Over jeugdsentiment en ander 5-cilindergehuil.

Gestart door wubbo, 06-06-2006 17:17:26

Vorige topic - Volgende topic

wubbo

Sinds half mei ben ik de trotse bezitter van een zeer strakke en uitermate rode 850 GLT van 1993 op LPG. Bijna een maand dus en nu al verslingert aan de roffel. Het kost me nog ieder dag moeite om hem niet even te laten 'huilen', want ik rijd af en toe te kort om boven de 3000 rpm te komen. Maar als het dan even kan moet het wel even gebeuren. Mijn vriendin heeft er een pesthekel aan, maar ik laat haar dan even de oren dichtdrukken of negeer het maar straal. Het is ook eigenlijk niet het geluid, maar meer de associatie met puberaal gedrag uit mijn jonge autojeugd waar ze en hekel aan heeft. Toch kan ik die neiging heel moeilijk onderdrukken, want ik wil eigenlijk altijd wel puber blijven om die roffel maar te kunnen horen.

Vroeger, toen ik nog geen volvo had en een stille wens had voor een rode T5R was de verslaving aan de 5-cilinder geboren door toedoen van een Oer-quattro die met 510 pk over de rallypaden van het WK rostte. Daar bleef het niet bij 6300rpm, maar die haalde zover door dat je dacht dat op elk moment de kleppen door die open uitlaat zouden rammelen en een verscheurende explosie een eind zou maken aan deze geluidsorgie.

Het is dan geen T5R, maar rood is ie wel en 5 potten telt 'ie ook. Kortom: elk moment dat ik weer mijn vriendin sar, is een moment van sentiment en hang naar vroeger dagen waar kerels met blote vuisten een gevecht aangingen met bruut geweld, dat menigmaal door de auto werd gewonnen. Diegene die het van de auto won, werd wereldkampioen rally's. En zo is dat.

Ik hoop nog lang te kunnen genieten van deze geluidsorgie op 15 inch schoeisel. Hij heeft er al 376000 km op zitten, dus dat wordt vertroetelen op zijn oude dag...

Wubbo

voertuig modificaties: 850 GLT

kleur: rood

Type: 2.5i 20v
Aandrijving: Handgeschakeld
Brandstof: LPG

wubbo

Hier nog even een kleintje erachteraan. Wie kan me vertellen hoe ik een plaatje van die rode roffel upload, dan kunnen jullie ook even een beetje meegenieten.

Wubbo

M a r c

En een rode T-5R heeft nooit bestaan overigens...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

thuur

Turbobiker

Klinkt goed Wubbo (je verhaal en de 5-cilinder)

En gaat de rode R er ooit nog komen? Of is dat te veel voor je vriendin? ;D
De Tussenpaus

The Saint

Mooie introductie Wubbo! Welkom hier en veel luisterplezier met je 850  :)
No shirt no shoes, no pinball

italia

Jammer dat je je vriendin er zo mee plaagt. Laat haar maar ff wennen. ;)

)()()sT

Citaat van: italia op 06-06-2006 21:15:55
Jammer dat je je vriendin er zo mee plaagt. Laat haar maar ff wennen. ;)

rijden ;) ;D

Veel plezier ermee  :D

wubbo

Ja, die rode T5R dat heb ik nu nooit begrepen, dat die er niet is, maar gelukkig is de schilderskwast gewillig...

Weet overigens niet of die (T5R) er ooit zal komen, want dan moet ik echt het circuit op of de rallylanen in.. Anders gaat men mij in de buurt minder sociaal vinden en dat kan effe niet. Ben met emigratieplannen naar Norge bezig en misschien dat er dan een rallyversie gaat komen in overleg met Gerben Brouwer (ex-850-rally-piloot) Lijkt me leuk, alleen jammer van de aangedreven voorwielen, want een noorse rallyvolvo moet natuurlijk achterwielaandrijving hebben...

Wubbo 

Frans Harkema

Citaat van: wubbo op 06-06-2006 22:51:57
want een noorse rallyvolvo moet natuurlijk achterwielaandrijving hebben...

Als je plannen hebt in die richting, ga dan maar eens met Thuur praten want die moet straks toch wel een aardige stapel afgezaagde werkbanken en onderdelen overhouden...... ;D

thuur

Citaat van: Frans Harkema op 06-06-2006 23:08:16
Citaat van: wubbo op 06-06-2006 22:51:57
want een noorse rallyvolvo moet natuurlijk achterwielaandrijving hebben...

Als je plannen hebt in die richting, ga dan maar eens met Thuur praten want die moet straks toch wel een aardige stapel afgezaagde werkbanken en onderdelen overhouden...... ;D

;D ;D

Ik ben al aan het stapelen ;D

Gr ;)

Eugene

Mooi verhaal Wubbo, Welkom op het forum :)

we willen wel ook wat foto's zien ;)

If it's not blown, it sucks...

wubbo

we willen wel ook wat foto's zien

Ja, foto's. Ik heb wel foto's, maar via dat verhaal van johann kom ik helaas niet verder. Ik ben van de generatie die niet is opgegroeid met computers en daar betaal ik op zo'n moment de tol voor. Het zal wel eenvoudig zijn, maar tluktmenie. Help...

Turbobiker

Tis zelfs mij gelukt...

Eerst de foto op je eigen computer, je dan aanmelden en op een gegeven moment wordt er om je foto gevraagd. Als je die dan plaatst krijg je een link. Ik heb in de link wat moeten snijden (begin en einde er af) en toen stond er ineens een plaatje op het forum ::)
De Tussenpaus