de goede kant op  8)

Moest natuurlijk ook meteen proberen te fietsen maar dat ging nog niet echt lekker, m'n hand en pols protesteerden maar ook m'n fiets. Blijkt dat het stuur en een hydraulische rem ook naar de vaantjes zijn. Daar gaat weer 200 euro...   :-X

Taranis

Yeah, eindelijk werk gevonden ;D Vanaf donderdag aan de slag bij een grote bruggenbouwer/scheepswerf als werkvoorbereider  8)
Kwam daar vanmiddag voor sollicitatiegesprek, en kmoest bij de directeur zelf zijn... vervolgens ruim anderhalf uur (!) met die man aan het praten geweest, rondleiding gehad enzo... vond dat ie nogal de tijd voor me nam gezien ie een bedrijf van meer dan 100 man runt  ::)
Blijkt dat ik samen met een andere werkvoorbereider direct onder hem kom te werken... dat is wel ff wennen denk ik, aangezien ik nog maar een broekie van 22 ben :P

In eerste instantie is het voor een project van 5 weken, als dat verlengd wordt kan ik ook langer blijven, en als er ander werk is kan ik misschien ook langer blijven. In januari ga ik weer studeren, dus ik hoop tot die tijd daar te kunnen blijven werken  8)

elianmars

Gefeliciteerd man!!  :D

Eindelijk weer iets positiefs!  ;)

animalT5R

Mooi man,scheelt weer,en als het nou nog een lekkere tijd duurt,heb je tot aan je studie werk ;) nog beter in dat geval.
En hoe is het verder met je,neem aan nu ik dit lees dat het alweer een stuk beter gaat...
I.i.g congratz met je werk.

Gr Johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Emiel

Gefeliciteerd!

Citaat van: Taranis op 15-08-2006 17:50:35
Yeah, eindelijk werk gevonden ;D Vanaf donderdag aan de slag bij een grote bruggenbouwer/scheepswerf als werkvoorbereider 8)

Vlissingen?

Reitse

Congratz! Als een directeur tijd voor je neemt is dat vaak wel een goed teken.
:)

Taranis

Tnx ;D Ben er ook echt blij mee dat ik eindelijk iets gevonden heb, en ook iets wat volgens mij best wel bij mij past :) We moeten het alleen nog ff over het loon hebben, 't is via zo'n interim bureau en die willen blijkbaar in korte tijd heel rijk worden want die zouden er meer aan verdienen dan ik :-\ Daar ga ik dus morgen wel gewoon even langs :)

Citaat van: animal op 15-08-2006 18:04:46
En hoe is het verder met je,neem aan nu ik dit lees dat het alweer een stuk beter gaat...

Met ups en downs, maar langzaam toch nog steeds vooruit. Ben 20 juli terug geweest voor m'n gehoor en dat is helaas gewoon kapot. Ik zal er mee moeten leren leven dus dat ik links een heel stuk minder hoor (tijdens het uitgaan is het wel irritant, ben net zo'n dove kwartel) en een irritante pieptoon ervoor teruggekregen heb. Aan de andere kant, ik had ook dood kunnen zijn dus ja... als dit het alternatief is, dan is de keus snel gemaakt.
M'n hoofd heb ik toevallig gister weer een CT-scan van laten maken en daar krijg ik volgende week donderdag de uitslag van. Voor mezelf weet ik de uitslag al wel een beetje eigenlijk aangezien ik nog steeds de helft van de tijd een soort zeurderige koppijn heb met soms wat steken, vooral als ik moe ben, me te druk maak of te veel lawaai aan m'n hoofd heb. Dat wordt heel langzaam wel minder (het gaat nu beter dan 2 maanden terug, maar buitenom bijvoorbeeld vorige week merk ik geen verschil), en dat zal nog wel een tijdje blijven.
M'n pols en nek/schouder/sleutelbeen worden door de fysio 2x per week onderhanden genomen. Twee weken geprobeerd het terug te brengen naar 1x per week maar dat is toch echt te weinig, dat ging niet.

