mmmh het word erg (het levensverhaal van de FH-Hl-)

Gestart door EdenAli, 25-05-2006 08:38:29

Vorige topic - Volgende topic

EdenAli

Citaat van: benvolvo20 op 27-02-2012 17:11:29
ik wil je best komen helpen, heb het al een paar keer gedaan.

Graag dat neem ik zeker aan van je.
Ik denk dat het een zaterdag word.

Even vandeweek kijken wat ik precies nodig heb.

EdenAli

EdenAli

Citaat van: Dirk342 op 27-02-2012 16:26:20
Gewoon eerlijk, die keerring is als leek niet te vervangen omdat de hele bak er achteruit moet.  Als je dit nog nooit hebt gedaan en zeker bij een automaat niet, moet je er af blijven in mijn opinie.  Toch zou ik je carterventilatie eerst vervangen voordat ik verder zou gaan met die keerring.

Dirk...
Heb je ervaring met het vervangen van de ventilatie en dat dan het lekken is gestopt.
Zou heel mooi zijn.

Tot zaterdag blijft ie stil staan
Donderdag ben ik vrij en kan dan vast een begin maken.

UserID6342

Met twee auto's meegemaakt dat idd het lekken (tijdelijk) is gestopt na het vervangen van de carterventilatie.  Donder dan meteen de vlamdover uit het systeem want dat is een behoorlijke restrictie.  Is trouwens ook een originele update van Volvo uit om die vlamdover eruit te laten.  Denk er aan dat je bij een 20 klepper de injectorrail moet loshalen, dus zorg er ook voor dat je die O-ringetjes hebt.

benvolvo20

EdenAli

Jack v

Is niet helemaal de juiste Ed. Die is voor een turbo.

Ook de brandstofleidign hoeft niet los van de rail, je kan de 2 klemmen losdraaien (1 bovenop het blok en 1 achterop) dan de rail los(2boutjes) en dan voorzichtig recht naar je toe halen. Let donders goed op dat de injectors in de rail blijven zitten. Als ze in het spruitstuk blijven hangen heb je kans dat je de ringetjes die bovenop de injectors liggen kwijt raakt. Bij het terugplaatsen even iets vasaline aan de injctorrubbertjes doen dan glijen ze er zo in :eusa_eh:. Maaqk ook eerst het vlamdoverpotje even los van de harde plasticleiding door hem uit de haaksebocht te halen(bajonetsluiting). De injectorrail kan je na uittrekken bovenop het blok leggen. Dan de boutjes van het spruitstuk los ( bovenste er helemaal uit en de onderste zover los dat er ongeveer een halve cm tussen de kop van het boutje en spruitstuk zit. Dan kun je het spruitstuk er af tillen en naar rechts wegleggen. Wel even de stationairregelaar e.d weghalen natuurlijk en de luchfitler slang. Zelfs de haakse plasticbocht op het gasklephuis kan blijven zitten maar voor het mooie haal je die er ook af om schoon te maken( let op nieuwe pakking gebruiken). Dan zie je alles wel zitten kwa cateronluchting. Vooral het onderste terugloopkanaal in  het blok zit vaak verstopt. Die loopt een 6 a 7 cm haaks naar beneden in je carter mak dit goed schoon met bijv een stuk stroomdraad met remmenreiniger. Naar vervanging ventilatie wel je olie verversen.
Simpeler en sneller kan ik het niet uitleggen het wijst zich eigenlijk vanzelf.

Bij het terugplaatsen van spruitstuk van binnen naar buiten vastzetten 25Nm als je een momentsleutel hebt.

Let op dat je een nieuwe pakking haalt voor spruitstuk en eventueeel gasklep.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

EdenAli

Ik heb het net even een stukje los losgehaald.
Even geblazen in het stukje slang wat aan de dikke slang zit die tussen het luchtfilter en de gasklep zit.

Olie vuldop eraf en ik kan het doorblazen met de dop erop bouwt ie aardig wat druk op dus zal het wel erg verstopt zitten.

Jack v

je bedoelt die harde plastic slang vanongeveer 1 cm dik?

EdenAli

Jack v

Citaat van: EdenAli op 27-02-2012 21:01:34
ja die bedoel ik
Die zorgt voor de afvoer van je carterdampen deze moet je ook zeker vernieuwen. Hij word hard en broos en zal hoogstwaarschijnlijk breken bij demontage van het spruitstuk.

Welke verstopt zal zitten is de onderste "leiding" aan de olieafscheider dat korte stukje die moet ook zeer goed schoongemaakt worden. Als deze verstopt zit zul je ook een hoger olieverbruik krijgen, en krijg je het typische roken na de start.
De haakse "leiding" zuigt de carterdampen aan samen met de slang die bovenop je kleppendeksel zit. In het potje worden de dampen gescheiden van de meegezogen olie die door de onderste kan teruglopen in het carter. De dampen zullen via de harde plasticslang weer door de gasklep in het onbrandingscircuit worden meegenomen. door een verstopt potje zal er dus olie meegaaan met de dampen door de inlaat wat het roken veroorzaakt.

UserID6342

Vergis je niet mijn vriend dat de eerste 20V (alter 1) geen leiding naar het kleppendeksel hadden en je ook 1 leiding op het potje moet afdoppen.

benvolvo20

zaterdag word lastig voor mij, ik kan zondag wel ff langskomen

EdenAli

Ik ben zaterdag en zondag verhinderd
Ivm het schaatsen in Thiaf moeten we bier leveren.
Ik heb een reactie van Barry (850estatetdi) en we gaan donderdag een poging wagen.

In elk geval bedankt voor je reactie

benvolvo20