XC90 D5 = tegenvaller

Gestart door PieT111, 31-01-2003 19:32:10

Vorige topic - Volgende topic

PieT111

Net de test gelezen is Autovisie XC90 D5 contra X5 3.0D.

Ik was verbaasd over de tegenvallende acceleratie, topsnelheid, stuurinrichting en transmissie.

De D5 motor komt voor geen meter uit de verf in die auto. Ze waren nog mild bij Autovisie maar ik vond het echt een zware tegenvaller. Ik begrijp niets van de keuze voor die motor. Ze hadden beter kunnen wachten tot er een grotere diesel beschikbaar was. De prestaties zijn echt van 10 jaar geleden.

Ook over andere belangrijke zaken als hierboven genoemd waren ze niet echt juichend enthousiast. Echt jammer.
Busje komt zo!

FelixB

Hai Piet,

Koop de Autovisie niet, te duur/elitair (3x woordwaarde?!).

Kun je de test wellicht inscannen en toemailen?
Ik zie dat je mijn mailadres hebt via de site...

Alvast bedankt, Felix
855R & C70 T5 cabrio automaat

Reitse

Ik heb vandaag in de XC90 gezeten...

Mwah, hij ziet er nogal massief uit, hoge instap. Maar je zit er niet in, ik had meer het gevoel op de stoelen te zitten. De auto zit vol electronica (met een plasticlook dashboard, beetje goedkoop voor zo'n dure auto) dat hij een beetje lijkt te zeggen  "jij wil met mij rijden? Dacht ut niet!"
Ik had wat weinig ruimte voor de lange benen met het stuur (wat een beetje klein is maar vol knopjes zit). Daarna nog even snel in een S60 gaan zitten, zo'n auto  "trek je aan"...

Toch maar liever een 850 ;)

Johann

Was gisteren even bij de dealer.
Er stond, of lag, een XC90 T6 helemaal uit elkaar op de brug.
Geartonic automaat had de geest gegeven na een halve dag lol.
Om de bak er achter weg te halen moest het complete motorblok met subframe er onder uit....

DannyB

Het BMW X5 interieur kan nog wat leren van de XC90,
en is het tegenwoordig 'helaas' niet allemaal 'plastic'.
De XC90 is een prachtige auto en over 10 jaar zal de XC90 club er net zo lyrisch over zijn als wij over onze bolides, en zijn zij ook de 'problemen' vergeten, of in ieder geval zijn ze dan niet meer zo belangrijk.

Groeten Danny  

Reitse

De leden van de XC90-club hebben het dan niet meer over problemen maar over uitdagingen ;)

Reitse

Citeerwaar zit jij nu dan zoal?.
 ;D

ghghg.. ehm, goeie vraag. Thuis meestal ;)
Laat mij het anders stellen dan, sommige stoelen ga je op zitten en dan krijg je het gevoel dat ze je verwelkomen. Je zakt er niet in maar het hebt een lekker ontspannen gevoel erbij. Andere stoelen zit je alsof je op een houten plankje zit. Dat gevoel kreeg ik bij die stoelen, hetzelfde gevoel als ik bij de auto van m'n buurman kreeg (Audi A8...)

Rudi

En ze hebben ook altijd van die verhelderende antwoorden bij Volvo.In m,n email vroeg ik gewoon of er in de toekomst een AT komt die meer dan 400Nm kan hebben.Dit omdat in die nieuwe R dezelfde AT ligt als in die van mij,verder hele goeie bak daar gaat het niet om,maar dan krijg ik weer een email terug,met het antwoord dat ik en ieder1 al weet:

Volvo heeft zojuist de S60R 6-speed en V70R 6-speed op de markt gebracht,
beiden beschikken over een max. koppel van 400Nm.
De Volvo-dealer kan u hierover informeren.

Ik vind dit zo jammer ;D :'( :-X
Dr.Go-Fast...

Walter

Heel grappig, die verschillende opvattingen.