M'n been gaat zo super dat ik de laatste controle denk ik maar afzeg, de arts had al gezegd dat ik dat mocht doen als het voor mijn idee goed was. Ik merk heus wel dat m'n been niet 100% gezond is, maar dat heeft meer met de zenuwen en de aansturing te maken dan met iets fysieks zoals botten. De fysio is daar ook super tevreden over dus dat komt wel goed... na verloop van tijd.

Citaat van: Emiel op 15-08-2006 18:45:46
Vlissingen?

Vlissingen-Oost of Nieuwdorp, net hoe je het wilt noemen. Niet Damen shipyards of De Schelde als je dat bedoelt :) Kga werken bij VDS Staalbouw.

Citaat van: Claudia op 15-08-2006 19:13:35
Goed gedaan knulletje! ;D

Nog ff en je rijdt in een XC90! :P
In ieder geval een uitstekende baan om veel ervaring op te doen.

Hahaha dank je wel hoor :P Maar uh, niet zo'n slome D5 dan hoor, kan ik je helemaaaaal niet meer bijhouden als we een wedstrijdje gaan doen ;D

Ik wilde inderdaad een beetje relevante werkervaring opdoen in de tussenliggende periode tot ik weer ga studeren (als dat doorgaat, ze moeten wel genoeg aanmeldingen hebben om die cursus te kunnen laten draaien, dus ik ben aan het duimen momenteel ;) ). Dom ongeschoold werk had ik al veel eerder te pakken kunnen krijgen, maar ik heb liever iets waar ik wat aan heb als ik m'n master gehaald heb, wat een beetje leuk op je CV staat zodat ik misschien net die ene leuke baan te pakken kan krijgen :P

Taranis

Nou, donderdag voor de uitslag geweest van de CT-scan, en die was eigenlijk een beetje tweeledig. Het positieve van het geheel is dat het bloed van de bloeding in m'n hoofd geheel verdwenen is. Blijkbaar kan het lichaam dat zelf keurig weer opruimen.
Het negatieve is dat ik een soort van hersenkneuzing heb opgelopen door de klap, en dat de daarmee gepaard gaande hoofdpijn en het zware gevoel, nog zeker enkele maanden maar waarschijnlijk iets van een jaar of 2 aan zullen houden. Ook om het risico op een nieuwe bloeding te verkleinen is het toch nog zaak voorlopig even rustig aan te doen.
De neurochirurg stond er in ieder geval wel heel erg van te kijken dat ik een baan heb en een 40-urige werkweek. Hij vroeg zich af of ik dat vol ging houden en als ik merkte dat ik meer hoofdpijn kreeg, moest ik simpelweg minder uren gaan werken. Het was volgens hem allemaal nog een beetje te snel...

Als de klachten gewoon langzaam afnemen, hoef ik niet meer terug. Wordt de hoofdpijn en het zware gevoel erger, dan moest ik sowieso zelf rustiger aan doen en als het te erg wordt weer een keer terug op controle om de zaak een beetje in de gaten te houden.

Inmiddels heb ik in de afgelopen maanden al wel gemerkt welke zaken voor hoofdpijn zorgen, dus daar probeer ik zelf ook zoveel mogelijk rekening mee te houden. Helaas heb je niet alles zelf in de hand dus sommige dagen heb ik nog wel flinke koppijn, maar dan hou ik mezelf maar voor dat ik net zo goed dood had kunnen zijn of een hersenbeschadiging opgelopen had kunnen hebben en dat dit dus het alternatief is, en dat ik dus in feite weinig reden tot mokken heb :P

Volgende maand moet ik weer terug naar Antwerpen om te zien hoe het met schouder en pols gaat, maar ik merk zelf wel dat daar vooruitgang in zit. Weliswaar (natuurlijk) te langzaam naar mijn zin ;D, maar het gaat wel degelijk vooruit.

Vertigo

Tot een paar maanden geleden had ik nog nooit van een hersenkneuzing gehoord, dit is nu de 2e keer dat ik ervan hoor.

