Jori aka OMD, 850 T-5R

Gestart door OMD, 15-05-2006 13:13:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Eugene

Citaat van: animal op 19-05-2007 11:51:02
Citaat van: Joachim1 op 19-05-2007 09:24:16
Citaat van: OMD op 15-05-2007 23:08:07
redelijk, maar heb me rustig gehouden en even flink wat kilometers gehapt... maar hier in Leiden ben ik wel even een paar keer helemaal los gegaan :D
Is het een plinter nieuwe 18T?moet je toch altijd eerst even inrijden dacht ik  :eusa_think:
Turbo kan je niet inrijden.
Heb het toen na mijn turbowissel ook hier gevraagd en toen werd er het advies gegeven om een rondje rustig te doen,controleren en dan nog een rustig rondje[en onder een rondje werd toen aangeven iets van 10 km].
Hierna kan je,als de motor warm is,spreekwoordelijk los gaan.


Klopt... Gewoon even rustig een rondje rijden nadat de turbo gemonteerd is. Dan controleren of niks lekt en alles goed zit.

If it's not blown, it sucks...

OMD

Enige wat nog moet is een vaccuum slangetje vervangen want die is lek. Bougies worden vrijdag vervangen en de ontsteking. Denk dat het slangetje nu een beetje door is want ik ben een stuk trager dan van de week.

Ik ben nu net zo snel als met mijn 15g (2 filmpjes) kan ook niet helemaal de bedoeling zijn denk  :-[

OMD

update:

- Magnecor bougiekabels
- MSD Blaster SS bobine
- Brisk Premium bougies

en vacuum slangetje gerepareerd :)


gaat als een kugel :-p

M a r c

Citaat van: OMD op 25-05-2007 17:22:43
update:

- Magnecor bougiekabels
- MSD Blaster SS bobine
- Brisk Premium Denso Iridium bougies

en vacuum slangetje gerepareerd :)


gaat als een kugel :-p

;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

OMD

#124
Ik zal vanavond even filmpjes posten van de tijden.

En speciaal voor Eugene meld ik er even bij, zet jezelf open voor bizarre automaat tijden!
ik heb dit gemeten gewoon via een filmpje en stopwatch ernaast, feel free.

O + nog even dit, dit is met redelijke temperaturen, ik heb een standaard intercooler: get the picture? kan dus nog sneller!!! ( zal maar niet zeggen wat mijn snelste tijd gemeten via een laser apparaat)

0-100 = +/- 5.1
0-150 = +/- 10.3
100-200 = +/- 15.3

vanaf 7 uur half 8 staan ze hier.

nog even voor de zekerheid (hoef je niet te pluizen)

- 18T
- MTE software
- Denso bougies
- MSD bobine
- Magnecor Comp. kabels
- Green filter
- JBR blowoff
- 3" Ferrita katloze DP
- 2.5" Simons dubbel eind
- 18" Pegs imi 225/35/18 Falken 452's

- gereviseerde automaat

V70geRwin

Super tijden, en dat met automaat  ;D

Laserblue

Je hebt er gewoon een hele snelle overbrenging op gezet tijdens de revisie ;D
je top is nu 180km/u? :eusa_whistle:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

CeeBee

Zo, dat scheelt weer een hoop meetwerk, doe overal gewoon een seconde bij, en dan hoef ik me niet te schamen 8)
V70N 2.5T AWD


Rayman

Netjes! :)

Moet ook eerlijk zeggen dat de ik de AT in de T-5R wel erg fijn vond. Lekker alert en in de sportstand erg bij de les. Ik heb enige tijd met een handbak gereden, maar als men me vraagt wat fijner rijdt...Poeh...Moeilijk.

Succes met de T-5R.

Ray
Dark Side of the Force is German

OMD

iets eerder dan verwacht maar hier zijn ze dan:

Klik 1
Klik 2
Klik 3

Taranis

Snel optrekken okay, valt me meer op dat ie bij 180 nog zo door blijft gaan!  :eusa_clap:

Wel ff m'n monitor op z'n kant moeten leggen trouwens..  :eusa_whistle:

ed

Ik meet de 0-100 op zijn snelst 5,8-5,9. Is toch wel iets anders dan 5,1 hoor! 100-200 is 16,1 sec.  Zoweizo erg snel, maar niet zo snel als je aangeeft. Ik laat de SW wel doorlopen tot 105 (minimale afwijking), en 205. Denk dat de afwijking van de teller in werkelijkheid groter is!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Gaat lekker door hoor!  :eusa_clap:

OMD

#133
Citaat van: ed op 14-06-2007 12:52:52
Ik meet de 0-100 op zijn snelst 5,8-5,9. Is toch wel iets anders dan 5,1 hoor! 100-200 is 16,1 sec.  Zoweizo erg snel, maar niet zo snel als je aangeeft. Ik laat de SW wel doorlopen tot 105 (minimale afwijking), en 205. Denk dat de afwijking van de teller in werkelijkheid groter is!

we gaan uit van de teller, dat is waar je naar kijkt. Echte snelheden kennen we niet...
Bij filmpje 2 begint de auto niet gelijk bij 0 seconde let daar wel op, en als je gewoon bij 100 stopt zit je alsnog op de 5 laag.

Bij filmpje 2 is het het meest duidelijk, keer op keer kom ik op 5.34 ( en niet alleen ik )

Het frapante echter is, dat wanneer het goed koud is de auto een stuk sneller is. Ik heb natuurlijk (nog) een standaard intercooler dat merk je echt als een idioot  :eusa_wall:

Toen het na de montage van de 18T nog 1x 6 graden was s'nachts kwam ik zelfs onder 5 uit met een zo een lasergun zeg maar. daar heb ik echter geen bewijs van, boeit me ook niet.

@ Taranis:

Je krijgt zelfs nog een beste duw in je rug als je bij 170 het gas in trapt, ding loopt ook wel redelijk makkelijk de teller uit  :eusa_whistle:

ed

#134
Jij klokt zeker via het filmpje? Ik doe het met de stopwatch. Ik weet eerlijk gezegd niet of daar een verschil in kan zitten.

De meeste metingen worden gedaan naar 5 km meer op de teller om het enigszins realistisch te houden.

Maar zoals gezegd is het zowiezo erg snel hoor. Ik weet niet of ik al een automaat heb gezien die sneller was of in de buurt kwam op dit forum!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!