Jori aka OMD, 850 T-5R

Gestart door OMD, 15-05-2006 13:13:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

OMD

Citaat van: Bouma206 op 26-03-2007 21:47:06
Tsjonge jonge wat een gelul man. Heb je zo'n mooie bak maar met schade dan kijk je toch niet naar je moter die in erg goede staat verkeerd. Ik zou allang zorgen dat die auto er rondom strak uit ziet. Die 20 pk meer of minder maakt op 285 pk ook niet zo veel uit tenminste ik zou mij daar echt niet druk om maken. Die bak moet gewoon weer lekker strak rondom.
Mijn mening.

Laten we zeggen dat je niet alles weet ;) Geloof me, de turbo is ook noodzakelijk alleen dan gelijk alles maar meenemen.

Auto gaat ook naar de spuiter van de zomer....

Eugene

Het verschil tussen een gare 15G en een frisse 18T is wel iets meer dan 20pk ;)

If it's not blown, it sucks...

OMD


OMD

15 mei afspraak bij European Tuning voor de injectoren, turbo en downpipe. Kan daarna weer fijn spelen.

Oliekoeler besteld bij de de dealer voor de automaat.

Auto gaat eind juni naar de spuiter en wordt compleet overgespoten in de orginele zwarte kleur.

zo blijven we lekker bezig.




misschien tijd voor een eigen project topique? :D

Laserblue

Citaat van: OMD op 17-04-2007 23:57:39
15 mei afspraak bij European Tuning voor de injectoren, turbo en downpipe. Kan daarna weer fijn spelen.

Oliekoeler besteld bij de de dealer voor de automaat.

Auto gaat eind juni naar de spuiter en wordt compleet overgespoten in de orginele zwarte kleur.

zo blijven we lekker bezig.




misschien tijd voor een eigen project topique? :D

Heb je toch al?  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

V70geRwin

Citaat van: OMD op 17-04-2007 23:57:39
15 mei afspraak bij European Tuning voor de injectoren, turbo en downpipe. Kan daarna weer fijn spelen.

Oliekoeler besteld bij de de dealer voor de automaat.

Auto gaat eind juni naar de spuiter en wordt compleet overgespoten in de orginele zwarte kleur.

zo blijven we lekker bezig.




misschien tijd voor een eigen project topique? :D

Zeg maar goed bezig  ;D

Wat doet zo'n extra oliekoeler setje bij de dealer?
Incl montage..?

ewing

Citaat van: OMD op 27-03-2007 17:56:31
Auto gaat ook naar de spuiter van de zomer....

OMD, wat kost het geheel opnieuw spuiten van je bolide? En waar laat je dat doen?

OMD

@Spekkie:

inclusief montage bij de dealer:

€ 450,-

@ Ewing:

Heb me connecties ;)
ben rond de 2000 klaar maar dat is inclusief compleet schadevrij maken van de auto.

Rayman

Dat ziet er veelbelovend uit. Ben erg benieuwd.
Je investeert flink in de T-5R... Een blijvertje dus!  ;)



Dark Side of the Force is German

V70geRwin

Citaat van: OMD op 18-04-2007 19:42:16
@Spekkie:

inclusief montage bij de dealer:

€ 450,-


Best pittig.
En wat krijg je daar dan voor?

OMD

koeling :D

omdat ik naar een andere setup ga wil ik niet dat de olie van de automaat zometeen gaat koken, zodoende een extra oliekoeler voor de automaat omdat er alleen een warmtewisselaar present is op een standaard T-5R (T-5)

V70geRwin

Citaat van: OMD op 18-04-2007 20:10:17
koeling :D

omdat ik naar een andere setup ga wil ik niet dat de olie van de automaat zometeen gaat koken, zodoende een extra oliekoeler voor de automaat omdat er alleen een warmtewisselaar present is op een standaard T-5R (T-5)

Heb zelf ook een T-5R, nu nog alleen gechipped door ET maar de bak extra koelen kan geen kwaad voor de toekomst.

Wat krijg je nog meer voor die 450 dan de standaard bak oliekoeler die een T-5R al heeft?


OMD

uhh. de montage kosten :D

standaard heeft een T-5R geen oliekoeler voor de automaatbak, alleen een warmtewisselaar...
Tis een stukje zekerheid. Maar als je alleen gechipt bent hoef je je voorlopig geen zorgen te maken. Ik heb een behoorlijke tijd zo rond gereden met nog wat andere goodies, ging altijd goed...

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 24-03-2007 10:52:33
ik denk dat er ergens een begrenzing of beveiliging opzit.
het toerental zie je dan verdergaan (naar of door rood), maar je versnelt niet meer.
vooral met kickdown in hoge toeren en dan plankgas blijven geven heb ik dat.
er komen ook nooit foutcodes uit na zo'n incident.

De TCU zal (als alles volgens ontwerp werkt) in het geval van een te hoge olie temperatuur een verzoek om koppel begrenzing aan de ECU doen.

Citaat van: spekkie99 op 18-04-2007 20:48:16
Citaat van: OMD op 18-04-2007 20:10:17
koeling :D

omdat ik naar een andere setup ga wil ik niet dat de olie van de automaat zometeen gaat koken, zodoende een extra oliekoeler voor de automaat omdat er alleen een warmtewisselaar present is op een standaard T-5R (T-5)

Heb zelf ook een T-5R, nu nog alleen gechipped door ET maar de bak extra koelen kan geen kwaad voor de toekomst.

Wat krijg je nog meer voor die 450 dan de standaard bak oliekoeler die een T-5R al heeft?
Het is idd een olie koeler en elke automaat uitvoering heeft deze (ook een niet turbo).

OMD

#104
Zo,

na bijna 2 maanden in de garage te hebben gestaan kan ik mijn volvo vrijdag weer ophalen met een behoorlijke reperatie (veel van voorkomen is beter dan genezen reperaties) Dinsdag a.s gaat de auto naar ET voor de 18T, injectoren en de downpipe.

in ieder geval is:

- krukaskeerringen vervangen
- pakkingen vervangen
- carter ontluchting vervangen cq schoongemaakt
- Slangen gecontroleerd en vervangen
- Olie ververst
- Oliefilter vervangen
- Compleet verse koelvloeistof (you never know)
- Automaat gereinigd (is eraf geweest) + nieuwe olie
- Vaccuum bende nagekeken

en nog een hele riedel aan kleine dingetjes, weliswaar een behoorlijk prijzig geheel (blok is er zo goed als uit geweest) maar ik wil een verse en goede auto voordat de 18T erop gaat icm de automaat!

met 151.000km op de klok is dit al een behoorlijke lijst wat er gedaan moest worden  :eusa_wall: ( veel preventie wel )

volgende stap (na de turbo e.d) is het opnieuw spuiten van de auto, homokineten vervangen en naar andere schijven overstappen. En toch nog de handbak conversie? you'll see....

Dan komt er wat kleiner grut aan te pas zoals koplampen, spoiler en dergelijke :)

hijs fijn  ;D