Een hersenkneuzing is echt behoorlijk klote, maar gelukkig valt het bij jou nog "mee" als ik dat zo lees.
Een meid (halverwege 20) die ik ken, kan nu na 8 maanden revalideren eindelijk haar leven weer een beetje oppakken. Werken of studeren kan ze nog niet, maar haar sociale leven kan ze al wel beetje bij beetje oppakken. Al is haar toekomstbeeld radicaal veranderd. Bij haar was het in het begin gewoon zo dat ze zelf helemaal niks meer zelf kon doen, als ze haar arm bewoog voelde ze pijn in haar hersenen. Bij haar is het zelfs na 8 maanden revalideren nog niet te zeggen of de hoofdpijn en consentratiestoornissen helemaal verdwijnen. Ze is in ieder geval al sprongen vooruit gegaan. Lichamelijke en geestelijke inspanning moet zij in balans houden tegen de hoofdpijn.

Met dit verhaal wil ik aangeven dat er veel kan verbeteren in jouw situatie, maar dat de weg lang zal zijn. Dat je uberhaupt nog kan werken is een heel goed teken vind ik.

Heel veel sterkte ermee.

Taranis

Citaat van: Vertigo op 27-08-2006 18:50:10
Lichamelijke en geestelijke inspanning moet zij in balans houden tegen de hoofdpijn.

Spijker op de kop! En dat is knap lastig... ik ga graag naar de sportschool, maar daar moet ik me dus best inhouden om te voorkomen dat ik koppijn krijg... maar als ik de hele dag aan het werk ben en dus voornamelijke geestelijke inspanning doe, heb ik ook koppijn dus moet ik meer bewegen. Sinds een paar maanden laat ik dus fanatiek de hond uit, en die vindt het ook al lang prima dat er iemand zo gek is dat ie 45 minuten met 'm gaat wandelen.

Je sociale leven lijdt er idd ook onder ja. Niet om zielig te doen, maar m'n ex-vriendin kon er dus niet mee omgaan en dat was dus ook het einde vd relatie. In gesprekken is het erg moeilijk om mensen te volgen en je aandacht erbij te houden, als er andere storende factoren in de buurt zijn. Dat kan een gesprek van andere mensen zijn, maar bijvoorbeeld ook achtergrondlawaai of muziek.

Bewegen doet geen pijn gelukkig, behalve dan schouder en pols maar dat heeft niets met die hersenen te maken. Het enige wat je wél direct in je hoofd voelt, is bewegingen met je hoofd. Voorover staan of snelle bewegingen met je hoofd is echt not done, in het begin had ik er zelfs last van in de auto. Bochten of snel afremmen/optrekken deed pijn.

Ik had er zelf ook nog nooit van gehoord, een hersenkneuzing, en weet eigenlijk alles aan die bloeding die ik gehad heb. Blijkbaar was dat niet helemaal terecht, maar van de zonnige kant gezien heb ik veel minder last van die kneuzing dan het meisje wat jij beschrijft. Die arts vond het ook opmerkelijk dat ik het blijkbaar redelijk onder controle had, en in staat was een 40-urige werkweek te maken. Het is alleen dat alles wat abnormaal is, een probleempje vormt. Je moet gewoon een vast ritme aanhouden, op gezette tijden uit bed, eten, naar buiten, naar bed, enzovoort. Dat was vooral in het begin nogal belastend ook voor de mensen om je heen, omdat je humeur er ook flink onder kan lijden als je voor de zoveelste keer hoofdpijn hebt. Gelukkig kan ik nu heel langzaam dat strakke ritme beetje laten varen, maar ik moet er nog wel iets op letten.

Maar wel 'goed' om te horen dat er meer mensen zijn die zoiets hebben... ik had er namelijk nog nooit van gehoord...

The Saint

Sjeezus jongens, wat is een gezond lichaam toch goud waard. Misschien zelfs meer dan een knappe Volvo..  ;)

Mooi dat het langzaam maar cker wat beter gaat Taranis. Die baan is ook top, maar onthoud wel dat je gezondheid eerst komt! Bij hoofdpijn zou ik dan ook geen enkel risico nemen, ook als dat ten koste ging van je baan.

Laat die sportschool ook nog maar ff zitten. Ga 's morgens maar wat huppen voor de TV met Olga Commandeur en Carl Noten  ;D
No shirt no shoes, no pinball