ABS

Gestart door s70, 06-06-2006 21:13:37

Vorige topic - Volgende topic

s70

Hoi,
Het lichtje van de ADS blijft branden Volvo S 70 bj 1997
ik heb van alles kunnen vinden met de zoekfunctie voor de 850 maar voor de S 70 lijkt mij anders ( geen doos te vinden met solderingen enz.)

ik heb de sensoren vervangen en het blijft branden
als het eens zou uitgaan dan hoor ik een geluid als van een ( pomp?)abs is in werking denk ik
de remmen zijn dan zeer stug , dat duurt enkele seconden dan brand het ABS lichtje en weg zijn wij
wie kan helpen  onderzoeken ????

groeten Daniel

thuur

S70 is niet anders dan de 850 vanaf 1995 qua ABS systeem.

Gr ;)

Jeroentjuh

S70 heeft dezelfde abs computer als de  850 (vanaf '95) en die gaan wel eens kapot  ;)

Welke foutcode's zitten erin dan?

De soldeerverbindingen zitten dus hierin  ;)

Spin!

bekend probleem. De dealer kon het niet oplossen, want die gaan van hun OBD lezer uit en die geeft een foutmelding bij de sensoren bij het rechter of linker voorwiel. En dat is dus niet het geval. Thuur heeft ergens een draadje gemaakt of een stuk in de roffel geschreven met de daadwerkelijke kwaal, inderdaad een zwakke soldering.

omdat ik niet zo handig ben met solderen ben ik zelf maar naar een oplossing gaan zoeken, en die is vrij simpel. Ten tijde dat dat klote lampje weer gaat branden, draai tijdens het rijden de sleutel iets door in het contact, niet te ver anders help je de startmotor om zeep. Gewoon een klein stukje doordraaien, de computer reset zicn en het lampje gaat uit...

scheelt je weer een dag klussen...

www.vm-parts.nl

s70

Bedankt voor de reactie,
maarWaar is dat dan wel te vinden ,
ik heb mij al rod gezocht ??,
groeten DanieL

s70

bedankt spin maar wil je daarmee zeggen dat de ABS toch werkt zekf als het lampje brand ??

Spin!

Citaat van: s70 op 06-06-2006 21:35:53
bedankt spin maar wil je daarmee zeggen dat de ABS toch werkt zekf als het lampje brand ??

Nee, als het lampje brand werkt de ABS NIET

dat heb ik ook uitgeprobeerd...

www.vm-parts.nl

elianmars

Citaat van: Spin! op 06-06-2006 21:31:23
bekend probleem. De dealer kon het niet oplossen, want die gaan van hun OBD lezer uit en die geeft een foutmelding bij de sensoren bij het rechter of linker voorwiel. En dat is dus niet het geval. Thuur heeft ergens een draadje gemaakt of een stuk in de roffel geschreven met de daadwerkelijke kwaal, inderdaad een zwakke soldering.

omdat ik niet zo handig ben met solderen ben ik zelf maar naar een oplossing gaan zoeken, en die is vrij simpel. Ten tijde dat dat klote lampje weer gaat branden, draai tijdens het rijden de sleutel iets door in het contact, niet te ver anders help je de startmotor om zeep. Gewoon een klein stukje doordraaien, de computer reset zicn en het lampje gaat uit...

scheelt je weer een dag klussen...

De dealer heeft onze wagen ook uitgelezen. Resultaat was idd en foutmelding van een abs sensor, maar de monteur zei zelf al, dat het die sensor niet was. Hij was bekend met het probleem van de solderingen.

Ik heb m'n controller laten solderen door Arthur (die is een kei in het solderen!)  ;D

s70

bedankt allen voor de info,
kan er mij iemand wijzen waar dat te vinden is ( foto?) of uitleg ;

groeten daniel

johan283

Hoi,

Ik heb af en toe ook het probleem. Ik heb zelf een 850 t5r van 95 en kon nergens dat zwarte kastje vinden. Volgens verschillende sites oa.. www.absrepair.com zit het zwarte kastje onder de hoofdrem cylinder. Ik heb daar onder gekeken en bij mij zit daar niks.  ???

