Project The Sleeper (S70 T5 MY2000 ;))

Gestart door volvos60t5, 25-05-2006 22:41:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

volvos60t5

#30
Ik heb nu eens goed gemeten met een stopatch en het is zelfs nog ietsje beter dan ~12.5. Het zit net onder de 12 seconden. Correct me if I am wrong maar daar kom ik met de stopwatch toch echt op uit.

Nog een filmje: De V70R van Johann
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

ed

Ik om uit op 12,6 seconden met de stopwatch en het filmpje. Start op 105 (=100 echt) stop op 205 (=200 echt). Dit blijft natuurlijk een benadering, maar is wel realistischer dan 100-200 opde teller. In zijn 4 kom ik op 13,3 uit. Dat vind ik nog veel indrukwekkender.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

totziens

In 4 is wel heel indrukwekkend inderdaad. Ik ben benieuwd hoe je 80-120km/u in 3 doet?

ed

Ik gok op zo'n krappe 3,5 seconden.

Nog even opgezocht: een 911 GT3 (1999 met 360 pk) doet 100-200 in 11,3 sec, en een 911 carrera van 2002 (996) met 320 pk doet het in 12,5 sec. Je hoeft je dus geheel niet te schamen, je bevind je inmiddels in supercar terittorium!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

volvos60t5

Citaat van: ed op 01-08-2006 10:59:11
Ik om uit op 12,6 seconden met de stopwatch en het filmpje. Start op 105 (=100 echt) stop op 205 (=200 echt). Dit blijft natuurlijk een benadering, maar is wel realistischer dan 100-200 opde teller.

Ben ik met je eens maar is dezelfde manier van rekenen ook voor de andere tijden gebruikt of is dat 100-200 op de teller? Terwijl ik deze vraag stel realiseer ik me dat dit eigenlijk onzin is want temperatuur/luchtvochtigheid hebben natuurlijk een nog veel grotere invloed en die zijn niet overal hetzelfde. Daarom ga ik de camera nog een keer lenen (mag toch wel Polleke?) bij 5 graden ofzo om te kijken wat het verschil is.


Citaat van: ed op 01-08-2006 10:59:11
In zijn 4 kom ik op 13,3 uit. Dat vind ik nog veel indrukwekkender.

Dat verbaasde mij ook zo. Is ook leuk om te zien wat de druk doet bij die run. Is echt mooi om te zien! Heeft Marco van MTE ook even over gedaan om het zo te krijgen maar hij stopte pas toen hij echt tevreden was.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

volvos60t5

Citaat van: ed op 01-08-2006 11:04:27
Ik gok op zo'n krappe 3,5 seconden.

Uit de losse pols gemeten is het inderdaad ~onder de 4 seconden. De auto maakt zijn naam 'The Sleeper' in ieder geval waar op de autoweg/snelweg ;D. Moet eerlijk bekennen dat ik wel wat problemen heb bij de 0-100 sprint want zelfs als ik met een minimum aan wielspin weg kan komen is het bij ~5000 toeren toch teveel voor de voorwielen. Vandaar dat ik aan zo'n LSD zit te denken want dan kan ik eindelijk een filmpje maken zoals de SDI:

http://www.swededemon.com/movies/850accel.mov
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

JCviggen

Citaat van: Eugene op 01-08-2006 10:07:33
15G, Rica chip, 3" DP, Volvo/Remus 2.75" catback, boostcontroller.

Voor de mods die erop zitten loopt ie erg lekker ;D

Ik geloof dat die run nog zonder de remus was, std volvo uitlaat...toen liep ie iets harder  :-X
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Eugene

Citeer
Ik geloof dat die run nog zonder de remus was, std volvo uitlaat...toen liep ie iets harder :-X

Zaterdag de originele er weer onder? ;D

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Citaat van: M a r c op 01-08-2006 11:57:35
of een ferrita....  ;)

*kuch* keuring  :P was anders wel leuk geweest ja.

Ik weet niet of't aan de uitlaat ligt, m'n auto heeft altijd van die kuren gehad dat ie soms harder loopt dan anders, onafhankelijk van het weer. Mijn remus is blijkbaar ook nog steeds wat stiller dan die van Eugene, wat ook wel raar is  ::)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

volvos60t5

Ha Marc,

Zoals je ziet heb je weer mooi werk afgeleverf. En ik maar denken dat je enkel uit beleefdheid zei dat je onder de indruk was van het resultaat toen je een rondje om ging ;D.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

volvos60t5

Citaat van: JCviggen op 01-08-2006 12:07:21Mijn remus is blijkbaar ook nog steeds wat stiller dan die van Eugene, wat ook wel raar isĀ  ::)

Kan ook aan de software liggen. Het geluid is bij mij heel anders geworden toe ik de custom map kreeg.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Emiel

Ik heb het net geprobeerd te klokken, vol met boodschappen achterin ;D.

100>200 in 3/4 was onder de 15
100>200 in 4 was rond de 17

Volgende keer op een iets minder hobbelige weg, de vullingen liggen eruit :-X.

volvos60t5

Toch mooie cijfers voor een boodschappenauto ;)

Hoeveel druk maakt de 19T nu?
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Emiel

Citaat van: volvos60t5 op 03-08-2006 14:14:50
Toch mooie cijfers voor een boodschappenauto ;)

Hoeveel druk maakt de 19T nu?

1.1 tot 5000, daarna 1.3 tot begrenzer