Wat is nu de volgende logische stap?

Gestart door volvos60t5, 30-05-2006 12:37:23

Vorige topic - Volgende topic

volvos60t5

Ben toch wel tot de conclusie gekomen dat ik een klein beetje besmet ben met het tuningvirus :-X ;D. Met behulp van het forum heb ik de afgelopen anderhalf jaar de nodige upgrades weten te realiseren. De setup is nu:
19T
3"DP
ferrita uitlaat
K&N filter
Grotere IC
Groene injectoren
MTE software
Bilsteins

De eerstvolgende upgrade worden de remmen: deze worden vervangen door de politie remmen. Als de koppeling er tussen uit gaat komt er een Spec 3+ voor in de plaats.

Maar ik kan eigenlijk niet goed achterhalen wat nu op termijn een logische volgende upgrade moet worden. De 19T moet blijven dus deze vervangen is geen optie. Mijn doel is het "Sleeper" uiterlijk te behouden dus uiterlijke opsmuk is ook geen optie. Tot nu toe kom ik op het forum wel enkele projecten tegen welke veel verder gaan maar ik kom niets tegen over verdere mogelijkheden met deze setup. Ik kan eigenlijk alleen waterinjectie bedenken maar er moeten toch meer mogelijkheden zijn om deze setup verder te optimaliseren??? En nee NOS (of is het Nox) is ook geen optie.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Eugene

If it's not blown, it sucks...

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Zippo

Op hoeveel PK is de auto gerold?

Zippo

volvos60t5

Citaat van: Zippo op 30-05-2006 14:25:50

Zippo

Hij is (nog) niet gerold. Gezien de setup en de ervaringen met dergelijke set-ups is 320 pk een heel voorzichtige schatting (dacht dat Johann ook zoiets deed met zijn S60 welke de originele IC had dus deze zal iets meer doen). Het maximale wat MTE uit een dergelijke set-up kon halen was iets van 340 maar ik zal weer iets minder doen want ik heb nog de originele uitlaatmanifold. Dus middelen tussen 320 en 340= ~330 pk.

En ja "meten is weten" dus de eerstvolgende rollenbankmeeting ben ik van de partij.

mehn

Citaat van: volvos60t5 op 30-05-2006 14:35:31
En ja "meten is weten" dus de eerstvolgende rollenbankmeeting ben ik van de partij.

Met een S60? Lijkt me niet...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Joris_Scholte

Citaat van: mehn op 30-05-2006 14:38:05

In ieder geval niet bij een Meten is Weten door de Volvo 850 Club Nederland georganiseerd lijkt mij. S60 is geen 850, sorry.

Laserblue

Ik zou zeggen,

chromen ruitewissers 8)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

volvos60t5

Citaat van: mehn op 30-05-2006 14:38:05

Bij de eerstvolgende rollenbankmeeting waar een "S70 MY 2001" welkom is ben ik van de partij ;D

Zippo

Citaat van: Zippo op 30-05-2006 14:25:50

Zippo

Hij is (nog) niet gerold. Gezien de setup en de ervaringen met dergelijke set-ups is 320 pk een heel voorzichtige schatting (dacht dat Johann ook zoiets deed met zijn S60 welke de originele IC had dus deze zal iets meer doen). Het maximale wat MTE uit een dergelijke set-up kon halen was iets van 340 maar ik zal weer iets minder doen want ik heb nog de originele uitlaatmanifold. Dus middelen tussen 320 en 340= ~330 pk.

Ben erg benieuwd wat de S60 doet.
Weet wel een rollenbank........ ;D

Emiel

Laserblue

een in- en uitlaat spruitstuk
vliegwiel afdraaien
nokkenassen

waarom geen NOS ?
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

volvos60t5

Citaat van: Laserblue op 30-05-2006 21:32:04
een in- en uitlaat spruitstuk
vliegwiel afdraaien
nokkenassen

waarom geen NOS ?

Uitlaatspruitstuk is inderdaad een goeie optie. Ik ga eens onderzoeken waar je die kan laten bewerken voor een beter flow. Ik hoor nooit iets over inlaatspruitstukken. Is die van een R anders dan een t-5?

Vliegwiel afdraaien is niet echt een optie.

Naar mijn mening is NOS geen optie . Weet niet waarom maar ik vind het nix.

Johann

Kleine stappen, de restrictie in de kunststof buis tussen MAF en turbo er uit halen. Dit is waar de carter ontluchting op de buis komt. Laat voor deze buis een mooie Alu buis lassen met alle aansluitingen maar zonder de restrictie. Turbo en MAF kant moet je dan twee samcotjes op zetten.

Koeling naar de airbox kun je eventueel iets verbeteren met een slang onderlangs. Kan op de zomerdag wel iets doen.

De 2.5" restrictie in de Ferrita pijp er uit halen en op 3" zetten en een volledige 3" uitlaat er achter zetten.

R Spruitstuk kun je doen maar winst is niets t.o.v. de kosten. Eigenlijk alleen doen als de oude scheuren heeft.

LSD is echt een verbetering maar duur.

volvos60t5

Citaat van: Johann op 30-05-2006 21:57:26
Kleine stappen, de restrictie in de kunststof buis tussen MAF en turbo er uit halen. Dit is waar de carter ontluchting op de buis komt. Laat voor deze buis een mooie Alu buis lassen met alle aansluitingen maar zonder de restrictie. Turbo en MAF kant moet je dan twee samcotjes op zetten.

Koeling naar de airbox kun je eventueel iets verbeteren met een slang onderlangs. Kan op de zomerdag wel iets doen.

De 2.5" restrictie in de Ferrita pijp er uit halen en op 3" zetten en een volledige 3" uitlaat er achter zetten.

R Spruitstuk kun je doen maar winst is niets t.o.v. de kosten. Eigenlijk alleen doen als de oude scheuren heeft.

LSD is echt een verbetering maar duur.

Dank voor de feedback. Was al bang dat ik nu alleen in de marge kan gaan werken zodat ik nu aan de verkeerde kant van de 80/20 regel zit. Ik zalook eens even kijken naar de mogelijkheden van het vervangen van die inlaatbuis.