Project The Sleeper (S70 T5 MY2000 ;))

Gestart door volvos60t5, 25-05-2006 22:41:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: JCviggen op 04-08-2006 22:31:52
Je kan altijd geluk hebben natuurlijk ;) Gebrek aan katalysator hebben ze al 2x niet gezien...

nu ken ik de precieze of oorspronkelijke wetgeving daaromtrend niet, maar als ik me niet vergis is dat voor mijn auto niet verplicht.
is een '94er, is het niet zo dat het pas vanaf '95 verplicht werd?.
mischien dat er daarom dan nooit geen opmerking op kwam.
k'zal dat eens een keertje uitpluizen.  ;)

volvos60t5

#76
Ha Marc,

Mooie filmpjes en inderdaad mooie tijden!!! Ben ook nieuwsgierig naar de resultaten van de C70!

Valt me nu wel op dat de verschillen op de 80-120 allemaal niet heel erg groot zijn en pas op de 100-200 een beetje naar voren komen (volgens mij heb ik van de tot nu toe geplaatse filmpjes nog wel de de snelste tijden ;D).

Straks maar snel dat spruitstuk en die aquamist erop ;) anders gaan ze me straks allemaal inhalen. ;D

Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

volvos60t5

Zojuist de wagen bij de dealer opgepikt want hij kwam weer zonder problemen door de 210.000 beurt. De chef werkplaats had op mijn verzoek zelf een proefritje gemaakt en was heel tevreden. Slechts enkele uitspraken:
- ongeloofelijk hoe snel je gaat zonder het door te hebben.
- wat een remmen: ik voel de gordel nog
- zo zou elke t5 moeten voelen; echt grandioos. Heel mooi gedaan allemaal. Het geheel werkt prima samen en voelt goed aan.

Toch wel leuk om te horen van zo iemand.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

M a r c

Ik heb net even met de 440 van 80 tot 120 geklokt: 4,6 seconden  :-\
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: M a r c op 10-08-2006 16:00:54
Ik heb net even met de 440 van 80 tot 120 geklokt: 4,6 seconden  :-\

Met 2 keer schakelen... Wel knap!  ;D

2.8 met de 850 moet ik volgens mij wel ergens op video hebben staan. Zal als ik thuis ben wel eens zoeken.

M a r c

hahaha, nee vanuit zijn 3. Maar die versnellingsbak van zo'n 440 heeft erg lange overbrengingen, dus bij 80 in z'n 3e versnelling zit je nog niet aan de 3000 tpm.... op het moment dat je dan gas geeft moet ie eerst even een paar honderd toeren meer hebben voordat ie ervan door gaat....

en die 2,8 zie ik graag op video, is wel érg snel  ;)  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

volvos60t5

Citaat van: M a r c op 10-08-2006 16:00:54
Ik heb net even met de 440 van 80 tot 120 geklokt: 4,6 seconden  :-\

Heb zelf ook zo'n 440 gehad en de versnellingsbakverhoudingen is niet optimaal voor de 80-120 sprint. Gezien je resultaat op de elandrun denk ik dat de 0-100 en 100-150 wel leuk kunnen zijn.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

volvos60t5

Citaat van: volvos60t5 op 06-08-2006 22:59:09

Straks maar snel dat spruitstuk en die aquamist erop ;) anders gaan ze me straks allemaal inhalen. ;D



Gisteren is het uitlaatspruitstuk er in moergestel opgezet. De aquamist gaat er met een "R" luchtbox op na mijn vakantie in oktober. Het lijkt of de motor tussen de 6000 en de 7000 nog iets makkelijker in de toeren kan stijgen maar dat kan ook tussen de oren zitten ;D ;D



Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

elianmars

Ik ben toch wel benieuwd wat de aquamist doet.

Ik heb er ooit een info voor opgevraagd en het schijnt dat er behoorlijke vermogenswinst mee te behalen valt.


Turbobiker

Citaat van: elianmars op 24-08-2006 21:36:25
Ik ben toch wel benieuwd wat de aquamist doet.

