mmmh het word erg (het levensverhaal van de FH-Hl-)

Gestart door EdenAli, 25-05-2006 08:38:29

Vorige topic - Volgende topic

EdenAli

Op mijn sloopje van de week een paar speakers gescoord voor de achterportieren(orgineel volvo)
Wat een verschil zeg!
Nu hebben we een lekkere lage basstonen in de auto.

Op dit moment zit er in de onze een Alpine met 6 cd wisselaar.

En ik ben van plan om een bigfront aan te schaffen en er staat er eentje op Mp voor 50 euro een SC-802.

Of kan ik toch beter doorsparen voor een premium sound system en wat heb ik daar verder voor nodig?

EdenAli

Vanavond samen met mij buurman de distributieriem vervangen.
ik ging al een week naar mijn werk op de motorscooter omdat ik het niet meer vetrouwde.
Volgens het de stikker onder de kap was ie vervangen bij 115..
En ik had nu op de teller net de 2 ton doorgereden. :eusa_shifty:
Volgens het forum hier moeten de riem vervangen worden bij 75000.
Dus was er al een aantal kilometers overheen en nadat ik al die horrorverhalen gelezen heb durfde ik er geen meter meer mee te rijden.

Dus nu een frisse riem met spanrollen gemonteerd :eusa_dance: en op naar de 275.000

thuur

Heel verstandig en fijn dat het gebeurd is! :eusa_clap:

Gr 8)

EdenAli

Zo de achterkant voorzien van nieuwe deurpanelen (sloop) met de knopjes voor de electrieke ramen.
Verder nog dashboardspeakers gevonden met een aparte speaker voor de hoge tonen.
Helaas is er 1tje kapot van de hoge tonen.
Verder is ie voorzien van zgan nieuwe schijven voor.

Volgende wat ik zoek zijn.

Mistlampen voor.
Bigfront radio alleen weet ik niet welke.
Achterspoiler kleurcode 130.
En een ander bovendek (op deze zit een bakje opgelijmd voor de oude navigatie)
Andere grill.

Things to do dus en ik heb er geen haast mee het zijn allemaal dingen die terzijndertijd eens aan de beurt komen.

EdenAli

Om maar even verder te gaan met mijn blog
schijven voor zijn afgedraaid trilde wel een beetje erg met het remmen.
En ik wil binnenkort het complete dashboard vervangen
Ik heb geprobeerd om de onderste stukken wat nog blauw is te vervangen door grijs ,echter die stukken zijn moeilijk te demonteren.
Dus is het de bedoeling om het er maar complete dashboard  te vervangen door een grijze deel.

Nu komt het wie heeft er ervaring mee om het dashboard compleet te vervangen en hoeveel werk is het ongeveer?

thnx alvast

elianmars

Citaat van: EdenAli op 09-06-2009 15:59:26

Nu komt het wie heeft er ervaring mee om het dashboard compleet te vervangen en hoeveel werk is het ongeveer?

thnx alvast

Ik mag wel zeggen dat ik er ondertussen ervaring mee heb  ;D

Moet in een uurtje of 4 te doen zijn.

Sbv

Àls alles snel los wil en er geen passagiers airbag zit moet het inderdaad in 3-4 uur wel te doen zijn. De laatste keer met de S70 heb ik het volgens mij in die tijd gedaan

EdenAli

Citaat van: elianmars op 09-06-2009 23:07:17
Citaat van: EdenAli op 09-06-2009 15:59:26

thnx alvast

Ik mag wel zeggen dat ik er ondertussen ervaring mee heb  ;D

Moet in een uurtje of 4 te doen zijn.

Oke das te doen nu alleen nog weten welke schroeven en bouten ik los moet draaien en nog belangrijker waar zitten ze ongeveer

Sbv

Even denken, het kan bij een 850 wat afwijken, maar mogelijk dat men het hier wel kan aanvullen

Bovenplaat dashboard.

Beide kanten in de ventillatie roosters als de portieren open zijn(zijkant dashbord
Boven tellerhuis zitten er 2 dacht ik.
Dashbord kastje eruit dan zitten er volgens mij 3

Roosters speakers eruit en daar ook nog 2

Dasbord zelf;

Onder de parafaan zitten er 4 stuks deze houden dashbord aan de auto vast
Middenconsole eruit, ook hier zitten er 4 dacht ik zo

Rest schiet me even niet te binnen

EdenAli

Zo gister weer voor een jaar gekeurd

Claxon deed het niet volgens de keurmeester (deed het wel je moet op een bepaalde manier drukken)
Co te hoog kwestie van afstellen.
Lampje stadslicht kapot

Mwoah voor een 92'r vind ik het niet slecht

Bandjes zitten eraan te komen maar dat doen we wel in het najaar wel als het weer weer slechter begint te worden.
En de remklauw linksachter moeten we even na kijken.

Gister een charade van 92 bekeken en die gaat zaterdag naar de sloop.(of evt ombouwen tot crossauto)
Dus zitten onze volvo's wel iets beter in elkaar geschroefd.

Taranis

EdenAli

kweet het ook niet probleem voor huzen in holten die hebben het ingebouwd

EdenAli

Vandaag via MP een stekker voor de radio aan te sluiten binnen gekregen een zgn iso stekker
Past perfect op de orginele bekabeling achter de radio en op de radio zelf plug and play zeg maar.
Ik wist dus niet dat nu dus alle bekabeling van de speakers een signaal hebben dus de dashboardspeakers aangesloten (had ik nog liggen) en moet zeggen een errug leuk geluid.
Achter op de hoedenplank ook een signaal dus gaan we maar weer op zoek naar speakers daarvoor.

EdenAli

Vrijdag de knoop doorgehakt
1 850 gaat weg en er komt een subaru er voor in de plaats

Boodschappen car voor mijn meiske

Laserblue

Is zo'n levensgevaarlijk gebakje zou ik mijn vrouw dus nooit laten rijden  ???
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*