Distributieriem vervangen?

Gestart door Patrick_24, 14-05-2006 09:30:10

Vorige topic - Volgende topic

RonnieDuck

rond de 70 euro geloof ik,...bij de dealer!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

RRRRR_Ramon

Citaat van: RonnieDuck op 21-05-2006 14:23:49
rond de 70 euro geloof ik,...bij de dealer!

Ik betaalde €68,- excl. BTW Dus dat klopt wel Ronnie. Dat komt dan op €80,- incl.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

mehn

Citaat van: Patrick_24 op 21-05-2006 14:20:48
Wat kost zo'n waterpomp eigenlijk? Ik heb namelijk geen enkel idee wanneer die vervangen is voor de laatste keer.

850 MY1995: 76 euro ex btw

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RRRRR_Ramon

Citaat van: mehn op 21-05-2006 15:54:12
Wat kost zo'n waterpomp eigenlijk? Ik heb namelijk geen enkel idee wanneer die vervangen is voor de laatste keer.

Ja zal wel want je poelie is net als de riem 2 mm breder.......... of gewoon een dure dealer  ::)

mehn

Citaat van: RRRRR_Ramon op 22-05-2006 22:16:26
Citaat van: mehn op 21-05-2006 15:54:12
Ja zal wel want je poelie is net als de riem 2 mm breder.......... of gewoon een dure dealer ::)

Het was die in Tilburg. De enige op de weg van mij naar Den Haag die op zaterdag geopend is en die waterpompen op voorraad heeft.

Door al die moderne logistieke systemen moet je tegenwoordig alles van te voren bestellen (en dan ook nog extra kosten betalen om het snel te krijgen). Op enig moment beslissen dat je een onderdeel wilt is er niet meer bij tegenwoordig...

XC60 D4 AWD:

kreftie V70

ik ben nogal nieuw , dus heb geen volvo ervaring maar ben wel technisch( fijnmechanisch instrumentmaker). Ik zou nooit iets vervangen wat nog niet kapot is. Nou ja de riem zelf preventief ..zeg ik nog okay. Als Volvo zelf een pomp vervangt bij de tweede riem, met al hun zekerheid en marges, wanneer denk je dan dat ie kapot gaat? Nooit dus.

GermanR

Ik heb al 2 keer meegemaakt dat een waterpomp kapot loopt. Waar hij word aangedreven door een ditri. gellukig de ditri niet kapot, maar wel veel lawaai van de pomp.

Dua ja het kan wel.

Zeker voor het onzekere zeg ik dan maar

mehn

Citaat van: kreftie op 24-05-2006 15:20:56
Als Volvo zelf een pomp vervangt bij de tweede riem, met al hun zekerheid en marges, wanneer denk je dan dat ie kapot gaat? Nooit dus.

Het is idd verstandig de waterpomp bij elke 2e riemwissel te vervangen.
Wepster heeft dit probleem ook gehad na een paar duizend km was de pomp stuk.

XC60 D4 AWD:

RRRRR_Ramon

Citaat van: mehn op 24-05-2006 15:30:12
Als Volvo zelf een pomp vervangt bij de tweede riem, met al hun zekerheid en marges, wanneer denk je dan dat ie kapot gaat? Nooit dus.

Het is idd verstandig de waterpomp bij elke 2e riemwissel te vervangen.
Wepster heeft dit probleem ook gehad na een paar duizend km was de pomp stuk.

Je betaald dan je arbeidsloon om de boel los te halen (als je het laat doen) 2 keer. Doe je het zelf, krijg je er wel lekker handigheid in.  ::)

Emiel

ik ben nogal nieuw , dus heb geen volvo ervaring maar ben wel technisch( fijnmechanisch instrumentmaker). Ik zou nooit iets vervangen wat nog niet kapot is. Nou ja de riem zelf preventief ..zeg ik nog okay. Als Volvo zelf een pomp vervangt bij de tweede riem, met al hun zekerheid en marges, wanneer denk je dan dat ie kapot gaat? Nooit dus.

Mwah....onderdeel van 70 euro niet vervangen en een poosje later motorschade.... :P Kweenie wat er verstandiger is  ??? :P

mehn

Citaat van: Emiel op 24-05-2006 18:07:57
Mwah....onderdeel van 70 euro niet vervangen en een poosje later motorschade.... :P Kweenie wat er verstandiger is ??? :P

76 ex btw (bij die van mij dan) :P
Maar ik ben het hélemaal met je eens, motorschade (of over een tijdje toch vervangen) is duurder ;)

XC60 D4 AWD:

Patrick_24

Nou, ik heb net m'n auto opgehaald en de rekening gekregen. En ik ben blij dat ik een deal gesloten heb met de dealer waar ik de auto een paar weken geleden kocht. Hij dacht namelijk dat er een draadbreuk achter het dashboard zat waardoor de airco niet werkte.

Wat blijkt er uit de rekening:

-D-riem + rollen vervangen: 
€335 euro. Op eigen initiatief laten vervangen, dus zelf betaald.

-Aircopomp+compressor vervangen, bijgevuld, afgesteld:
€932 euro. !!!!
Omdat er op m'n koopcontract staat dat de airco kosteloos gerepareerd zou worden, werd dit door de dealer vergoed. Ik kreeg vandaag een telefoontje dat de verkoper van m'n auto niet zo heel blij was met de rekening, maar dat het helaas voor hem niet anders op te lossen was en dus deze kosten moest maken om te voldoen aan de afspraak.

Omdat ze nu verlies hebben gemaakt (en dat geloof ik graag) op de verkoop aan mij, verzocht 'ie heel vriendelijk om voor alle reparaties weer bij hun langs te komen, en zo de 'schade' weer een beetje in te halen.....

Gelukkig heb je zo heel af en toe een mazzeltje.....
850 2.5i 20v Aut, Kawasaki ZZR600: 2 kanonnen

Marc O.

Citaat van: Patrick_24 op 24-05-2006 21:30:50
Omdat ze nu verlies hebben gemaakt (en dat geloof ik graag) op de verkoop aan mij, verzocht 'ie heel vriendelijk om voor alle reparaties weer bij hun langs te komen, en zo de 'schade' weer een beetje in te halen.....

Op die van jou hebben ze dan (misschien!!) verlies gemaakt, op het merendeel maken ze gewoon winst, dus je hoeft echt geen medelijden met ze te hebben. Hun vraag om volgende reparaties bij hen te laten verrichten had ik dan ook beantwoord met de vraag om de gunstigste prijs voor betreffende reparatie. Risico van het vak zal ik maar zeggen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Roger B.

sowieso.... terug komen voor de reparaties (verwachten ze die dan zo veel aan jouw volvo te moeten verrichten??) zeker om hun een hogere prijs te laten rekenen om het verlies terug te winnen?

luuk

gewoon vervangen!!!! onze 850 2.5 glt aut  is 100 km over de vervangings termijn kapot gelopen ( hadden al een afspraak gemaakt en het kon nog wel  >:( ) toen +- 2500 euro schade, dus neem het zekere voor het onzekere.
gr luuk