Ik heb er ooit een info voor opgevraagd en het schijnt dat er behoorlijke vermogenswinst mee te behalen valt.


Onder extreme omstandigheden...

Is eerder dat als de boel echt warm wordt je vermogen niet terug valt. Net als een grotere intercooler.
De Tussenpaus

volvos60t5

#85
Waterinjectie heeft inderdaad in grote lijnen dezelfde gevolgen als een grotere intercooler (het simpelweg installeren van waterinjectie geeft overigens niet altijd extra vermogen zonder de software aan te passen) maar ik heb al een grotere intercooler en toch komt er nog waterinjectie in. Waarom?

Waterinjectie brengt de temperatuur in de verbrandingsruimte omlaag (tot wel 100 graden lager :o) waardoor de extra thermische energie die vrijkomt bij zwaar getunede motoren goed kan worden ondervangen. Hierdoor en omdat het mengsel veel homogener is kan je de turbodruk verhogen en de onsteking veel scherper afstellen. Ik wil tegen de 1.5 bar gaan draaien maar zonder waterinjectie zou ik alleen maar minder vermogen krijgen dan nu omdat ook mijn grotere intercooler de extra opwarming van de lucht als gevolg van de grotere druk niet weg kan krijgen. Met waterinjectie zou dit wel het geval moeten zijn. Ik weet niet waar 0.15 bar extra druk goed voor is vermogenwise maar er is maar één manier om dat uit te vinden. Door de aangepaste airbox hebben we nu ruimte voor een reservoir van 8 liter dus dat moet genoeg zijn om eens lekker te keer te gaan. Uiteraard hou ik het forum op de hoogte van de resultaten.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Racingbrick

Citaat van: volvos60t5 op 24-08-2006 22:38:04
Waterinjectie heeft inderdaad in grote lijnen dezelfde gevolgen als een grotere intercooler (het simpelweg installeren van waterinjectie geeft overigens niet altijd extra vermogen zonder de software aan te passen) maar ik heb al een grotere intercooler en toch komt er nog waterinjectie in. Waarom?

Waterinjectie brengt de temperatuur in de verbrandingsruimte omlaag (tot wel 100 graden lager :o) waardoor de extra thermische energie die vrijkomt bij zwaar getunede motoren goed kan worden ondervangen. Hierdoor en omdat het mengsel veel homogener is kan je de turbodruk verhogen en de onsteking veel scherper afstellen. Ik wil tegen de 1.5 bar gaan draaien maar zonder waterinjectie zou ik alleen maar minder vermogen krijgen dan nu omdat ook mijn grotere intercooler de extra opwarming van de lucht als gevolg van de grotere druk niet weg kan krijgen. Met waterinjectie zou dit wel het geval moeten zijn. Ik weet niet waar 0.15 bar extra druk goed voor is vermogenwise maar er is maar één manier om dat uit te vinden. Door de aangepaste airbox hebben we nu ruimte voor een reservoir van 8 liter dus dat moet genoeg zijn om eens lekker te keer te gaan. Uiteraard hou ik het forum op de hoogte van de resultaten.

Ja, das heel zinnig, Saab had het vroeger ook op bepaalde geblazen modellen, en vliegtuigen. ja ook met straalmotoren hebben het nu nog...
1,5 bar :o :o

JCviggen

#87
Citaat van: volvos60t5 op 24-08-2006 22:38:04
Ik weet niet waar 0.15 bar extra druk goed voor is vermogenwise

Met een 19T bij die drukken erg weinig...je zit dan buiten de flowmap :-X meer druk is niet altijd meer lucht. In het middengebied kan je wat koppel winnen maar bij hogere toeren houdt ie het niet vol. De waterinjectie op zich levert op zich sowieso wél wat vermogenwinst op.

Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

volvos60t5

Als het goed is moet er toch nog een ietsje winst te halen zijn.
Anyway. Het komt er sowieso op dus ik zal wel zien wat het verschil gaat worden dus hoef er nu niet naar te gissen! ;D
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

JCviggen

Zie je die lijn van 60% efficientie niet naar links gaan bovenaan dan..?
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"