Ik vind het wel wat hebben, voel me er wel in thuis. Misschien dat je door de meer "recht op"-zit dat gevoel hebt, stoelen geven toch echt wel steun. Auto ligt heel stabiel, net als een S60. Ok, hij veert meer en je merkt wel met een grote auto op pad te zijn maar voor zijn formaten en gewicht (2100 kg!) een hele voorspelbare auto. Naar verluidt stond dat ook in het Autovisie verhaal.

Een ding moet je niet vergeten: bij Autovisie zijn ze zo vreselijk BMW geil (sorry  :-[) dat zelf bij een test tussen een Fiat Panda en een Seat Arosa (ik geef m'n bek maar een douw) ze erachter komen dat een BMW toch beter is.

Volgens mijn collega's die ook met de X5 en de M hebben gereden, kon je bij die auto's duidelijk merken dat ze in de States gemaakt worden. Veel hard plastic en een afwerking die je niet gewend bent van BMW. Pin me er niet op vast, heb 't niet uit eigen ervaring.

Dat de D5 minder presteert dan die 3 liter hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Wat als er een D6 was, is het verschil weg.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Walter

CiteerWas gisteren even bij de dealer.
Er stond, of lag, een XC90 T6 helemaal uit elkaar op de brug.
Geartonic automaat had de geest gegeven na een halve dag lol.
Om de bak er achter weg te halen moest het complete motorblok met subframe er onder uit....

Volvo kiest bewust voor een dwars liggende motor, omwille van de interieur ruimte. En een lijn 6 loopt mooier dan een V6. Dus hebben ze een lijn 6 tussen de voorwielen geparkeerd, met de GT bak ernaast... Zo raar is het niet dat alles los moet, er is weinig ruimte over.
Dat die bak ploft is denk ik puur toeval: diezelfde combi doet al sinds '98 dienst in de S80 en daarmee heb je niet dit soort problemen die erop duiden dat het een standaard probleem is.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Joris_Scholte

Ik heb vanochtend bij de plaatselijke dealer een proefritje van anderhalf uur gemaakt met een D5 met Geartronic, maar ik vond het een beest. Rijdt lekker, wel errug groot, maaar wel comfy en soepel. En die Geartronic is ook leuk, al is het wel ff wennen.

Boom

Tuurlijk komt de XC90 minder goed uit de test dan de BMW. Ze bekijken de auto's op de rij-eigenschappen en zoals helaas waar is, zijn de rij-eigenschappen van BMW's beter dan die van Volvo's.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een echte Volvo-fan, maar BMW blijft nou eenmaal de betere rijdersauto.

Daarbij is de D5 ook een stuk minder krachtig dan de 3 liter 6-cilinder van BMW.
Even de autovisie erbij gepakten:

Volvo               BMW

163 pk             184 pk
340 nm            410 nm

Tja daar heb je dan zomaar 21 pk en 70 nm berschil te pakken.
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Dreamer2

Ik hoorde dat de Volvo dealer in Ermelo reeds 40 XC's verkocht heeft. Levertijd: 11 maanden.

Maar als de kippenpest zo doorzet konden er wel wat afzeggingen komen.......
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

marcelV70R

CiteerIk hoorde dat de Volvo dealer in Ermelo reeds 40 XC's verkocht heeft. Levertijd: 11 maanden.

Maar als de kippenpest zo doorzet konden er wel wat afzeggingen komen.......

daar kon je nog wel eens gelijk in krijgen
ik hoop echter dat het nog iets mee gaat vallen want ik zit zelf ook in de kippelarij
ik heb weliswaar geen XC90 besteld, maar als chauffeur een T5 rijden kost wel wat maar dan moet je niet zonder werk komen te zitten.
so fingers x

Boom

Citeerdaar kon je nog wel eens gelijk in krijgen
ik hoop echter dat het nog iets mee gaat vallen want ik zit zelf ook in de kippelarij
ik heb weliswaar geen XC90 besteld, maar als chauffeur een T5 rijden kost wel wat maar dan moet je niet zonder werk komen te zitten.
so fingers x

Tjezus man... hoop voor je dat het voor jou een beetje mee gaat zitten man! Sterkte ermee!
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...