Nieuw record ?

Gestart door GeertG, 01-06-2006 09:38:58

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Tja, ik heb de twijfelachtige eer gehad om een nieuw persoonlijk record te mogen vestigen.
43.5 liter na 257 km... da's nog geen 1 op 6  :o :o .

Misschien hebben hevige wegwerkzaamheden in zwolle tijdens een verhuizing binnen zwolle (handig jôh, alle doorgaande routes in tegelijk openbreken...)  met een aanhanger van 1600 kg het verbruik niet helemaal positief beinvloed.  :-X :-\ :-[

Enno

Schoon luchtfilter ;) verse bougies....scheelde bij mij al gelijk zo'n 15%...

omrekenen naar GPS afgelegde afstand geeft ook weer een verbetering van het verbruik met zo'n 3 %...ik ga er van uit dat over 1.5 maand met winterbanden mijn aantal km op een tank weer wat omhooggaat evenals de reparatie van de waarschijnlijk lekker injector.

ik hoop weer op 1 op 9 te komen op lange afstanden.

-D©©©L-

Citaat van: DCCCL op 05-09-2006 19:51:01
Tja, ik heb de twijfelachtige eer gehad om een nieuw persoonlijk record te mogen vestigen.
43.5 liter na 257 km... da's nog geen 1 op 6  :o :o .

Ik heb het vacuum lekje gevonden, en het resultaat is nu 305 km op 37 liter  :D
da's 1 op 8,2 of 12 liter op 100km. Hij trekt en schakelt nu ook lekkerder.

rolvio

Citaat van: DCCCL op 22-10-2006 22:06:49
Ik heb het vacuum lekje gevonden, en het resultaat is nu 305 km op 37 liter :D

Waar heb je   had je dat lekje dan? Maak ons (vooral mij  :laugh:) deelgenoot hiervan, ook omdat de mijne een stevige dorst heeft...

rolfio

-D©©©L-

Citaat van: rolvio op 23-10-2006 22:48:36
Citaat van: DCCCL op 22-10-2006 22:06:49
Ik heb het vacuum lekje gevonden, en het resultaat is nu 305 km op 37 liter :D

Waar heb je   had je dat lekje dan? Maak ons (vooral mij  :laugh:) deelgenoot hiervan, ook omdat de mijne een stevige dorst heeft...

rolfio

De (aangepaste) carterontluchting bleek nog niet helemaal vacuum dicht, en ik had een lek rubber knietje aan het gasklephuis.

rolvio

Ah, bedankt. Overigens kwam ik vandaag weer rond de 1op 7 uit, het "normale" verbruik zeg maar.

;) Rolf

GeertG

Zo, weer een tijdje verder maar er kan dus nog meer in  :D
Gisteren stopte de meter pas bij 75,10 liter  :o
Zal zo'n beetje het maximum zijn want echt rijden ging niet meer op de laatste druppels LPG

Edit: zag nu pas een tikfoutje !
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Domaso

Citaat van: GeertG op 08-04-2008 14:25:57
Zo, weer een tijdje verder maar er kan dus nog meer in  :D
Gisteren stopte de meter pas bij 70,10 liter  :o
Zal zo'n beetje het maximum zijn want echt rijden ging niet meer op de laatste druppels LPG

Aan het opgraven?  ;D
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Ludo

Citaat van: GeertG op 08-04-2008 14:25:57... echt rijden ging niet meer op de laatste druppels LPG

:eusa_wall:

elianmars

Citaat van: Ludo op 08-04-2008 15:46:41
Citaat van: GeertG op 08-04-2008 14:25:57... echt rijden ging niet meer op de laatste druppels LPG

Kan best, Ludo. Gewoon even nat maken ;)

GeertG

Citaat van: Ludo op 08-04-2008 15:46:41

Gasdampjes dan   :eusa_whistle:
(wijlen NBP V70R LPi)

Ludo

Citaat van: GeertG op 08-04-2008 16:24:20
Gasdampjes dan   :eusa_whistle:

tot dat ie straks zegt: Geertje 't is goed geweest, ga nu maar lopen jongen...  :evil:

GeertG

Citaat van: Ludo op 08-04-2008 17:27:51
Citaat van: GeertG op 08-04-2008 16:24:20
Gasdampjes dan   :eusa_whistle:

tot dat ie straks zegt: Geertje 't is goed geweest, ga nu maar lopen jongen...  :evil:

En met 1 druk op de knop wil ie toch weer verder.................  :eusa_whistle:

Ik weet het Ludo, maar wilde toch nog eens kijken hoe ver ik kon gaan. Moest al eerder over op benzine maar de laatste meters voor de pomp toch nog even op het knopje gedrukt om te kijken of ie het nog deed. Had 'm zelf nog gewoon stationair kunnen laten lopen en zodoende het record verder kunnen aanscherpen  :)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Hoelang blijf jij op die knop duwen Geert  :o ;D
Nee serieus, op een gegeven moment slaat de pomp af, dan is de tank vol zeg maar... Je kunt dan echter nog 3 minuten blijven staan en dan perst ie er nog een litertje in; hoelang gaat dat door?

;)

Edit: ik zie dat je niet over de 80% moet gaan, maar ik heb hem nog nooit helemaal leeggereden.
Ik zag in eerdere posts hier dat bv. Rrrramon ook zich afvroeg hoelang ie door kon gaan. Het is niet afslaan/vol en that's it, je krijgt er altijd nog wel wat bij... Of beter gewoon stoppen als ie de eerste keer stopt?

GeertG

Citaat van: )()()sT op 09-04-2008 08:20:38
Hoelang blijf jij op die knop duwen Geert  :o ;D
Nee serieus, op een gegeven moment slaat de pomp af, dan is de tank vol zeg maar... Je kunt dan echter nog 3 minuten blijven staan en dan perst ie er nog een litertje in; hoelang gaat dat door?

;)

Edit: ik zie dat je niet over de 80% moet gaan, maar ik heb hem nog nooit helemaal leeggereden.
Ik zag in eerdere posts hier dat bv. Rrrramon ook zich afvroeg hoelang ie door kon gaan. Het is niet afslaan/vol en that's it, je krijgt er altijd nog wel wat bij... Of beter gewoon stoppen als ie de eerste keer stopt?

Er is een verschil tussen LPi en verdampers ! 
Jij moet dus gewoon niet je tank leegrijden en niet meer dan 80% vullen. ;)
Wanneer de tank bij de mijne bijna vol is begint ie te 'borrelen' en er komt dan niet veel meer in en dan stop ik dus ook.
(wijlen NBP V70R LPi)