Project The Sleeper (S70 T5 MY2000 ;))

Gestart door volvos60t5, 25-05-2006 22:41:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

volvos60t5

#90
Citaat van: JCviggen op 25-08-2006 11:12:54
Zie je die lijn van 60% efficientie niet naar links gaan bovenaan dan..?

Ik heb geen idee hoe ik die grafiek moet lezen. Wat is de 60% lijn?

Anyway. Marco zal er altijd voor zorgen dat het vermogen niet achteruit gaat dus misschien is de conclusie wle dat we max een goeie 1.4 bar gaan draaien. Ik zie wel waar het op uit gaat komen.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

JCviggen

goed plan!

60% is de uiterst rechtse lijn die piekt bij ~540 CFM 1.35 bar.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

volvos60t5

Citaat van: JCviggen op 25-08-2006 13:06:38
goed plan!

60% is de uiterst rechtse lijn die piekt bij ~540 CFM 1.35 bar.

Ik kan mij voorstellen dat er door de aquamist een andere samenstellijg is van de lucht waardoor je flowschema eigenlijk anders moet interpreteren ondanks het feit dat het dezelfde hoeveelheid betreft ofzoiets.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

JCviggen

Aquamist is post-turbo dus maakt niks uit voor de map.

De luchtverplaatsing is in dit geval iets belangrijker denk ik dan de efficientie, omdat de aquamist wel helpt om de temperatuur naar beneden te halen.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

OMD

Heb vannacht even 100-200 meting gedaan... ik kom rond de 18.x seconden... is dat normaal?

heb filmpje geschoten zal die zo snel mogelijk online zetten want is op me telefoon gedaan en heb even geen software op me pc staan daarvoor....

v40jlt4

Volvo had het ook, weliswaar niet in een straatwagen, maar toch:

http://www.volvo200.org/etcc.htm

CiteerDe Groep A 240 Turbo is een auto met 270-330 (1984), 340 (1985) of 340-350 (1986) paardenkrachten, die geleverd worden door een B21 motor met een Garret uitlaatgasturbo, Volvo's eigen intercooler, een door Volvo gepatenteerde waterinspuiting en een eigen elektronisch ontstekingssysteem

Laserblue

Citaat van: v40jlt4 op 24-09-2006 21:14:15
Volvo had het ook, weliswaar niet in een straatwagen, maar toch:

http://www.volvo200.org/etcc.htm

CiteerDe Groep A 240 Turbo is een auto met 270-330 (1984), 340 (1985) of 340-350 (1986) paardenkrachten, die geleverd worden door een B21 motor met een Garret uitlaatgasturbo, Volvo's eigen intercooler, een door Volvo gepatenteerde waterinspuiting en een eigen elektronisch ontstekingssysteem



niet in een straalauto? ::)

CiteerDe Groep A 240 Turbo is een auto met 270-330 (1984), 340 (1985) of 340-350 (1986) paardenkrachten, die geleverd worden door een B21 motor met een Garret uitlaatgasturbo, Volvo's eigen intercooler, een door Volvo gepatenteerde waterinspuiting en een eigen elektronisch ontstekingssysteem. De cilinderkop van de B21 is nagenoeg standaard met twee kleppen per cilinder. Nog meer cijfers (1985): de topsnelheid van de Groep A 240 Turbo ligt rond de 260 kilometer per uur. De acceleratie van nul naar 100 kilometer per uur neemt ongeveer zes seconden in beslag. De 200 kilometer per uur wordt van nul in ongeveer 20 seconden gehaald.
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

JCviggen

Citaat van: OMD op 24-09-2006 18:10:42
Heb vannacht even 100-200 meting gedaan... ik kom rond de 18.x seconden... is dat normaal?

heb filmpje geschoten zal die zo snel mogelijk online zetten want is op me telefoon gedaan en heb even geen software op me pc staan daarvoor....

zonder chip?
Mét chip zou ie rond de 15-16s moeten zitten.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

BenC70ES


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Eugene

Een Automaat is altijd iets langzamer dan een vergelijkbare auto met handbak omdat de automaat meer aandrijfverlies heeft.

Stel beide auto´s hebben 280pk aan de motor, dan heeft de handbak 250 aan de wielen en de automaat 235. (dit is uiteraard maar een grove schatting)


If it's not blown, it sucks...

OMD

ah, k, en zo leer ik steeds weer bij :)

OMD begint toch wel steeds meer kriebels te krijgen voor een handbak  :-\

Brinky

Volgens mij is waterinjectie een upgrade die alleen achteraf geinstalleerd wordt. Zie ook: http://www.speektuning.nl/producten/newupgrade/pub/99_78.html.

Hij doet trouwens ook veel op volvo-gebied. Het verbaast me dat zijn naam hier zo weinig genoemd wordt...

M a r c

Citaat van: Brinky op 03-10-2006 16:19:36
Volgens mij is waterinjectie een upgrade die alleen achteraf geinstalleerd wordt. Zie ook: http://www.speektuning.nl/producten/newupgrade/pub/99_78.html.

Hij doet trouwens ook veel op volvo-gebied. Het verbaast me dat zijn naam hier zo weinig genoemd wordt...

Wellicht omdat ie in een Saab rijdt?  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

thuur

Heren, houden we het netjes en een beetje on topic?


Mijn dank is groot :D


Gr ;)

M a r c

#104
Citaat van: ed op 04-08-2006 14:52:39
Nog wat cyfertjes van 80-120:

V70R fwd, mt, Rica, ferrita uitlaat: 3,8 (III)
V70R fwd, mt, Rica, ferrita uitlaat, DP met racekat 3,5 (III)
V70N T5 3,8 (III), 6,3 (IV)
850 T5 Estate: 6,5 (IV)
V70R FWD classic aut: 4,5
Peugeot 206 GTI: 4,9 (III)
V50 T5: 4,8 (III)
850 2.5 20V: 6,2 (III)
850 T-5R, mt, MTE, 18T turbo, ferrita uitlaat, DP racekat, alu. IC, 395cc inj = 3,08 (III)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl