Jori aka OMD, 850 T-5R

Gestart door OMD, 15-05-2006 13:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

ja daar lijkt het idd op.

OMD

Ik heb vertrouwen in me automaatje :D

Maar even serieus:

Als dat ding echt te veel gaat slippen dan ga ik toch echt naar een alternatief zoeken. Is dat er niet, dan zal het toch echt ombouwen worden naar een handbak wat ik opzich wel wil maar ook weer niet. AUtomaat vind ik namelijk heel erg fijn rijden

Er is een bedrijf die de automaten versterkt maar ik weet niet of dat de oplossing is zeg maar.

Andere automaat is een optie. Past een automaat van Supra MKII niet? meen dat ik dat ergens al een paar keer gezien/gelezen heb.

JCviggen

Citaat van: OMD op 24-03-2007 11:50:00
Andere automaat is een optie. Past een automaat van Supra MKII niet? meen dat ik dat ergens al een paar keer gezien/gelezen heb.

Nee. Er past zo ongeveer niks, een automaat van een achterwielaandrijver al helemaal niet. Omdat de motor er dwars in ligt is er erg weinig ruimte voor de bak.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

martijn.

Zou de 6 traps-automaat van de S60R/V70R misschien passen.
Of gaat dat niet ivm de electronica van deze bak.

JCviggen

Sturing zal het probleem zijn ja. Anyway, er moet geen oplossing worden gezocht zolang er geen probleem is. Kijk eerst maar eens hoe de bak het doet met de 18T en andere software. Als je problemen tegenkomt zou een extra oliekoeler voor de bak al een heel eind kunnen helpen.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

OMD

Kijk, dat is info waar ik wat mee kan! Inderdaad is er weinig te vinden over "uitval" van een automaat icm een 18t + nog meer goodies.

Sterker nog, ik lees eigenlijk helemaal nergens zowat over uitvallen van de automaat van "getunede" 850's

Dus ik vraag me wel af hoever het allemaal waar is. Ik draai al bijna 2 jaar boven de 420nm en zonder problemen! geen hikkie, geen stootje, helemaal niets.

Kreeg zelfs complimenten bij de rollerbankdag over het schakelen van mijn bak.

Wil het allemaal nog maar eens zien.

Ludo

Citaat van: OMD op 24-03-2007 15:01:27
Dus ik vraag me wel af hoever het allemaal waar is. Ik draai al bijna 2 jaar boven de 420nm en zonder problemen! geen hikkie, geen stootje, helemaal niets.

hoezo, of het allemaal wel waar is. ???
ik schrijf hier mijn ervaring, méér niet.
ik schrijf ook nergens dat het niet kan, alleen dat je op een bepaald moment op het einde zit.

maar troost je, d'r zijn in het verleden nog al wat leden geweest die me nooit geloofden. 
nouja, eigenlijk niet alleen in het verleden...
::)

ik ben wel benieuwd.  ;)

Johann

Het is idd zo dat Volvo de uitdrukkelijke mededeling naar buiten heeft gedaan in het verleden om met de nieuwe R toch echt niet te gaan tunen.
Specificatie van die bak is 350Nm max, een opgewaardeerde verdie van de 5 bak in de 2000 R AWD, en op de stand van Aisin Warner op de salon in Parijs stond dat de bak maximaal 320 Nm kon doen...  ::)
Gaan we er van uit dat de oudere bak iets mindere spec heeft dan zou je om en nabij de 300 Nm komen. Reken hier een 25% marge in en dan zou je bij 400 Nm in de gevarenzone komen. Het grootste probleem zit 'm in de koppelomvormer en het verbranden van de vloeistof.

Maar je ziet inderdaad weinig bakken die door extreem koppel naar de kloten zijn geholpen. Ik heb er 1 gezien op foto's. Behuizing van het differentieel was ongeveer door de midden.. Diff zat er scheef in. klap schijnt behoorlijk te zijn geweest. Maar het schakeldeel was nog heel..  ;D

Een grotere of extra koeler lijkt me dus geen overbodige luxe voor een getunede automaat.

OMD

Citaat van: Ludo op 24-03-2007 15:43:23

ik schrijf ook nergens dat het niet kan, alleen dat je op een bepaald moment op het einde zit.

maar troost je, d'r zijn in het verleden nog al wat leden geweest die me nooit geloofden. 

ik ben wel benieuwd.  ;)

Sorry Ludo,

Bedoelde het niet tegen jou of het waar was maar over het algemeen ;)
Wat jij verteld heb ik wat aan want dat zijn ervaringen, heb het over mensen die geen ervaringen hebben maar wel van alles roepen ;)

@ Johan,

Dat bedoel ik :D, weinig automaten zijn gesneuveld door tuning. Extra koeler is toch wel enigzins te regelen? waar moet ik zoiets zoeken? Dat zijn volgens mij de kosten niet zo een oliekoelertje.

M a r c

Extra oliekoeler voor de bak is zelfs gewoon bij de dealer te bestellen, een complete set komt op iets van 260 euro meen ik.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

OMD

Citaat van: M a r c op 25-03-2007 13:09:42
Extra oliekoeler voor de bak is zelfs gewoon bij de dealer te bestellen, een complete set komt op iets van 260 euro meen ik.

Ah, super... Ga ik is even voor informeren. dank

Bouma206

Tsjonge jonge wat een gelul man. Heb je zo'n mooie bak maar met schade dan kijk je toch niet naar je moter die in erg goede staat verkeerd. Ik zou allang zorgen dat die auto er rondom strak uit ziet. Die 20 pk meer of minder maakt op 285 pk ook niet zo veel uit tenminste ik zou mij daar echt niet druk om maken. Die bak moet gewoon weer lekker strak rondom.
Mijn mening.
Fryslân boppe!!!!

Turbobiker

Citaat van: Ludo op 24-03-2007 15:43:23

ik ben wel benieuwd.  ;)

Ach, uiteindelijk gaat alles kapot...

En krijgt Ludo dus altijd gelijk ;D

(ik vind 2 jaar wel een goed bewijs dat het inderdaad mee valt)
De Tussenpaus

Taranis

Citaat van: Turbobiker op 26-03-2007 21:54:41

Niet om nou heel lullig te zijn, maar ben jij dezelfde Turbobiker die mij laatst probeerde te overtuigen dat een automaat echt niets was als ik serieus wilde gaan tunen?

Misha

Citaat van: Taranis op 26-03-2007 22:09:07
Citaat van: Turbobiker op 26-03-2007 21:54:41

Niet om nou heel lullig te zijn, maar ben jij dezelfde Turbobiker die mij laatst probeerde te overtuigen dat een automaat echt niets was als ik serieus wilde gaan tunen?
Nee, dat was een ander.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het