Wat ik wel heb gevonden is een kast -naast de hoofdrem cylinder- met een blauwe sticker met daarop vermeld "ATE ABS/TRACS  controller"

Dan lijkt het erop dat ik een andere controller heb???

Misschien is dat bij de S70 van Daniel ook het geval???

thuur

Citaat van: johan283 op 07-06-2006 07:47:19
Hoi,

Ik heb af en toe ook het probleem. Ik heb zelf een 850 t5r van 95 en kon nergens dat zwarte kastje vinden. Volgens verschillende sites oa.. www.absrepair.com zit het zwarte kastje onder de hoofdrem cylinder. Ik heb daar onder gekeken en bij mij zit daar niks. ???

Wat ik wel heb gevonden is een kast -naast de hoofdrem cylinder- met een blauwe sticker met daarop vermeld "ATE ABS/TRACS controller"

Dan lijkt het erop dat ik een andere controller heb???

Misschien is dat bij de S70 van Daniel ook het geval???

Nee, jij hebt waarschijnlijk de oude controller (vroege '95-er?). Kans dat hier iets aan misgaat is overigens vele malen kleiner. Neemt niet weg (ook die heb ik open gehad) hier zitten ook niet 's werelds beste solderingen in dus kans op uitval is zeker aanwezig. Alleen kent dit type controller niet zo'n zware mechanische belasting op de stekker.

Gr ;)

johan283

APK is altijd in januari, dan denk ik dat mijn t5r uit jaunari 1995 is. Dus het kan best zo zijn dat ik een oud type controller heb. Dat verklaart waarom ik de controller nooit heb kunnen vinden.

Mijn abs/tracs lampje brandt vooral als de buiten temp. <10 graden is. Daarboven brandt het lampje zelden  ???

Dus ik denk dat ik inderdaad een contact probleem heb.

Trouwens ik vind mijn controller er moderner uit zien dan die nieuwere kleinere zwarte. raarrrr, gevoels matig zou ik zeggen dat ik een moderner type heb  ::)

johan283

Met behulp van internet kom ik tot de volgende conclusie

Blijkbaar heb ik een voor juni 1995 controller. Dat is een Teves MK2 of MK4 controller. Alle plaatjes zijn dus blijkbaar controllers van na juni 1995.  ;D Geen wonder dat ik het niet kon vinden......  ::)

speedyT5

De mijne is van 1994 en had ook dat het ABS lampje niet meer uitging.(foutcode's weet ik niet meer,maar gaven aan sensor re.a.wiel en abs pomp defect)

Geprobeerd te solderen op de manier van Thuur,maar is niet gelukt,uiteindelijk een nieuwe electr.unit gekocht,wilde niet het risico lopen om met een 2e handse weer hetzelfde te krijgen.

O ja, absrepair repareert deze apparaten niet,alleen die van na '95
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

thuur

Citaat van: speedyT5 op 09-06-2006 00:14:43
De mijne is van 1994 en had ook dat het ABS lampje niet meer uitging.(foutcode's weet ik niet meer,maar gaven aan sensor re.a.wiel en abs pomp defect)

Geprobeerd te solderen op de manier van Thuur,maar is niet gelukt,uiteindelijk een nieuwe electr.unit gekocht,wilde niet het risico lopen om met een 2e handse weer hetzelfde te krijgen.

O ja, absrepair repareert deze apparaten niet,alleen die van na '95

De oude zijn op exact dezelfde wijze te repareren als de nieuwe. Als het niet lukt, zul je de solderingen nogmaals moeten maken. Dan zit er toch nog ergens een scheurtje of slechte soldering.

Voor een ongeoefend oog is het haast niet zichtbaar.

Gr ;)